ريزر ماسك صورت هوشمند با ميكروفون و نورپردازي كروما معرفي كرد

چهارشنبه ۲۴ دي ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در جريان CES 2021، ريزر از نمونه‌ي اوليه ماسك N95 با قابليت پخش صدا و نورپردازي كروما رونمايي كرد كه ويژگي‌ها و ظاهر آينده‌نگرانه‌ي آن توجه بسياري را به خود جلب كرده است.
تبليغات

ريزر مدعي است هوشمند‌ترين ماسك جهان را توليد كرده؛ ماسك قابل استفاده‌ي مجدد N95 موسوم به پروژه‌ي هيزل (Project Hazel). اين پروژه در حال حاضر طرح مفهومي با پوسته‌ي بيروني براق است كه از پلاستيك بازيافتي ضد ‌آب و ضد ‌خش ساخته شده است و شفافيت آن، لب‌خواني و تماشاي حالت‌هاي مختلف صورت را امكان‌پذير كرده است.

به‌ گفته‌ي ريزر، توليد ماسك در اين شركت كه در حوزه‌ي توليد تجهيزات حرفه‌اي بازي فعاليت دارد، چندان عجيب نيست؛ زيرا بعد از همه‌گيري كرونا، دست‌ كم يك خط توليد را به ساخت بيش از يك ميليون ماسك جراحي يك‌بار مصرف در سال ۲۰۲۰ اختصاص داده است.

به گزارش Verge، ارزش و تاريخ عرضه‌ي اين ماسك كه ريزر آن را از نوع N95 معرفي كرده، هنوز مشخص نيست؛ اما هنوز از سازمان غذا و دارو، مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري يا سازمان ايمني و بهداشت شغلي، تأييديه و گواهينامه‌ كسب نكرده است. البته ريزر براي توليد ماسك با تيمي از متخصصان پزشكي و دانشمندان در حال همكاري است. 

تماشا در يوتيوب

قابليت‌ اصلي اين ماسك در دو ناحيه‌ي دايره‌اي‌شكل اطراف دهان قرار دارد كه براي تهويه‌ي دم و بازدم استفاده مي‌شوند و به آن ظاهري شبيه ماسك گاز آينده‌نگرانه مي‌دهند. ريزر مدعي است Project Hazel از ونتيلاتورهاي ديسكي فعال براي فيلتر كردن هواي دم و CO2 بازدم استفاده خواهد كرد. اين شركت اضافه مي‌كند كه اين ماسك قابليت فيلتر ۹۵ درصد از ذرات معلق در هوا، از جمله ويروس COVID-19 و ساير عوامل بيماري‌زاي رايج را خواهد داشت. 

اين ونتيلاتورها قابل جدا شدن و شارژ هستند. ريزر همچنان درمورد جزئيات دو فاكتور بسيار مهم به توافق نرسيده است؛  اين ونتيلاتورها تا چه زماني مؤثر هستند و ريزر از چه طريقي به متخصص هشدار مي‌دهد زمان تعويض آن‌ها فرا رسيده است. به‌گفته‌ي يكي از سخنگوهاي اين شركت، طول عمر اين ونتيلاتورها هنوز در حال آزمايش است و به پيش‌بيني ريزر، هنگامي كه فيلترها بايد تعويض شوند، متخصص از طريق اپليكيشن موبايل مطلع خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران طرح مفهومي ماسك N95 هوشمند ريزر

قرار است ميكروفون‌ها و تقويت‌كننده‌هاي تعبيه‌شده در ونتيلاتورها صدا را از داخل ماسك به بيرون پخش و از نامفهوم شدن صدا جلوگيري كنند. بااين‌حال، هنوز ويديويي از عملكرد اين ميكروفن‌ها در دست نيست و طبق گفته‌ي ريزر، اين شركت در حال همكاري با تيمي از مهندسان صداي تي‌ان‌ايكس است تا  بلندي صداي بلندگوها را تنظيم كنند.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران پروژه هيزل ريزر - ماسك N95 هوشمند

ريزر ادعا مي‌كند پروژه‌ي Hazel با وجود همه‌ي تكنولوژي و وزن سنگين‌تر آن نسبت به ماسك‌هاي معمولي، راحت است و متخصص را اذيت نمي‌كند. اين ماسك با محافظ سيليكوني دور بيني و چانه را فرا مي‌گيرد و اندازه‌ي ماسك قابل تنظيم و براي اكثر افراد مناسب است.

ماسك Project Hazel با ميكروفن و نورپردازي كروما مناسب دنياي گيمرها است 

اما قابليتي كه به اين ماسك ظاهري مدرن و آينده‌نگرانه مي‌دهد، نورپردازي LED «كروما» است. هر كدام از دايره‌ي‌هاي كناري ماسك كه نقش تهويه و تقويت‌كننده‌ي صدا را ايفا مي‌كنند، مي‌توانند به رنگ دلخواه متخصص درآيند. زمان كه هوا تاريك شد، مجموعه‌اي از LED-هاي رنگي به‌طور خودكار ناحيه‌ي نزديك دهان را روشن مي‌كند تا افراد متوجه حركت لب‌ها شوند. 

ريزر در انديشه متخصصين دارد براي هر ماسك Project Hazel، كيف شارژ بزرگي ارائه دهد تا ماسك را هنگامي كه از آن استفاده نمي‌شود، با نور فرابنفش استريل كند؛ البته اين طرح مانند ساير ويژگي‌هاي اين ماسك هنوز در مرحله‌ي مفهومي است.

بدون نمايش زنده از طرز كار اين ماسك، يا تاريخ عرضه، ارزش و شارژدهي، اين پروژه احتمال دارد در حد يك پوچ‌افزار باقي بماند يا هنگام عرضه ارزش بسيار بالايي داشته باشد. در ضمن، مسئله‌ي سروصداي فن و حرارت باتري بايد به‌گونه‌اي برطرف شود تا استفاده از ماسك در فضاي عمومي به مدت طولاني امكان‌پذير باشد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات