سدان لكسوس ES مدل ۲۰۲۲ با بهروزرساني بصري و فناوري ايمني معرفي شد
لكسوس ES ممكن است بهاندازهي IS هيجانانگيز يا بهاندازهي LS لوكس نباشد؛ اما اين سدان در حد خود جذاب بهانديشه متخصصين ميرسد. بهگزارش Carscoops، امكانات اين خودرو با افزايش سن بهتر ميشود؛ زيرا خودروساز لوكس تويوتا مجموعهاي از بهروزرسانيها را براي سال ۲۰۲۲ اعلام كرده است.
با شروع از نماي بيروني، لكسوس ES اصلاحشده به جلوپنجره جديدي مجهز شده است كه بر طراحي زيباي خودرو با مجموعهاي از اشكال متحدالمركز L تأكيد ميكند كه از نشان جلوِ لكسوس تشعشع مييابد. جلوپنجره با چراغهاي جلوِ جديد LED همراه است كه با پالت رنگ اصلاحشده همراه ميشود و رنگهاي ايريديوم و خاكستري رگباري جايگزين نقرهاي اتميك و نقرهاي لاينينگ و خاكستري سحابي ميشوند.
تغييرات اضافي محدود هستند؛ اما مدل ۲۰۲۲ لكسوس ES به رينگهاي بهروزرسانيشده ازجمله استاندارد ۱۷ اينچي مجهز است. رينگها انتهاي بلند ضخيمتري دارند كه بهصورت لايهلايه در تركيبات «V» ساخته ميشوند تا احساس ورزشي ايجاد كنند. اين سدان ميتواند به رينگهاي ۱۸ اينچي بهروزرسانيشده نيز مجهز شود؛ درحاليكه تيپ F Sport از رينگهاي منحصربهفرد ۱۹ اينچي استفاده ميكند كه پوشش مشكي جديدي دارد.
نمايشگرهاي لمسي تقريبا در همهي خودروها وجود دارند؛ اما تعداد انگشتشماري از خودروسازان دربرابر آنها مقاومت كردهاند. لكسوس يكي از اين خودروسازان بود، اما هماكنون نمايشگرهاي لمسي بهآرامي در خطتوليد آنها استفاده ميشود و ES آخرين مدلي است كه از اين فناوري بهره ميبرد.
سيستم سرگرمي و اطلاعاتي ۸ اينچي بهصورت استاندارد ارائه ميشو؛ درحاليكه نمايشگر ۱۲/۳ اينچي نيز دردسترس است. فارغ از اينكه كداميك انتخاب شده باشد، هماكنون هر دو حالت لمسي دارند و نمايشگر ۴/۳ اينچ (۱۰۹ ميليمتري) به جلو منتقل شده تا دردسترس سرنشينان قرار بگيرد. تغيير اخير مجموعهاي از بهروزرسانيهاي ديگر را ضروري ميكند؛ اما ظاهر كلي آن بهسرعت تشخيصدادني است.
گزينههاي پيشرانه ظاهرا تغيير مييابد؛ اما تيپ ES 300h F Sport جديد وجود دارد. اين تيپ تمام ويژگيهاي معمول F Sport را با پيشرانهي هيبريدي سازگار با محيطزيست تركيب ميكند كه احتمالا خروجي تركيبي ۲۱۵ اسببخار را ارائه ميدهد.
علاوهبراين، ES 350 F Sport با پكيج جديد هندلينگ پويا (Dynamic Handling) ارائه ميشود. در اين پكيج، حالتهاي رانندگي اسپرت پلاس و Custom و تعليق متغير انطباقي وجود دارد. حالت تعليق متغير انطباقي ۶۵۰ سطح تنظيم را براساس حسگرهايي ارائه ميدهد كه بارهاي g و خطي و عمودي، سرعت خودرو، زاويهي فرمان، سرعت چرخش و فشار سيلندر اصلي ترمز را علاوهبر اطلاعات از كامپيوتر كنترل پيشرانه و كامپيوتر كنترل لغزش اندازهگيري ميكنند.
صحبت از ديناميك خودرو شد. لكسوس ES مدل ۲۰۲۲ از مهاركنندههاي جديدي در سيستم تعليق عقب برخوردار است كه استحكام پيچشي را افزايش ميدهد و راحتي سواري را بهبود ميبخشد و پايداري هندلينگ را بهينه ميكند. افزونبراين، رانندگان به سيستم ترمز پيشرفته با پدال بزرگتر در داخل كابين دسترسي دارند كه امكان ثبات پا و اطمينان بيشتر را هنگام فشاردادن پدال فراهم ميكند.
از همه مهمتر، سيستم ترمز در مدلهاي بنزيني از سيلندر اصلي و تقويتكننده بهرهمند است كه احساس راحتي بيشتر و پاسخ خطيتري را به سرنشينان نويد ميدهد. بههمينترتيب، نوع هيبريدي به سيستم ترمز بازطراحيشده مجهز است كه هنگام آزادشدن پدال ترمز، احساس بهتري ايجاد ميكند.
لكسوس ES مدل ۲۰۲۲ بهصورت استاندارد با سيستم ايمني جديد Lexus Safety System+ ۲.۵ و مجموعهاي از سيستمهاي دستيار راننده ارائه ميشود. اين مجموعه سيستم پيشگيري از برخورد با لنز دوربين بهبوديافته و رادار موجميليمتري براي افزايش دامنهي پاسخ را شامل ميشود. علاوهبراين، اين سيستم از امكانات جديد دستيار چرخش در تقاطع و دستيار فرمان اضطرارري بهره ميبرد.
سيستم كنترلكروز رادار پويا نيز در تمام سرعتها با قابليت جديد «سبقت آرام» بهبود يافته است. اگر در پشت خودرويي با سرعت كمتري از سرعت ازپيشتعيينشده حركت كنيد، ميتوانيد بهراحتي روي دستهي راهنما فشار دهيد و لكسوس ES آماده ميشود تا خط حركت را تغيير دهد. بعد از تغيير مسير، خودرو تا زمان نرسيدن به سرعت ازپيشتعيينشده، به شتابگيري ادامه ميدهد.
از ديگر ويژگيهاي جديد ميتوان به عملكرد كاهش سرعت منحني (Curve Speed Reduction) اشاره كرد كه ميتواند بهطور خودكار سرعت خودرو را در پيچهاي خاص كمتر كند. سيستم دستيار رديابي خط در زمينهي تشخيص مسير نيز بهبود يافته است و ميتواند مسير حركت وسايل نقليهي مجاور را در خطوط مجاور براي قابليت «حركت در مركز خطوط» رديابي كند. لكسوس ES مدل ۲۰۲۲ از پاييز امسال به نمايندگيهاي اين خودروساز در ايالات متحده ميرسد و اطلاعات بيشتر در نزديكي زمان عرضه اعلام ميشود.
هم انديشي ها