شاسي بلند فورد ايوس با زبان طراحي متفاوت معرفي شد

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فورد از محصولي جديد با نام ايوس در نمايشگاه خودرو شانگهاي رونمايي كرده است كه مخصوص بازار چين طراحي شده و در اين كشور توليد مي‌شود.
تبليغات

سرانجام پس از ماه‌ها شايعه‌سازي و عكس‌هاي جاسوسي، فورد ايوس (Evos) در نمايشگاه خودرو شانگهاي رونمايي شد. دقيقاً مانند سيتروئن C5 X، فورد ايوس يك خودروي خانوادگي و به‌عنوان تركيب بين استيشن واگن و شاسي‌بلند توليد شده است. به گزارش موتوروان، ايوس اولين محصول فورد به شمار مي‌رود كه تا حد زيادي توسط تيمي در چين توليد شده است و در آنجا توسط شركت مشترك چانگان فورد در دسترس قرار مي‌گيرد و توليد خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران نماي جلو شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV در نمايشگاه شانگهاي

ايوس خودرويي پنج‌در و جذاب با طراحي سپر جلو يادآور مدل شاسي‌بلند اكويتور (Equator) است كه اخيراً با تمركز بر بازار چين عرضه شد. نوار روشنايي بالاي جلوپنجره اين خودرو به‌تدريج به روند طراحي براي ايجاد ارتباط بصري بين چراغ‌‌هاي روشنايي روز LED تبديل مي‌شود. دستگيره‌هاي در پاپ‌-آگوست (با فشار دادن از بدنه بيرون مي‌آيند) ما را به ياد موستانگ مك-اي مي‌اندازد و گرچه فورد مي‌گويد پروفايل جانبي شبيه كوپه شاسي‌بلند است؛ اما به انديشه متخصصين ما بيشتر به استيشن واگن شباهت دارد.

فضاي داخل كابين با بهره‌گيري از صفحه‌نمايش فوق گسترده در عرض ۱٫۱ متر، فاصله زيادي با طراحي‌هاي فعلي فورد دارد. جلوداشبورد كاملاً ديجيتال اكنون داراي نمايشگر ۱۲٫۳ اينچي رايج است و صفحه‌نمايش لمسي با وضوح 4K به ابعاد ۲۷ اينچ به آن متصل مي‌شود. آن‌ها در داخل همان قطعه شيشه بزرگي تقريبا به اندازه داشبورد قرار گرفته‌اند كه در داخل هوندا E پيدا خواهيد كرد و در آن پنج صفحه‌نمايش كنار هم قرار دارد.

نرم‌افزار سيستم سرگرمي و اطلاعات با SYNC + 2.0 محلي فورد با فناوري هوش مصنوعي بايدو و آن‌چه اين شركت به‌عنوان دستيار شخصي مجازي از آن ياد مي‌كند، اجرا مي‌شود. دقيقاً مانند موستانگ Mach-E و وانت F-150، فورد ايوس از به‌روزرساني بي‌سيم همراهي مي‌كند؛ در واقع چنين قابليتي به معناي بهتر شدن اين خودروي شاسي‌‌بلند با تجديد انديشه متخصصين در نرم‌افزارهاي آينده و بدون نياز به بردن خودرو به نمايندگي است.

جزئيات مربوط به موجود بودن اين خودرو در خارج از جمهوري خلق چين مشخص نيست؛ اما اعتقاد عمومي بر اين است كه فورد ايوس مسير خود را ادامه خواهد داد تا جايگزين موندئو (Mondeo) در اروپا و فورد فيوژن (Fusion) در آمريكاي شمالي شود. اين خودرو احتمالا بر اساس مدل مفهومي ايوس ۲۰۱۱ ساخته شده است كه قرار بود از انديشه متخصصين طراحي سدان سايز متوسط باشد؛ اما سبك طراحي آن را در نسخه‌ي شاسي‌بلند پيش مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV در نمايشگاه خودرو شانگهاي

مشخصات متخصص فورد ايوس در هاله‌اي از ابهام قرار دارد؛ اما انتظار مي‌رود اين خودرو در سطح جهاني با پيشرانه هيبريدي به فروش برسد. نسخه‌ي ارائه‌شده در نمايشگاه خودرو شانگهاي با نام 1st Edition مجهز به تزئينات متضاد نارنجي در داخل و خارج كابين است. فورد ايوس روي رينگ‌هاي ۱۹ اينچي قرار مي‌گيرد و بدنه‌اي دورنگ دارد و در نهايت داراي پوشش سفيد بدنه و سقف مشكي است.

مرجع متخصصين ايران نماي جانبي شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران نماي عقب شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران كابين شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران نماي سه چهارم طرح شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران نماي جانبي طرح شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران نماي عقب طرح شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران شكل بدنه شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
مرجع متخصصين ايران نماي جلو از خودرو شاسي بلند فورد ايوس /  Ford Evos SUV
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات