مديرعامل جنرال موتورز بيشترين دستمزد صنعت خودروسازي در سال ۲۰۲۰ را دريافت كرده است

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مري بارا، مديرعامل جنرال موتورز با دريافت ۲۳٫۷ ميليون دلار، بالاترين دستمزد را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد و مايك منلي و جيم هكت در جايگاه‌هاي بعدي قرار گرفتند.
تبليغات

مري بارا، مديرعامل جنرال موتورز با دريافت ۲۳٫۷ ميليون دلار، بالاترين دستمزد را طي سال ۲۰۲۰ در ميان مديران برتر داشت. به گزارش موتوروان به نقل از اتوموتيو نيوز، حقوق پايه مري بارا ۲ ميليون دلار است؛ اما او ۳٫۸ ميليون دلار پاداش‌ كوتاه‌مدت و ۱۳٫۱ ميليون دلار سهام دارد.

در سال ۲۰۲۰ و قبل از ادغام فيات كرايسلر با PSA براي تبديل شدن به استلانتيس، مايك منلي مديرعامل اين شركت بود و ۱۴٫۲ ميليون دلار درآمد كسب كرد. فورد در اكتبر سال ۲۰۲۰ مديرعامل خود را عوض كرد. جيم هكت، مديرعامل قبلي، ۱۶٫۷ ميليون دلار درآمد داشت و جيم فارلي، سال گذشته ۱۱٫۸ ميليون دلار از مديريت در اين شركت به دست آورد.

مرجع متخصصين ايران جيم فارلي مديرعامل فورد

تسلا نيز دستمزد مديران اجرايي خود را اعلام كرده است. ايلان ماسك در سال ۲۰۲۰ هيچ دستمزدي دريافت نكرده؛ اما او به ۶ مرحله از پيش تعيين‌شده در قرارداد خود براي دريافت پاداش رسيده است. اين امر به ايلان ماسك امكان خريد معادل ۵۰٫۶ ميليون دلار از سهام خودروساز آمريكايي را با ارزش ۷۰٫۰۱ دلار به ازاي هر سهم مي‌دهد. به گزارش بيزينس اينسايدر، تا لحظه‌ي تنظيم اين گزارش هر سهم تسلا در بازار بورس با ارزشي پايين‌تر از ۷۰۰ دلار معامله مي‌شود. اين بدان معنا است كه ماسك مي‌تواند با فروش سهام خود، حدود ۳۲ ميليارد دلار درآمد خالص داشته باشد. البته در قرارداد ماسك با تسلا شرط شده است قبل از اينكه بتواند سهام خود را بفروشد، بايد آن را به مدت پنج سال حفظ كند.

براي مقايسه با مديران عامل ساير خودروسازان، بد نيست بدانيد لوئيس كاميلري كاملا در خدمت خودروساز ايتاليايي فراري بود تا اينكه ناگهان در ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ از سمت خود كناره‌گيري كرد، اما با وجود تمام مسائل ۳۷۵,۸۴۶ يورو (۴۵۳,۳۶۵ دلار با نرخ ارز فعلي) در اين سال درآمد كسب كرد. از اين مبلغ، ۳۶۳,۹۶۰ يورو حقوق و ۱۱,۸۸۶ يورو مزاياي فرعي شامل دسترسي به خودروي شركتي فراري بود.

مرجع متخصصين ايران اولا كالنيوس / دايملر

اُلا كالنيوس، مديرعامل دايملر ۱٫۳۴ ميليون يورو (۱٫۶ ميليون دلار) به‌عنوان حقوق در سال ۲۰۱۹ و ۳٫۵ ميليون يورو (۴٫۲ ميليون دلار) پاداش دريافت كرد. در سال ۲۰۲۰، كالنيوس به‌عنوان بخشي از پاسخ اين خودروساز به بيماري كوويد-۱۹ و شيوع ويروس كرونا، ۲۰ درصد از حقوق خود را كاهش داد. يافتن اطلاعات مربوط به حقوق مديران عامل شركت‌هاي خودروساز ژاپني دشوارتر است. در سال ۲۰۱۸، آكيو تويودا ۳۷۹ ميليون ين (۳٫۵ ميليون دلار با نرخ ارز فعلي) درآمد كسب كرد.

نگاهي به افتخارات مري بارا

مري بارا در سال ۲۰۱۳ در فهرست ۳۵ زن قدرتمند فوربز و در سال ۲۰۱۸ در رتبه چهارم زنان قدرتمند قرار گرفت. در ماه مي سال ۲۰۱۴، او براي ايراد سخنراني به پرديس آن آربور دانشگاه ميشيگان در استاديوم ميشيگان دعوت شد و سخنراني خود را ارائه داد و مدرك افتخاري از اين دانشگاه دريافت كرد. در سال ۲۰۱۸، دانشگاه دوك مدرك دكتراي افتخاري خود را به مري بارا اعطا كرد.

مرجع متخصصين ايران General Motors Mary Barra / مري بارا جنرال موتورز

مري بارا براي اولين‌بار در سال ۲۰۱۵ در فهرست قدرتمندترين زنان فورچن قرار داشت، درحالي‌كه سال قبل از آن دوم بود. او در همان سال در رتبه اول قدرتمندترين زنان فورچن در سال ۲۰۱۷ و نفر پنجم فهرست ۱۰۰ زن قدرتمند جهان از نگاه فوربز باقي ماند. در آوريل ۲۰۱۴، بارا در ميان ۱۰۰ شخصيت بانفوذ جهان از نگاه مجله تايم قرار گرفت.

در دسامبر ۲۰۱۶، مري بارا به گردهمايي تجاري كه توسط دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور منتخب وقت ايالات متحده براي ارائه مشاوره استراتژيك و سياست‌گذاري در زمينه‌ي مسائل اقتصادي تشكيل شده بود، پيوست؛ اما او در پي پاسخ ترامپ به اعتراضات شارلوتزويل، مجمع را در سال ۲۰۱۷ ترك كرد. بارا در فوريه ۲۰۱۸ به عضويت آكادمي ملي مهندسي آمريكا انتخاب شد. در سپتامبر ۲۰۱۸، جايزه مؤسسه ييل در زمينه‌ي مديريت به مري بارا اعطا شد. در انديشه متخصصينسنجي سالانه Institutional Investor از مديران ارشد در سال ۲۰۱۹، مري بارا مقام اول را در بخش خودرو و قطعات خودرو به دست آورد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات