سوني از پروژكتور كوتاه‌ برد ۳۰ هزاردلاري خود رونمايي كرد

چهارشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سوني در نمايشگاه CES 2018 از جديدترين ويديو پروژكتور 4K و كوتاه‌برد خود به نام LSPX-A1 رونمايي كرد.
تبليغات

در سال‌هاي اخير شاهد چند مدل ويديو پروژكتور كوتاه‌برد از سوني بوده‌ايم. اشكالي كه همواره اين پروژكتورها داشته‌اند ارزش فوق‌العاده بالاي آن‌ها بوده است. به همين دليل خيلي از متخصصان علاقه‌اي به اين نوع پروژكتور نشان نمي‌دهند و ممكن است عده‌ي زيادي حتي اسم پروژكتور كوتاه‌برد را نشنيده باشند.

متأسفانه امسال نيز رسم گراني اين محصولات پا بر جا ماند و سوني در نمايشگاه CES 2018 پروژكتور كوتاه‌برد جديد خود به نام LSPX-A1 را حتي گران‌تر از مدل سال گذشته ارزش‌گذاري كرد. اين محصول با پنج‌هزار دلار افزايش ارزش نسبت به مدل پيشين، ۳۰ هزار دلار ارزش دارد؛ اما مي‌توان اين تفاوت ارزش را به ويژگي جديد آن مرتبط دانست. LSPX-A1 به شش اسپيكر مجهز است كه صدايي ۳۶۰ درجه را شبيه‌سازي مي‌كنند.

اين پروژكتور با داشتن قفسه‌ي چوبي و سطح صاف و صيغلي بالاي آن، بيشتر به يك ميز تلويزيون لوكس و سطح بالا شباهت دارد. يك ساب‌ووفر نيز در قسمت زيرين اين پروژكتور كار گذاشته شده است. در استفاده‌ي نمايشي، اين دستگاه عملكرد قابل تحسيني به نمايش گذاشت و تصويري با كيفيت 4K را در اندازه‌ي ۱۲۰ اينچ روي ديواري كه تنها ۲۴ سانتي‌متر از آن فاصله داشت منعكس كرد. يك ضعف بزرگ اين پروژكتور شايد اين باشد كه با وجود همراهي از HDR10 از دالبي ويژن همراهي نمي‌كند.

مرجع متخصصين ايران ويديو پروژكتور سوني

در خصوص صدا، ۶ بلندگوي تعبيه‌شده در LSPX-A1 به خوبي توانستند فضاي اتاق كنفرانس كه به بزرگي يك سالن پذيرايي معمولي بود را پوشش دهند؛ اما با اينكه داشتن اين اسپيكرها گزينه‌ي خوبي است، كيفيت صداي توليدشده توسط آن‌ها در حد و اندازه‌هاي يك محصول ۳۰ هزار دلاري نبود. اسپيكرهاي ۵۰۰ دلاري مي‌توانند صدايي با وضوح و تفكيك بهتر ارائه دهند. بايد اين را هم در انديشه متخصصين داشت كه اين محصول براي كساني دغدغه‌ي كيفيت صوتي دارند طراحي نشده است و مخاطب آن صرفا قشر مرفه جامعه است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات