بنتلي كنتيننتال GT3 نسخه پايكز پيك ۲۰۲۱ معرفي شد
بنتلي دو سال پس از ثبت ركورد مدل توليدي در جولاي سال ۲۰۱۹ در پايكز پيك (Pikes Peak)، بازگشته است. به گزارش موتوروان، اين بار خودروساز انگليسي ميخواهد براي ركورد Time Attack ۱ رقابت كند و اين كار را با خودروي بسيار خاصي انجام خواهد داد. بنتلي كنتيننتال GT3 پايكز پيك، اولين خودروي مسابقهاي اين برند خواهد بود كه با سوخت تجديدپذير كار ميكند.
خودروي جديد كه بر اساس كنتيننتال GT3 ساخته شده است، با بنزين مبتني بر سوخت زيستي كار خواهد كرد و مسئولان بنتلي ميگويند: «اكنون مخلوطهاي مختلف سوخت در دست آزمايش و ارزيابي هستند» اين شركت تخمين ميزند كه تا ۸۵ درصد كاهش گازهاي گلخانهاي (GHG) نسبت به سوختهاي فسيلي استاندارد، امكانپذير باشد. بنتلي ميگويد اين فقط اولين قدم از برنامهاي بزرگتر در زمينه سوختهاي زيستي و الكتروسوخت يا سوخت مصنوعي (e-fuel) است.
كنتيننتال GT3 پايكز پيك كه بهعنوان «قدرتمندترين بنتلي مبتني بر مدل جادهاي در طول تاريخ» توصيف ميشود، مجهز به نسخه ۴ ليتري پيشرانه توربوشارژ خورجيني هشت سيلندر اين شركت است. بسياري از تغييرات انجامشده در پيشرانه بايد اطمينان حاصل كند كه اين پيشرانه قادر است تا در ارتفاع حدود ۴۲۹۸ متر بالاتر از سطح دريا كار كند. لولههاي خروجي كوتاه كناري بايد صداي مهيبي كه مهندسان از چنين خودروي مسابقهاي انتظار دارند، ايجاد كند.
ساير تغييرات شامل بازسازي تجهيزات آيروديناميك از جمله وروديهاي هواي خنككننده به جاي شيشههاي عقب است. از همه مهمتر، اين خودرو «بزرگترين بال عقب نصبشده در بنتلي» را به دست ميآورد كه در بالاي ديفيوزر جديد و بسيار كارآمد قرار دارد. رانندگي اين خودرو در طي پايكز پيك ۲۰۲۱ توسط ريس ميلن انجام خواهد شد.
ماتياس رابي، عضو هيئت مهندسي شركت بنتلي، در اين زمينه اظهار داشت:
ما خوشحاليم كه براي سومين بار به پايكز پيك بازگشتيم. اكنون خودرويي داريم كه با سوخت تجديدپذير تأمين ميشود و بهعنوان پروژهاي جديد از برنامه Beyond100 خدمت ميكند. مهندسان پيشرانه ما در حال تحقيق دربارهي سوختهاي زيستي و سوختهاي مصنوعي براي استفاده توسط مشتريان در كنار برنامه توليد خودروي الكتريكي هستند. مراحل مياني استفاده از سوختهاي تجديدپذير در كارخانه Crewe و توسط ناوگان شركت ما در حال انجام است.
هم انديشي ها