فراري 812 كامپتيزيونه با سقف تارگا معرفي شد

پنج‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اقدامي نادر براي محصولات فراري، يك سوپراسپرت با سقف متحرك فلزي و سبك تارگا ساخته شده است. فراري 812 كامپتيزيونه، پيشرانه ۱۲ سيلندر ۸۳۰ اسب‌ بخار دارد.
تبليغات

مدل 812 يكي از موفق‌ترين محصولات مدرن فراري است. اين محصول در نسخه‌هاي سوپرفست و GTS، آستانه ارزش ۳۴۰ هزار دلار دارد تا به‌وضوح گران‌تر از F8 و پورتوفينو اما ارزان‌تر از SF90 باشد. بر اساس اعلام رسمي شركت سازنده، توليد نسخه‌هاي سوپرفست و GTS به پايان رسيده است تا مدل‌هاي كامپتيزيونه و كامپتيزيونه A جايگزين آن‌ها شوند.

سري جديد 812، از پيشرانه ۶٫۵ ليتر ۱۲ سيلندر تنفس طبيعي استفاده كند تا مجهز به يكي از قدرتمندترين موتورهاي غير توربوشارژ جهان باشد. قدرت ۸۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۹۲ نيوتن‌متر، 812 كامپتيزيونه را در زمان ۲٫۸۵ ثانيه به سرعت صد كيلومتر بر ساعت مي‌رساند. سرعت‌گيري صفر تا دويست كيلومتر بر ساعت اين محصول ۷٫۵ ثانيه است.

مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي جانبي
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي روبرو
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي پشت
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي بالا
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي داخلي
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه A
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي سقف
مرجع متخصصين ايران Ferrari 812 Competizione  فراري 812 كامپتزيونه نماي صندلي

پيشرانه 812 كامپتيزيونه نسبت به 812GTS حدود ۳۰ اسب‌بخار قدرت بيشتر و ۲۶ نيوتن‌متر گشتاور كمتر دارد. بيشترين قدرت در ۹۲۵۰ دور بر دقيقه حاصل مي‌شود؛ درحالي‌كه براي استفاده از پيشرانه تا ۹۵۰۰ دور بر دقيقه محدوده مجاز وجود دارد. جعبه‌دنده ۷ سرعته دبل‌كلاچ خودكار هم براي اين سوپراسپرت، به‌روزرساني شده است. وزن خالص 812 كامپتزيونه ۱۴۸۷ كيلوگرم است و سريع‌تر از 812GTS به نهايت سرعت ۳۴۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

در نماي ظاهري، تغييراتي روي 812 كامپتزيونه اعمال شده است تا از انديشه متخصصين آيروديناميك بهبود يابد. سيستم دو ديفرانسيل، اگزوزها، ديفيوزرها و بالچه‌ها نيز متفاوت با 812GTS هستند تا نيروهاي عمود بر سطح افزايش پيدا كند.

هنوز اطلاعات دقيقي از ارزش 812 كامپتزيونه و 812 كامپتزيونه A منتشر نشده است. نسخه A، داراي سقف فلزي با قابليت نصب و جداسازي (تارگا) خواهد بود. آستانه ارزش اين خودروها، احتمالا در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات