جديدترين كراس اور پرچم‌دار سيتروئن رونمايي شد

يك‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كراس‌اور پرچم‌دار سيتروئن C5 X مدل ۲۰۲۲ با الهام از سبك طراحي خودروي مفهومي Cxperience، با بهره‌گيري از پيشرانه پلاگين هيبريدي ۲۲۵ اسب بخاري معرفي شد.
تبليغات

آلماني‌ها ممكن است در كلاس خودروهاي متوسط ​​تسلط داشته باشند؛ اما بخش اروپايي استلانتيس مايل نيست بدون جنگ تسليم شود. به‌ دنبال پژو ۵۰۸ و مدل لوكس DS9، سيتروئن پرچم‌دار جديدي دارد كه مي‌تواند با مرسدس كلاس E، بي‌‌ام‌و سري ۵ و آئودي A6 رقابت كند. اين سه مدل آلماني از نسخه‌هاي سدان و استيشن واگن جداگانه برخوردار هستند؛ اما سيتروئن C5 X جديد از تركيب دو سبك بدنه ساخته شده است و برخي نشانه‌ها شباهت آن را به شاسي‌بلند و كراس‌اور تقويت مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ در حال شارژ كنار ديوار

به گزارش موتوروان، C5 X مطابق طراحي‌هاي جذاب سيتروئن، مدلي نامتعارف و سطح بالا با ظاهري جسورانه است و به دليل پيكربندي بدنه سه در يك، حتي بيشتر از ساير مدل‌هاي خودروساز فرانسوي متفاوت به انديشه متخصصين مي‌رسد. خط سقفي نسبتاً مسطح در بيشتر موارد كلاس سدان را نشان مي‌‌دهد؛ اما قسمت عقب كشيده آن اثر استيشن واگن را به ارمغان مي‌آورد؛ درحالي‌كه ارتفاع سواري بلند آن يادآور C5 ايركراس است. ايركراس ديگر مدل C5 با نشان خودروساز فرانسوي به شمار مي‌رود كه به‌عنوان شاسي‌بلند كاملاً پيشرفته عمل مي‌كند.

سيتروئن C5 X جديد با ۴۸۰۵ ميلي‌متر طول، ۱۸۶۵ ميلي‌متر عرض و ۱۸۴۸ ميلي‌متر ارتفاع، از رقباي آلماني خود كوچك‌تر است. ۵۴۵ ليتر حجم محفظه بار در پشت صندلي‌هاي عقب ارائه مي‌دهد كه مي‌توان آن را پس از جمع شدن صندلي‌هاي عقب، تا ۱۶۴۰ ليتر افزايش داد.

ظاهر بيروني عجيب و غريب اين خودرو از مدل مفهومي Cxperience ۲۰۱۶ الهام گرفته مي‌شود؛ درحالي‌كه تمام فناوري‌هاي كنوني ارائه‌شده توسط سيتروئن در فضاي داخل كابين ارائه شده‌اند. صفحه‌نمايش لمسي ۱۲ اينچي براي سيستم اطلاعاتي و سرگرمي و صفحه‌نمايش بسيار بزرگ با قابليت همراهي از واقعيت افزوده نيز وجود دارد. نمايشگر جلوداشبورد كاملاً ديجيتالي نيز در ميان امكانات قرار دارد و راننده هنوز هم كنترل‌هاي فيزيكي جداگانه‌اي براي تنظيمات آب‌وهوا در اختيار دارد.

انواع پيشرانه‌هاي بنزيني براي C5 X در انديشه متخصصين گرفته شده است؛ اما سيتروئن پيشرانه پلاگين هيبريدي را با ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و بيش از ۵۰ كيلومتر (۳۱ مايل) شعاع حركتي الكتريكي برجسته مي‌كند. با خاموش شدن پيشرانه احتراق، مدل PHEV مي‌تواند با سرعتي معادل ۱۳۵ كيلومتر بر ساعت حركت كند، كه بيش از آن چيزي است كه اكثر ما هرگز به آن نياز خواهيم داشت.

مرجع متخصصين ايران كابين كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ

C5 X جديد به‌عنوان مدل پرچم‌دار، با سيستم تعليق اختصاصي سيتروئن Advanced Comfort همراه است و نسخه پلاگين هيبريدي آن با داشتن سيستم تعليق فعال، حتي راحتي بيشتري براي سرنشينان به ارمغان مي‌آورد. خودروساز فرانسوي از اين فناوري به‌عنوان بالشتك‌هاي هيدروليكي پيشرفته ياد مي‌‌كند كه با صندلي‌هاي راحت تركيب شده‌اند و سواري نرم و آرام را حتي در سطوح ناهموار براي سرنشيان فراهم خواهد كرد.

فروش سيتروئن C5 X در نيمه دوم سال جاري در اروپا آغاز مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران نماي عقب كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ
مرجع متخصصين ايران نماي جلو كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ
مرجع متخصصين ايران نماي جانبي كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ
مرجع متخصصين ايران نماي سه چهارم عقب كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ
مرجع متخصصين ايران كابين كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ
مرجع متخصصين ايران كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ در جاده
مرجع متخصصين ايران كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ با مانديشه متخصصينه آسمان
مرجع متخصصين ايران كراس اور سيتروئن سي فايو ايكس / Citroen C5 X خاكستري رنگ در حال شارژ
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات