CNBC: اولين خودروي اپل كاملا خودران خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود اولين تلاش اپل در صنعت خودرو، وسيله‌ي نقليه‌ي كاملا مستقلي خواهد بود كه براي كار بدون راننده طراحي مي‌شود و شايد به بازار مصرف‌كننده راه پيدا نكند.
تبليغات

بعد از مدت‌ها گمانه‌زني و انبوهي از شايعات مبني بر تلاش اپل براي ورود به صنعت خودرو و ساخت اولين اتومبيل خودران، هيونداي ماه گذشته رسما تأييد كرد كه غول دنياي فناوري مذاكرات اوليه را با اين شركت به‌ منظور توليد Apple Car آغاز كرده است. اكنون سيلي از شايعات و گزارش‌هاي متعدد، نقشه‌ي راه و دورنماي غول دنياي فناوري براي ورود صنعت بزرگ خودرو را نشان مي‌دهد. اپل‌اينسايدر با استناد به منابع آگاه به سياست‌هاي اپل و به‌ نقل از CNBC گزارشي تدوين كرده است كه براساس آن، خودروي اپل با نام احتمالي Apple Car، گزينه‌ي مناسبي براي مشاغل تحويل غذا بدون راننده و شركت‌هايي است كه رباتاكسي‌ها را اداره مي‌كنند. يكي از منابع در اين باره مي‌گويد:

اولين اتومبيل‌هاي اپل براي داشتن راننده طراحي نخواهند شد. آن‌ها خودروهاي برقي خودران و الكتريكي خواهند بود كه براي كار كردن بدون راننده طراحي مي‌شوند.

گزارش مذكور، پيشنهاد و ايده‌ي فعلي راجع به پروژه‌ي خودروي اپل را پايان مي‌دهد؛ زيرا اغلب ناظران و صاحب‌انديشه متخصصينان صنعت انتظار دارند Apple Car يك محصول مصرفي در امتداد خودروهاي برقي محبوب تسلا باشد. اگر گفته‌ي منابع CNBC صحيح باشد، جاه‌طلبي اپل ممكن است قبل از هدف قرار دادن بازار عمومي، ابتدا فعاليت خود را در صنايع و به‌صورت كاملا خودران پيش بگيرد. شواهدي وجود دارد كه مُهر تأييد بر ادعاي اين نشريه مي‌زنند. براي مثال، در سال ۲۰۱۹ اپل شاتل خودران و كيت اتومبيل استارتاپ Drive.a را خريداري كرد و تبع آن، دَه‌ها متخصص، ماشين و دارايي ديگر به دست آورد تا به صفوف تيم توسعه وسايل نقليه مستقل پروژه‌ي تيتان اضافه كند. پيش از آن، گزارشي در سال ۲۰۱۸ ادعا مي‌كرد كه اپل قراردادي با فولكس واگن براي تبديل تعدادي وانت T6 Transporter به شاتل‌هاي خودران براي برنامه آزمايشي PAIL امضا كرده است.

گزارش CNBC، غوغاي اخير در رابطه با همكاري احتمالي هيونداي و كيا را تكرار مي‌كند و بار ديگر ادعا مي‌شود كه اين دو شركت به توافقي مبني بر توليد وسايل نقليه‌ي الكتريكي با نام تجاري اپل نزديك شده‌اند. به‌طور كلي، مفاد اين قرارداد بر اين اساس است كه اهالي كوپرتينو براي مونتاژ وسايل نقليه مي‌توانند از تأسيسات كيا واقع در ايالات متحده بهره‌مند شوند. به گفته‌ي منابع، توليد به‌طور آزمايشي براي سال ۲۰۲۴ در انديشه متخصصين گرفته شده است؛ گرچه اين احتمال وجود دارد كه جدول زماني به عقب رانده شود. اپل ممكن است از ساير خودروسازان استفاده كند تا به‌طور جداگانه يا با همكاري هيونداي، پروژه را تسريع كند.

روز گذشته پايگاه خبري كره جنوبي، دونگ-آ، در گزارشي ادعا كرد كه اپل و كيا قصد دارند در تاريخ ۲۷ فوريه ۲۰۲۱ (۹ اسفند ۱۳۹۹) قراردادي امضا كنند كه به موجب آن، غول فناوري ۳٫۶ ميليارد دلار در كيا موتورز سرمايه‌گذاري خواهد كرد تا دسترسي خود را به كارخانه اين خودروساز در ايالت جورجيا تأمين كند. در اين گزارش همچنين تاريخ عرضه‌ي اولين اتومبيل سال ۲۰۲۴ ذكر شده است و ظرفيت اوليه، ۱۰۰ هزار اتومبيل در سال با احتمال افزايش تا حداكثر ۴۰۰ هزار دستگاه تعيين خواهد شد.

مينگ-چي كو، تحليل‌گر نام‌آشناي اپل، پيش‌بيني مي‌كند كه خودروي اپل مبتني بر پلتفرم خودروهاي الكتريكي E-GMP هيونداي ساخته خواهد شد و هيونداي موبيز در طراحي و توليد قطعات نقش بسزايي خواهد داشت. اين تحليل‌گر مانند ديگران، معتقد است كه اپل با بهره‌گيري از بازوي توليدي كيا، بر سخت‌افزار و نرم‌افزارهاي خودران، قطعات نيمه‌هادي‌، فناوري‌هاي مربوط به باتري، اِلِمان‌هاي فُرم و طراحي فضاي داخلي، تجربه‌ي متخصصي نوآورانه و ادغام با اكوسيستم موجود متمركز خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات