پروژكتور 4K اپتوما به دستيار صوتي الكسا مجهز است

سه‌شنبه ۱۹ دي ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براي اولين‌ بار دستيار صوتي آمازون موفق شده به پروژكتورهاي خانگي راه پيدا كند. اپتوما اخيرا از پروژكتور 4K خود با همراهي از الكسا پرده‌برداري كرده است.
تبليغات

دو برنده‌ي بزرگ نمايشگاه CES امسال دستيار صوتي آمازون موسوم به الكسا و دستيار صوتي گوگل يا همان Google Assistant هستند؛ چرا كه اين دو دستيار صوتي به انواع مختلفي از ابزارها راه پيدا كرده‌اند. اما شايد تصور استفاده از دستيارهاي صوتي در برخي از ابزارها اندكي دور از ذهن باشد؛ شايد هيچ‌گاه فكر نمي‌كرديم كه بتوانيم از پروژكتور خانگي‌مان در مورد وضعيت آب و هوا سؤال كنيم، اما پروژكتور UHD51A محصول اپتوما مي‌تواند چنين‌ كاري انجام دهد.

به لطف دستيار صوتي الكسا، اين پروژكتور مي‌تواند كارهاي مختلفي از جمله پخش ويدئو از سرويس ويدئويي آمازون، كنترل سيستم‌هاي نورپردازي هوشمند و وظائف ديگري را به انجام برساند؛ كافي است از الكسا تقاضا كنيد كارهاي مورد انديشه متخصصينتان را انجام دهد.

پيش از اين آمازون اعلام كرده بود كه در انديشه متخصصين دارد الكسا را در انواع مختلفي از ابزارهاي مرتبط با اينترنت قرار دهد كه البته بلندگوها و هدفون‌ها از اصلي‌ترين دستگاه‌هاي هدف آمازون بودند. اما آمازون براي حضور در ديگر ابزارها نيز تأخير نكرده است و مي‌توانيد از آن در دستگاه‌هاي متنوعي استفاده كنيد و اكنون براي اولين‌ بار الكسا در يك پروژكتور خانگي مورد استفاده قرار گرفته است.

مرجع متخصصين ايران پروژكتور 4K اپتوما

علاوه‌ بر همراهي از الكسا، پروژكتور UHD51A از مشخصات متخصص قابل توجهي برخوردار است. روشنايي اين پروژكتور به ۲۴۰۰ لومن مي‌رسد و نسب كنتراست آن ۵۰,۰۰۰ به ‍۱ است؛ اين مشخصات باعث مي‌شود اين دستگاه براي استفاده در محيط‌هاي سربسته ايده‌آل باشد. در محصول جديد اپتوما از سيستم‌عامل اندرويد استفاده شده است و اين مسئله موجب سهولت در دسترسي به منابع ويدئويي مختلف خواهد شد. علاوه‌ بر اين، به‌لطف همراهي از استاندارد HDMI 2.0 مي‌توانيد اين پروژكتور را به انواع مختلفي از دستگاه‌ها از جمله كنسول‌هاي بازي متصل كنيد. رزولوشن اين پروژكتور 4K و رفرش‌ريت آن ۶۰ هرتز است؛ به‌علاوه، اين دستگاه از چرخه‌ي رنگ RGBRGB، طيف رنگي صنعتي DCI-P3 و استاندارد HDR10 همراهي مي‌كند.

UHD51A تنها پروژكتور معرفي‌شده توسط اپتوما در نمايشگاه CES نيست. افرادي كه به امكانات الكسا و سيستم‌عامل اندرويد نيازي ندارند، مي‌توانند از پروژكتور مدل UHD50 استفاده كنند كه از مشخصات متخصص پروژكتور UHD51A برخوردار است؛ اما در آن خبري از الكسا و اندرويد نيست و ارزش آن كمتر از مدل UHD51A است.

پروژكتور ارزان‌تري با نام LH150 نيز توسط اپتوما معرفي شده كه شدت نور آن ‍۱۳۰۰ لومن و نسبت كنتراست آن ۴۰,۰۰۰ به ۱ است. اين پروژكتور به درگاه‌هاي USB و HDMI مجهز است و از ارتباط Wi-Fi و بلوتوث همراهي مي‌كند. به‌همراه اين پروژكتور يك مجموعه‌ي باتري نيز ارائه شده است كه امكان حمل و استفاده از اين پروژكتور در اماكن مختلف را آسان‌تر مي‌كند.

اما اگر به‌ دنبال يك پروژكتور كاملا قابل حمل هستيد، پروژكتور جيبي LED اپتوما براي شما مناسب‌تر خواهد بود. اندازه‌ي اين پروژكتور كه Pocket Project نام دارد، ۷۶ ميلي‌متر در ۲۵ ميلي‌متر و طول آن ۱۱۴ ميلي‌متر است. رزولوشن اين پروژكتور ۸۵۴ در ۴۸۰ پيكسل و روشنايي آن ۳۰۰ لومن است. اما اگر به‌ دنبال بهترين گزينه هستيد و ارزش براي شما چندان اهميتي ندارد، پروژكتور UHD HDR Laster UST را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين پروژكتور 4K داراي روشنايي ۲۳۰۰ لومن و نسب كنتراست خيره‌كننده‌ي دو ميليون به يك است؛ همچنين منبع نوري اين پروژكتور از نوع ليزري است. به‌علاوه، كافي است اين پروژكتور را در فاصله‌ي ۲۰ سانتي‌متري از ديوار قرار دهيد تا به يك تصوير ۱۰۰ اينچي دست پيدا كنيد.

ليست زير ارزش و زمان عرضه‌ي انواع مختلف پروژكتورهاي اپتوما را نشان مي‌دهد:

  • مدل UHD51A با الكسا – ارزش: ۱۶۹۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ي اول ۲۰۱۸
  • مدل UHD50 – ارزش: ۱۴۹۹ دلار – زمان عرضه: نامشخص
  • مدل LH150 – ارزش: ۸۹۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۱۸
  • پروژكتور جيبي اپتوما – ارزش: ۲۷۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۱۸
  • مدل UHD HDR Laser UST – ارزش: ۴۹۹۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰‍۱۸
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات