جديدترين كراس اور پرچمدار سيتروئن رونمايي شد
آلمانيها ممكن است در كلاس خودروهاي متوسط تسلط داشته باشند؛ اما بخش اروپايي استلانتيس مايل نيست بدون جنگ تسليم شود. به دنبال پژو ۵۰۸ و مدل لوكس DS9، سيتروئن پرچمدار جديدي دارد كه ميتواند با مرسدس كلاس E، بيامو سري ۵ و آئودي A6 رقابت كند. اين سه مدل آلماني از نسخههاي سدان و استيشن واگن جداگانه برخوردار هستند؛ اما سيتروئن C5 X جديد از تركيب دو سبك بدنه ساخته شده است و برخي نشانهها شباهت آن را به شاسيبلند و كراساور تقويت ميكند.
به گزارش موتوروان، C5 X مطابق طراحيهاي جذاب سيتروئن، مدلي نامتعارف و سطح بالا با ظاهري جسورانه است و به دليل پيكربندي بدنه سه در يك، حتي بيشتر از ساير مدلهاي خودروساز فرانسوي متفاوت به انديشه متخصصين ميرسد. خط سقفي نسبتاً مسطح در بيشتر موارد كلاس سدان را نشان ميدهد؛ اما قسمت عقب كشيده آن اثر استيشن واگن را به ارمغان ميآورد؛ درحاليكه ارتفاع سواري بلند آن يادآور C5 ايركراس است. ايركراس ديگر مدل C5 با نشان خودروساز فرانسوي به شمار ميرود كه بهعنوان شاسيبلند كاملاً پيشرفته عمل ميكند.
سيتروئن C5 X جديد با ۴۸۰۵ ميليمتر طول، ۱۸۶۵ ميليمتر عرض و ۱۸۴۸ ميليمتر ارتفاع، از رقباي آلماني خود كوچكتر است. ۵۴۵ ليتر حجم محفظه بار در پشت صندليهاي عقب ارائه ميدهد كه ميتوان آن را پس از جمع شدن صندليهاي عقب، تا ۱۶۴۰ ليتر افزايش داد.
ظاهر بيروني عجيب و غريب اين خودرو از مدل مفهومي Cxperience ۲۰۱۶ الهام گرفته ميشود؛ درحاليكه تمام فناوريهاي كنوني ارائهشده توسط سيتروئن در فضاي داخل كابين ارائه شدهاند. صفحهنمايش لمسي ۱۲ اينچي براي سيستم اطلاعاتي و سرگرمي و صفحهنمايش بسيار بزرگ با قابليت همراهي از واقعيت افزوده نيز وجود دارد. نمايشگر جلوداشبورد كاملاً ديجيتالي نيز در ميان امكانات قرار دارد و راننده هنوز هم كنترلهاي فيزيكي جداگانهاي براي تنظيمات آبوهوا در اختيار دارد.
انواع پيشرانههاي بنزيني براي C5 X در انديشه متخصصين گرفته شده است؛ اما سيتروئن پيشرانه پلاگين هيبريدي را با ۲۲۵ اسببخار قدرت و بيش از ۵۰ كيلومتر (۳۱ مايل) شعاع حركتي الكتريكي برجسته ميكند. با خاموش شدن پيشرانه احتراق، مدل PHEV ميتواند با سرعتي معادل ۱۳۵ كيلومتر بر ساعت حركت كند، كه بيش از آن چيزي است كه اكثر ما هرگز به آن نياز خواهيم داشت.
C5 X جديد بهعنوان مدل پرچمدار، با سيستم تعليق اختصاصي سيتروئن Advanced Comfort همراه است و نسخه پلاگين هيبريدي آن با داشتن سيستم تعليق فعال، حتي راحتي بيشتري براي سرنشينان به ارمغان ميآورد. خودروساز فرانسوي از اين فناوري بهعنوان بالشتكهاي هيدروليكي پيشرفته ياد ميكند كه با صندليهاي راحت تركيب شدهاند و سواري نرم و آرام را حتي در سطوح ناهموار براي سرنشيان فراهم خواهد كرد.
فروش سيتروئن C5 X در نيمه دوم سال جاري در اروپا آغاز ميشود.
هم انديشي ها