نمونه پيش توليد نخستين ابرخودروي چين؛ هونگ چي S9 معرفي شد

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پيش‌فروش اولين ابرخودرو چين با طراحي و مونتاژ ايتاليا آغاز شده است. هونگ چي S9، با قدرت ۱۴۰۰ اسب‌ بخار به تعداد ۹۹ دستگاه توليد خواهد شد.
تبليغات

برند هونگ چي، يكي از زيرمجموعه‌هاي گروه خودروسازي فاو (FAW) چين است. اين مجموعه، سال گذشته با توليد سدان سوپر لوكس H9 با الهام از رولزرويس به شهرت رسيد و حالا براي عرضه يك ابرخودرو پلاگين هيبريد با قدرت بيش از ۱۰۰۰ كيلووات آماده مي‌شود.

ابرخودرو S9 با برند سيلك فاو (Silk-FAW) توليد خواهد شد. اين محصول، توسط طراح سابق فولكس‌واگن و آئودي، والتر داسيلوا طراحي شده است. مهم‌ترين آثار در كارنامه والتر داسيلوا، طراحي نسل اول آئودي R8 و نسل دوم آئودي TT هستند.

طراح ايتاليايي سيلك فاو S9، با الهام از سبك اروپايي تلاش كرده است تا المان‌هايي از شرق دور و چين را به نماي بيروني اضافه كند. چراغ‌هاي جلو و تركيب رنگ قرمز و سياه، شباهت‌هايي با طرح اژدها در جشن‌هاي سنتي چين دارد. از انديشه متخصصينات نگارنده، اين خودرو در نماي رو‌به‌رو و پشت، پورشه ۹۱۸ و مدل مفهومي ۹۱۷ را تداعي مي‌كند كه البته جزئياتي خلاقانه و چشم‌نواز دارد.

مرجع متخصصين ايران نماي پشت بالا ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران نماي سه رخ جلو ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران نماي پشت ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران نماي روبرو ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران نماي جانبي ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران نماي درهاي باز ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar
مرجع متخصصين ايران نماي موتور عقب ابرخودرو هونگ چي Hongqi S9 Hypercar

چراغ‌هاي جلو، توخالي هستند و فضايي براي هدايت هوا به سمت پيشرانه فراهم مي‌كنند. شيشه‌هاي پيرامون كابين با فناوري الكتروكروميك، قابليت تغيير روشنايي و تيرگي خواهند داشت. بدنه S9 نيز در غالب اجزا، داراي فيبر كربن خواهد بود.

اطلاعات موجود از توانايي‌هاي متخصص سيلك فاو S9 به پيشرانه پلاگين هيبريد ۱۴۰۰ اسب‌ بخار با موتور بنزيني V8 و شعاع حركتي ۴۰ كيلومتر در حالت تمام برقي اشاره دارد. اين محصول بنا بر ادعاي شركت سازنده، سرعت‌گيري صفر تا صد كيلومتر بر ساعت ۱٫۹ ثانيه و نهايت سرعت ۴۰۰ كيلومتر بر ساعت خواهد داشت.

پيش‌فروش ابرخودرو هونگ چي آغاز شده است. اين محصول به تعداد ۹۹ دستگاه توليد مي‌شود و احتمالا بيش از يك ميليون دلار ارزش خواهد داشت. طراحي و مونتاژ S9 در مودناي ايتاليا انجام خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات