دختر شانزده ساله ركورد حركت مارپيچ جهان را شكست

يك‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كلوئي چمبرز، دختر شانزده ساله چيني- امريكايي توانسته است با پورشه 718 اسپايدر، ركورد حركت مارپيچ (اسلالوم) ۵۰ نقطه‌اي را با زمان ۴۷/۴۵ ثانيه بشكند و رسما وارد جزوه رايگان گينس شود.
تبليغات

بسياري از مردم دنيا، توانايي رانندگي را در سنين بعد از ۱۸ سالگي مي‌آموزند. البته براي خانواده‌هاي متمول كه فرزندان خود را به دوره‌هاي رانندگي حرفه‌اي در پيست مي‌فرستند، استثناء وجود دارد.

كلوئي چمبرز از سن ۷ سالگي پشت فرمان خودروهاي كارتينگ نشسته است و حالا در ۱۶ سالگي، چندين عنوان قهرماني در كلاس‌هاي مختلف اتومبيل‌راني دارد. او در چين متولد شد اما پس از مهاجرت خانواده‌اش به امريكا، تابعيت اين كشور را كسب كرد. پدر كلوئي، يك علاقه‌مند رانندگي در پيست و عضو كلوب پورشه نيويورك محسوب مي‌شود؛ به همين شكل، دخترش نيز از دوران كودكي به ورزش‌هاي خودرويي جذب شده است.

شايد كلوئي چمبزر در نگاه اول، صرفا دختر يك خانواده ثروتمند محسوب شود كه با هزينه‌اي گزاف، دارنده‌ي گواهينامه رانندگي حرفه‌اي در پيست و مقام‌هاي متعدد شده است؛ اما نمي‌توان استعداد و توانايي‌هاي او در موتوراسپرت را ناديده گرفت. شكستن ركورد گينس در حركت مارپيچ با خودرو، نيازمند تجربه و هوش بسيار بالا است كه انجام آن توسط يك دختر شانزده ساله، بسيار عجيب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

براساس قانون موجود در جزوه رايگان گينس، مسير اسلالوم با خودرو داراي ۵۰ نقطه تغيير زاويه است كه ۵۰ فوت (۱۵/۲۴ متر) از يكديگر فاصله دارند. كلوئي چمبرز توانسته است، پشت فرمان پورشه 718 اسپايدر، ركورد اين مسير را با زمان ۴۷/۴۵ ثانيه به‌نام خود ثبت كند. انجام حركت اسلالوم در ۵۰ نقطه، علاوه‌بر توانايي بالا در كنترل خودرو، نيازمند اعصاب قوي و تسلط بر شرايط روحي است. به همين دليل، ركوردشكني كلوئي چمبرز، آينده‌اي درخشان براي او نويد مي‌دهد.

خودرو مورد استفاده در ركوردگيري، نسخه استاندارد پورشه 718 اسپايدر (باكستر) است كه قدرت ۴۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نيوتن‌متر فراهم مي‌كند. سرعت‌گيري صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت اين خودرو، ۴/۴ ثانيه با نهايت سرعت ۳۰۰ كيلومتربرساعت است. ابعاد مناسب پورشه 718 با طول ۴۴۳ سانتي‌متر و عرض ۱۸۰ سانتي‌متر، نقش مهمي در ثبت ركورد گينس در مسير اسلالوم داشته است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات