لايحه منع فروش خودروي بنزيني تا سال ۲۰۳۰ در واشينگتن، تصويب شد
مقامات ايالتهاي كاليفرنيا و ماساچوست آمريكا مدتي پيش دستور دادند فروش خودروي بنزيني تا سال ۲۰۳۵ ممنوع شود. به گزارش انگجت، به انديشه متخصصين ميرسد برخلاف آنچه فكر ميكرديم، زمانبندي اجرايي شدن قانون جديد در دو ايالت مذكور محتاطانه بوده است؛ زيرا بر اساس زيرا گزارشي، مجلس و سناي ايالت واشينگتن به لايحهي «خودروهاي پاك ۲۰۳۰» كه فروش خودروهاي بنزيني را از سال ۲۰۳۰ به بعد ممنوع ميكند، رأي موافق داده است.
بدين ترتيب از سال ۲۰۳۰ به بعد ساكنان واشينگتن صرفا ميتوانند خودروي برقي بخرند. اين قانون خودروهايي كه در ايالتهاي ديگر خريداري و به واشينگتن وارد ميشوند نيز در بر ميگيرد. قانون جديد واشينگتن صرفا در شرايطي عملياتي ميشود كه اين ايالت مالياتي كه براي مسافت طيشده توسط خودروهاي برقي پيشنهاد شده است تأييد كند. از اين ماليات براي كمك به تأمين اعتبار زيرساختهاي حملونقل استفاده خواهد شد. تا زمان نوشته شدن اين مقاله، جي اينسلي، فرماندار ايالت واشينگتن، لايحهي جديد را امضاء نكرده است.
امضاء لايحهي جديد توسط جي اينسلي، واشينگتن را از ايالتهاي ديگر در زمينهي ممنوع كردن فروش خودروي بنزيني جلو مياندازد. همچنين اين اتفاق واشينگتن را به نخستين ايالتي در آمريكا تبديل ميكند كه قانون منع فروش خودروي بنزيني را از طريق رأيگيري ثبت ميكند؛ نه فرمان اجرايي. ثبت قانون از طريق رأيگيري، لغو يا اصلاح آن را براي فرمانداران آيندهي واشينگتن سختتر ميكند.
قانون جديد واشينگتن ممكن است اشكالاتي براي شماري از برندهاي فعال در صنعت خودرو ايجاد كند. فورد، ميني، ولوو و ديگر شركتهاي خودروساز برنامه دارند تا سال ۲۰۳۰ تمام يا بخش اعظم توليدات خود را به خودروهاي برقي اختصاص بدهند؛ اما انتظار نميرود كه جنرال موتورز بتواند تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهايش را برقي كند.
قانون جديد واشينگتن ممكن است جنرال موتورز و چند برند ديگر را مجبور به توقف عرضهي برخي از خودروهايشان در اين ايالت بكند. اين موضوع قطعا اهميت زيادي دارد؛ حتي اگر در آن زمان خودروهاي بنزيني در اقليت باشند. قانون واشينگتن ممكن است انگيزهي شركتها براي توليد سريعتر خودروي برقي را بالا ببرد و به وضع قوانيني مشابه در ديگر ايالتها منتهي شود.
هم انديشي ها