هر آنچه بايد در مورد فشرده‌سازي فايل‌ بدانيم

يك‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 15 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فشرده‌سازي فايل به انتقال آسان و سريع فايل و صرفه‌جويي در فضاي حافظه كمك مي‌كند و روش‌ها و الگوريتم‌هاي متعددي براي اين كار در دسترس است.
تبليغات

روش‌هاي شناخته‌شده‌ي متعددي براي فشرده‌سازي فايل وجود دارد. هر كدام از اين روش‌ها تعاريف و ايده‌هاي متفاوتي دارد و براي انواع داده‌ها نتايج متفاوتي به بار مي‌آورد؛ اما تمام اين روش‌ها بر يك اصل يكسان استوار هستند: فشرده‌سازي داده با حذف افزونگي داده‌هاي اصلي فايل منبع. در اين مقاله به انواع روش‌هاي فشرده‌سازي، مزاياي فشرده‌سازي و روال‌هاي فشرده‌سازي داده‌ها اشاره شده است.

فشرده‌سازي فايل 

فشرده‌سازي داده‌ها تقريبا همه جا متخصصد دارد. بسياري از انواع فايل از داده‌هاي فشرده استفاده مي‌كنند. بدون فشرده‌سازي داده، حجم يك موزيك ۳ دقيقه‌اي تقريبا ۱۰۰ مگابايت خواهد شد و حجم يك ويدئوي ده دقيقه‌اي مي‌تواند به يك گيگابايت برسد. در فشرده‌سازي داده‌ها با حذف داده‌هاي غير ضروري و در عين حال حفظ اطلاعات، مي‌توان حجم فايل‌هاي بزرگ را كاهش داد.

فشرده‌سازي داده را مي‌توان به‌صورت كاهش تعداد بيت‌هاي مورد نياز براي نمايش داده‌ها تفسير كرد. با فشرده‌سازي داده مي‌توان در ظرفيت حافظه صرفه‌جويي كرد، سرعت انتقال فايل را افزود و هزينه‌ي حافظه و ظرفيت شبكه را كاهش داد.

فشرده‌سازي بدون اتلاف

در فشرده‌سازي بدون اتلاف داده‌ها از الگوريتم‌هايي استفاده مي‌شود كه امكان بازسازي داده‌هاي اصلي از فايل فشرده را مي‌دهند. اين روش در مقابل فشرده‌سازي با اتلاف قرار مي‌گيرد كه امكان بازسازي داده‌ها از فايل فشرده را نمي‌دهد.

فشرده‌سازي بدون اتلاف زماني به كار مي‌رود كه فايل اصلي با فايلي كه از حالت فشرده خارج مي‌شود يكسان باشد. اغلب برنامه‌هاي فشرده‌سازي بدون اتلاف از دو نوع الگوريتم استفاده مي‌كنند: يكي براي توليد مدل آماري از داده‌هاي ورودي به كار مي‌رود و ديگري داده‌هاي ورودي را با استفاده از اين مدل به رشته‌هاي بيتي تصوير مي‌كند.

فشرده‌سازي بدون اتلاف يكي از روش‌هاي رايج براي فايل‌هاي اجرايي و همچنين فايل‌هاي متني و صفحات گسترده است؛ زيرا در اين نوع فايل‌ها از بين رفتن كلمات يا اعداد مي‌توانند اطلاعات را تغيير بدهد. از مشهورترين فرمت‌هاي فشرده‌سازي بدون اتلاف مي‌توان به Zip،اRAR،اNCW،اFLAC،اALAC، اHD-AAC و WMA و فرمت‌هاي گرافيكي مثل PNG اشاره كرد.

فشرده‌سازي با اتلاف

در روش فشرده‌سازي با اتلاف، داده‌ها پس از فشرده‌سازي با داده‌هاي اصلي تفاوت دارند. معمولا دو طرح براي فشرده‌سازي با اتلاف وجود دارد:

  • كدك‌هاي تبديل با اتلاف: براساس اين كدك‌ها، نمونه‌ي تصوير يا صوت دريافتي به بخش‌هاي كوچك تقسيم مي‌شود.
  • كدك‌هاي پيشگويانه‌ي با اتلاف: داده‌هاي رمزگشايي‌شده‌ي قبلي و بعدي براي پيش‌بيني نمونه‌ي صوت يا فريم تصوير فعلي به كار مي‌روند.

در برخي سيستم‌ها از اين دو روش همراه ‌با كدك‌هاي تبديل براي فشرده‌سازي سيگنال‌هاي خطاي مرحله‌ي پيش‌بيني استفاده مي‌شود. مزيت‌ روش‌ با اتلاف نسبت به روش بدون اتلاف اين است كه در برخي موارد قادر به توليد فايل فشرده‌ي كوچك‌تري نسبت به روش بدون اتلاف شناخته‌شده است در عين حال پيش‌نيازها را برآورده خواهد ساخت.

از طرفي طرح‌هاي فشرده‌سازي بدون اتلاف، قابليت بازسازي داده‌هاي اصلي را دارند؛ درحالي‌كه طرح‌هاي با اتلاف خطر از بين رفتن بخشي از داده‌ها را براي رسيدن به فشرده‌سازي بالاتر مي‌پذيرند. در فشرده‌سازي با اتلاف داده‌ به نقطه‌اي مي‌رسد كه با فشرده‌سازي مجدد تغييري در فايل اعمال نخواهد شد. از معروف‌ترين فرمت‌هاي فشرده‌سازي با اتلاف مي‌توان به MP3،اMP4،اAAC،اWMA و Ogg و فرمت‌هاي تصويري مثل JPEG اشاره كرد.

مرجع متخصصين ايران روش كدگذاري هافمن

روش كدگذاري هافمن براي فشرده‌سازي داده‌

 تاريخچه‌ي فشرده‌سازي

در سال ۱۹۴۹، كلاد شانون و رابرت فانو براي تخصيص كد براساس احتمال‌هاي بلاكي، كدگذاري شانون-فانو را ابداع كردند. اين روش تنها در رمزنگاري‌هاي طول متغير بهينه است. در سال ۱۹۵۱، ديويد هافمن روشي بهينه ابداع كرد كه از درخت دودويي فركانس مرتب استفاده مي‌كرد و بهينه‌تر از كدگذاري شانون فانو بود.

در سال ۱۹۷۷، ابراهام لمپل و جيكوب زيو الگوريتم‌هاي LZ77 و LZ78 را ابداع كردند. اين الگوريتم‌ها به‌سرعت به محبوبيت رسيدند. برخي الگوريتم‌هاي متداول كنوني مثل DEFLATE ،LZMA و LZX از LZ77 به دست آمدند. به دليل اشكالات پتنت LZ78 در سال ۱۹۸۴، توسعه‌‌دهندگان يونيكس به تطبيق الگوريتم‌هاي متن بازي مثل gzip مبتني بر DEFLATE و فرمت‌هاي BZip2 مبتني بر تبديل باروز ويلر پرداختند كه براي رسيدن به نسبت فشرده‌سازي بالاتر از LZ78 طراحي شده‌اند.

پنج نوع فشرده‌سازي متداول كه توسط نرم‌افزارهاي همراه‌گيري SyncBackFree، SyncBackSE و SyncBackPro پيشنهاد مي‌شوند به شرح ذيل هستند:

الگوريتم فشرده‌سازي متداول در SyncBackFree

 DELFATE

 در سال ۱۹۹۳ توسط فيل كاتز ابداع شد. مدرن‌ترين انواع فشرده‌سازي بر اين روش استوار هستند. در اين روش از LZ77 همراه ‌با كدگذاري هافمن استفاده مي‌شود. نتايج فشرده‌سازي در زمان كوتاهي حاصل مي‌‌شوند.

روش‌هاي فشرده‌سازي در SyncBackSE

DEFLATE64

 اين روش در مقايسه با DEFLATE، عملكرد و نرخ فشرده‌سازي بهتري ارائه مي‌كند. اين روش به DEFLATE بهبوديافته معروف است.

تبديل باروز ويلر (BWT)

 در اين روش از تبديل قابل بازگشت براي يافتن الگوهاي تكراري در داده‌ها و مرتب‌سازي مجدد آن‌ها استفاده مي‌شود. با مرتب‌سازي مجدد داده‌ها، BWT مي‌تواند به شكلي بهينه‌ داده‌ها را كدگذاري كند و منجر به نرخ‌هاي فشرده‌سازي بالاتر شود.

انواع فشرده‌سازي در SyncBackPro

 BZip2

 نوع متن ‌باز تبديل باروز ويلر كه در آن از اصول ساده‌اي براي دستيابي به تعادل مناسب بين سرعت و نسبت فشرده‌سازي استفاده مي‌شود. اين فرمت در محيط‌هاي يونيكس از محبوبيت بالايي برخوردار است و از انواع تكنيك‌ براي توليد خروجي استفاده مي‌كند. BZip2 در برخي نمونه‌ها مثل كنترل داده‌هاي به‌شدت تصادفي مي‌تواند عملكرد كندي داشته باشد.

LZMA

 الگوريتم زنجيره‌ي لمپل-زيو-ماركف براي اولين‌ بار در فرمت فايل.7z با انتشار نرم‌افزار آرشيو 7-Zip در سال ۱۹۹۸ معرفي شد. LZMA در اغلب نمونه‌ها قادر به دستيابي به فشرده‌سازي بالاتري نسبت به BZip2، DEFLATE و ديگر الگوريتم‌ها است؛ درحالي‌كه از سرعت و حافظه‌ي يكساني استفاده مي‌كند. مشابه BZip2، زنجيره‌اي از روش‌هاي فشرده‌سازي براي دستيابي به نتيجه به كار مي‌روند.

نمونه‌هاي متخصصدي

پس از آشنايي با مفاهيم تئوري فشرده‌سازي فايل، لازم است در عمل و متخصصد هم با آن آشنا شويم. به بيان ساده، فشرده‌سازي باعث كاهش اندازه‌ي فايل مي‌شود اما كارايي فايل از بين نمي‌رود. يك نمونه‌ي متخصصدي فايل‌هاي زيپ هستند. وقتي فايل فشرده‌اي را باز مي‌كنيد، ويندوز آن را به‌صورت خودكار از حالت فشرده خارج مي‌كند و وقتي آن را مي‌بنديد مجددا آن را فشرده مي‌كند.

آيا بايد كل يك هارد درايو را فشرده كرد

با فشرده‌سازي، فايل‌ها فضاي كمتري روي ديسك اشغال مي‌كنند ولي پردازنده زمان بيشتري به فايل‌هاي فشرده اختصاص مي‌دهد؛ چرا كه براي هر بار استفاده بايد آن‌ها را از حالت فشرده خارج و دوباره فشرده‌ كند.از آنجا كه اغلب كامپيوترهاي كنوني از فضاي ديسك زيادي برخوردار هستند، فشرده‌سازي در حالت عادي توصيه نمي‌شود؛ چرا كه به دليل مصرف بالاي پردازنده، روند كار آهسته مي‌شود؛ اما اگر از برخي فايل‌ها به‌ندرت استفاده مي‌كنيد بهتر است آن‌ها را در حالت فشرده نگه داريد.

روش فشرده‌سازي فايل‌ها و فولدرها در ويندوز

از اكسپلورر و خط فرمان مي‌توان براي فشرده‌سازي فايل‌ها و پوشه‌ها در ويندوز استفاده كرد. با فشرده‌سازي يك فايل، تنها همان فايل فشرده مي‌شود؛ اما با فشرده‌سازي يك پوشه يا حتي يك پارتيشن، مي‌توانيد صرفا همان پوشه را فشرده‌سازي كنيد يا قوانين فشرده‌سازي را براي زيرپوشه‌ها و تمام فايل‌هاي داخل آن هم اعمال كنيد. مطابق شكل زير، فشرده‌سازي پوشه با استفاده از Explorer دو گزينه را در اختيار شما مي‌گذارد:

Apply Changes to this folder only

Apply changes to this folder, subfolders and files

مرجع متخصصين ايران فشرده‌سازي پوشه‌ها

اولين گزينه براي اعمال تغييرات بر يك پوشه، مشخصه‌ي فشرده‌سازي را تنها براي فايل‌هاي جديد آن تخصيص مي‌دهد. در نتيجه هر فايلي كه در پوشه باشد شامل فشرده‌سازي نمي‌شود؛ اما فايل‌هاي جديدي كه در آينده به پوشه اضافه مي‌شوند، فشرده خواهند شد. اين مسئله براي زيرپوشه‌هاي جديد هم صدق مي‌كند.

گزينه‌ي دوم (Apply changes to this folder, subfolders and files) مانند اسمش عمل مي‌كند. تمام فايل‌هاي موجود در پوشه‌ي فعلي به‌علاوه كل فايل‌هايي كه در هر كدام از زيرپوشه‌ها قرار دارند، فشرده مي‌شوند. مشخصه‌ي فشرده‌سازي براي فايل‌هاي جديد هم اعمال خواهد شد.

هنگام فشرده‌سازي درايو C يا هر كدام از درايوهاي ديگر، گزينه‌هاي مشابهي براي فشرده‌سازي پوشه‌ها خواهيد داشت؛ اما مراحل آن كمي متفاوت است. properties درايو را در Explorer باز كنيد و گزينه‌ي Compress this drive to save disk space را فعال كنيد. سپس گزينه‌اي براي اعمال فشرده‌سازي بر ريشه‌ي درايو يا تمام زيرپوشه‌ها و فايل‌هاي آن خواهيد داشت. براي فشرده‌سازي يك فايل يا پوشه در ويندوز ۱۰، نيازي به ابزار يا نرم‌افزار ديگر نداريد و مي‌توانيد از ابزار پيش‌فرض ويندوز براي فشرده‌سازي فايل‌ها و پوشه‌ها استفاده كنيد. براي فشرده‌سازي فايل در ويندوز مراحل ذيل را دنبال كنيد:

۱. به Windows Explorer برويد و روي فايل يا پوشه‌ي مدانديشه متخصصين براي فشرده‌سازي كليك كنيد.

۲. گزينه‌ي Add to archive را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران فشرده‌سازي فايل در ويندوز ۱۰

۳. در پنجره‌ي بعدي، گزينه‌هايي براي انتخاب فرمت archive، تغيير نام فايل و روش فشرده‌سازي مشاهده مي‌كنيد.

مرجع متخصصين ايران تنظيمات ويندوز براي فشرده‌سازي

۴. براي استخراج فايل‌ها از پوشه‌ي فشرده، پوشه‌ي zip را با دبل كليك روي آن باز و محتويات را به موقعيت جديد درگ كنيد.

روش فشرده‌سازي فايل‌ در مك

دستگاه‌هاي مك معمولا از ابزار فشرده‌سازي و فشرده‌زدايي پيش‌فرض براي فرمت ZIP برخوردار هستند. ابزار فشرده‌سازي مك از روش بدون اتلاف استفاده مي‌كند و داده‌ها و كيفيت آن‌ها را به خطر نمي‌اندازد.

۱. به بخش Finder برويد و فايل يا پوشه‌ي مدانديشه متخصصين براي فشرده‌سازي را انتخاب كنيد.

۲.  روي فايل يا پوشه‌ي مدانديشه متخصصين راست كليك كنيد تا منوي پاپ آپ ظاهر شود، سپس گزينه‌ي compress را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران فشرده‌سازي فايل‌ها در مك

۳. زماني‌كه صرف فشرده‌سازي فايل مي‌شود به نوع فايل، RAM دستگاه و پردازنده وابسته است.

۴. يك كپي جديد از فايل توليد مي‌شود كه به فرمت ZIP خواهد بود.

اگر به ‌دنبال خارج كردن فايل از حالت فشرده و نمايش محتويات آن هستيد، بايد روي آن دبل كليك كنيد. ابزار تعبيه‌شده‌ي مك به‌صورت خودكار فايل را از حالت فشرده خارج و آن را باز مي‌كند.

فشرده‌سازي فايل‌ها در لينوكس

لينوكس و يونيكس از TAR و gzip به‌عنوان فرمت پيش‌فرض آرشيو فايل استفاده مي‌كند. براي فشرده‌سازي فايل‌ها بايد برخي دستورها را به خاطر بسپاريد. بخشي از دستورهاي فشرده‌سازي متداول لينوكس عبارت‌اند از:

tar -czvf name_of_archive.tar.gz/location_of_directory

 اگر پوشه‌اي به نام dir1 در پوشه‌ي فعلي داشته باشيد و بخواهيد آن را در فايلي به نام dir1.archived.tar.gz ذخيره كنيد، بايد دستور ذيل را اجرا كنيد:

tar -czvf dir1archived.tar.gz dir1

محدوديت‌هاي فشرده‌سازي فايل

NTFS تنها فايل سيستم ويندوزي است كه از فايل فشرده همراهي مي‌كند؛ در نتيجه پارتيشن‌هايي كه با FAT فرمت شده‌اند، نمي‌توانند از فشرده‌سازي فايل برخوردار شوند. برخي هارددرايوها را مي‌توان براي استفاده از كلاسترهاي بزرگ‌تر از مقدار پيش‌فرض ۴ كيلوبايت فرمت‌ كرد. هر فايل سيستمي كه از كلاستر بزرگ‌تر از اين مقدار پيش‌فرض استفاده كند، امكان فشرده‌سازي نخواهد داشت.

فشرده‌سازي برخي فايل‌ها در ويندوز اشكال‌ساز مي‌شود؛ زيرا براي راه‌اندازي ويندوز لازم هستند. BOOTMGR و NTLDR دو نمونه از فايل‌هايي هستند كه نبايد فشرده‌سازي شوند. نسخه‌هاي جديدتر ويندوز امكان فشرده‌سازي اين انواع فايل را نمي‌دهند.

نكات بيشتر درباره‌ي فشرده‌سازي فايل‌ها

بديهي است فشرده‌سازي فايل‌هاي بزرگ‌تر نياز به زمان بيشتري دارد. زمان كل فشرده‌سازي به تعداد فايل‌هاي موجود در پوشه يا هارددرايو، اندازه‌ي فايل‌ها و سرعت كلي كامپيوتر وابسته است. برخي فايل‌ها به‌خوبي فشرده‌سازي نمي‌شوند درحالي‌كه برخي ديگر تا ده درصد از اندازه‌‌ي اصلي فايل يا حتي كمتر فشرده مي‌شوند. براي مثال اغلب فايل‌هاي ISO هنگام ساخت فشرده مي‌شوند در نتيجه فشرده‌سازي مجدد آن‌ها با امكانات ويندوزي تأثير زيادي بر اندازه‌ي كلي فايل نخواهد گذاشت. به‌طور كلي در فشرده‌سازي فايل‌ها بايد به نكات ذيل توجه كنيد:

  •  از تبديل فرمت با اتلاف به فرمت بدون اتلاف خودداري كنيد.
  • فشرده‌سازي متوالي يك فايل باعث افت كيفيت آن مي‌شود.
  • برخي از نرم‌افزارهاي ضد باج‌افزار و آنتي‌ويروس نمي‌توانند فايل‌ها و پوشه‌هاي فشرده را اسكن كنند؛ به اين ترتيب دستگاه شما در معرض ريسك امنيتي قرار مي‌گيرد. قبل از خارج كردن فايل از حالت فشرده، آن را با استفاده از آنتي‌ويروس مناسب و سازگار با فايل‌هاي فشرده اسكن كنيد.
  • هنگام فشرده‌سازي يا خارج كردن فايل از حالت فشرده ممكن است خطاهايي به دليل كمبود فضاي ديسك يا حافظه رخ دهند.

نرم‌افزارهاي متداول فشرده‌سازي

به غير از ابزارهاي ويندوزي، ابزارهاي متعدد ديگري براي فشرده‌سازي فايل‌ها وجود دارند. هر كدام از اين نرم‌افزارها از مجموعه‌ي متفاوت فرمت‌هاي آرشيو همراهي مي‌كند و امكانات مختلفي ارائه مي‌دهد؛ به همين دليل انتخاب بهترين نرم‌افزار فشرده‌سازي زمان‌بر است. درادامه فهرستي از بهترين نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي ارائه مي‌شود:

WinZip

WinZip يكي از محبوب‌ترين نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي فايل است. با اين نرم‌افزار مي‌توانيد به‌صورت بهينه به فشرده‌سازي و اشتراك‌‌گذاري فايل بپردازيد و در صورت نياز فايل را از حالت فشرده خارج كنيد. اين نرم‌افزار از قابليت اتصال به حافظه‌ي ابري متعددي مثل گوگل درايو، وان‌درايو و دراپ‌باكس برخوردار است. يكي از قابليت‌هاي وين زيپ، ZipSend است كه امكان فشرده‌سازي فايل‌هاي بزرگ و ارسال آن‌ها به‌عنوان پيوست رايانامه را مي‌دهد. با توجه به قابليت‌ها و سهولت استفاده، WinZip يكي از بهترين نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي فايل است.

فرمت‌هاي تحت همراهي: zip، tar، gzip، cab، rar، 7z، IMG، ISO، XZ، VHD، VMDK، lha/lzh

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي وين زيپ

7zip

7zip يكي از محبوب‌ترين نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي فايل متن ‌باز با نرخ فشرده‌سازي بالا است. اگر اولويت شما به حداقل رساندن اندازه‌ي فايل است، 7zipمي‌تواند گزينه‌ي ايده‌آلي باشد. اين نرم‌افزار به دليل ماهيت متن باز رايگان است. 7zipبا رمزنگاري AES-256 و ويژگي‌هاي مفيدي مثل مديريت فايل يكپارچه، سازگاري با Windows Shell، قابليت‌هاي خوداستخراجي براي فرمت 7z و پلاگين FAR manager در سطح تجاري و كسب‌وكارها متخصصد دارد. يكي از مزيت‌هاي 7-zip نسبت به ديگر نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي، رايگان بودن آن است.

فرمت‌هاي تحت همراهي: 7z، XZ، BZIP2، GZIP، TAR، ZIP، WIM، AR، ARJ، CAB، CHM، CPIO، CramFS، DMG، EXT، FAT، GPT، HFS، IHEX، ISO، LZH، LZMA، MBR، MSI، NSIS، NTFS، QCOW2، RAR، RPM، SquashFS، UDF، UEFI، VDI، VHD، VMDK، WIM، XAR و Z.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي 7zip

WinRAR

WinRAR يكي از ديگر نرم‌افزارهاي محبوب فشرده‌سازي است. اين نرم‌افزار براي فشرده‌سازي فايل‌هاي چندرسانه‌اي توصيه مي‌شود؛ زيرا از بهترين روش فشرده‌سازي براي اين فايل‌ها استفاده مي‌كند. ديگر ابزارهاي فشرده‌سازي تنها قادر به استخراج فايل‌هاي RAR هستند؛ اما WinRAR سازنده‌ي فايل‌هاي RAR است. مي‌توانيد از قابليت solid archive box براي فشرده‌سازي فايل‌هاي دسته‌اي استفاده كنيد. WinRAR علاوه بر رمزنگاري ۲۵۶ بيتي AES، قابليتي براي تقسيم فايل‌ به بخش‌هاي مجزا، تعمير فايل‌هاي آسيب‌ديده و همراهي از نام فايل طولاني ارائه مي‌كند. البته رابط متخصصي WinRAR كمي براي متخصصهاي تازه‌كار آزاردهنده است. همچنين در نسخه‌ي رايگان با عنوان پاپ‌آپ‌ها و تبليغات آزاردهنده روبه‌رو مي‌شويد.

فرمت‌هاي تحت همراهي: RAR، CAB، ZIP، UUE، Z، ACE، ARJ، 7-ZIP و TAR

مرجع متخصصين ايران واسط متخصصي winrar

PeaZip

اگر زياد با فايل‌ ZIP سروكار داريد، PeaZip مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي باشد. اين نرم‌افزار، فشرده‌سازي و آرشيو فايل‌ها را با حداكثر سهولت انجام مي‌دهد. PeaZIP از ۱۵۰ فرمت متفاوت همراهي مي‌كند و از امكاناتي مثل مديريت رمز عبور رمزنگاري‌شده، احراز هويت دومرحله‌اي، جستجوي فايل‌هاي مضاعف، تقسيم آرشيو‌ها به چند فايل متعدد و زمان‌بندي آرشيوها برخوردار است. PeaZip داراي امكانات پيشرفته‌اي براي فشرده‌سازي انواع فايل با منابع محدود است.

فرمت‌هاي تحت همراهي

  • 7z، apk اندرويد گوگل، bz، bz2، bzip2، tbz2، tbz، gz، gzip، tgz، tpz، tar، zip، zipx، z01، smzip، arj، cab، chm، chi، chq، chw، hxs، hxi، hxr، hxq، hxw، lit، cpio، deb، lzh، lha، rar، r01، 00، rpm، z، taz، tz، iso،pet، pup، pak، pk3، pk4، slp، xpi، wim، u3p، lzma86، lzma، udf، xar، Apple's dmg، part1، split، swm، tpz، kmz، xz، txz، vhd، mslz، apm، mbr، fat، ntfs، exe، dll، sys، msi، msp، quad، balz، bcm، zpaq، paq8f، paq8jd، paq8l، paq8o، lpaq1، lpaq5، lpaq8،gnm
  • فرمت‌هاي اوپن آفيس و ليبر آفيس: ، ots، odm، oth، oxt، odb، odf، odg، otg، odp، otp، odt، ott
  • فرمت‌هاي مايكروسافت آفيس:  doc، dot، xls، xlt، ppt، pps، pot، docx، dotx، xlsx، 
  • فلش: swf، flv
  • جاوا: war، ear، jar
مرجع متخصصين ايران واسط متخصصي peazip

Zipware

Zipware نرم‌افزار فشرده‌سازي پلتفرم ويندوز است. اين نرم‌افزار از تمام فرمت‌هاي اصلي آرشيو همراهي و به‌راحتي فايل‌هاي آرشيو كوچك و بزرگ را مديريت مي‌كند. در Zipware مي‌توانيد فايل‌هاي آرشيو  داراي رمز عبور ايجاد كنيد، عمليات آرشيو را از ويندوز اكسپلورر انجام بدهيد و فرمت‌هاي آرشيو محبوب را به 7z و Zip تبديل كنيد. اين نرم‌افزار امكان تقسيم فايل‌هاي آرشيو به بخش‌هاي مختلف را فراهم مي‌كند. علاوه بر اين Zipware از قابليت password manager براي ذخيره‌سازي و مديريت رمز عبور برخوردار است. اين نرم‌افزار رايگان است.

فرمت‌هاي تحت همراهي: ZIP، ZIPX، 7Z، RAR، RAR5، ISO، VHD، MSI، GZIP، BZIP2، TAR، CPIO، DEB، DMG، LZH، LZMA، LZMA2، PPMd، NSIS، RPM، UDF، WIM، XAR، XPI، CBR، CBZ، XZ، Z.

مرجع متخصصين ايران فشرده‌سازي zipware

Hamster Zip Archiver

اگر به ‌دنبال نرم‌افزاري با سهولت استفاده‌ي بالا و از طرفي عمليات فشرده‌سازي پيشرفته هستيد، hamster zip archiver گزينه‌ي خوبي است. اين نرم‌افزار رايگان از تمام فرمت‌هاي شناخته‌شده همراهي مي‌كند و واسط متخصصي درگ اند دراپ آن، فشرده‌سازي فايل را آسان مي‌سازد. سازگاري با سرويس‌هاي ابري مثل گوگل درايو، دراپ باكس و ياندكس ديسك از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است. hamster zip archiver تنها براي پلتفرم ويندوز در دسترس است.

فرمت‌هاي تحت همراهي: zip، 7z، arj، bz2، tbz، gzip، deb، dmg، img، gz، tgz، hfs، lzh، rmp، pkg، z، taz، cab، iso، rar، tar، wim، swm و jar.

مرجع متخصصين ايران واسط متخصصي hamster zip archiver

Express Zip File Compression

express zip file compression نرم‌افزاري بهينه براي فشرده‌سازي فايل است. نسخه‌ي رايگان اين نرم‌افزار براي متخصصهاي خانگي و مبتدي و انجام وظايف روزمره‌ي فشرده‌سازي مثل زيپ كردن يا آنزيپ كردن فايل‌ها، فشرده‌سازي فايل‌ها براي ارسال رايانامهي، باز كردن فايل‌هاي فشرده با فرمت‌هاي آرشيوي مثل RAR، TAR، 7Z و CAB طراحي شده است. از اين نرم‌افزار مي‌توانيد براي فشرده‌سازي و كاهش اندازه‌ي فايل‌هاي مدانديشه متخصصين و اشتراك‌گذاري فايل‌ با دوستان و خانواده استفاده كنيد.

فرمت‌هاي تحت همراهي: Zip، zipx، rar، tar، tgz، tar.gz، gz، gzip، 7z، cab، iso، img، dmg، arj، jar، bz2، tar.bz2، tar.xz، wim، xz، z، bkz، nco، apk، lzh، pkpass، مولتي ديسك (zip.00x) و مولتي ديسك (7z.001).

مرجع متخصصين ايران واسط متخصصي express zip

انتخاب بهترين نرم‌افزار فشرده‌سازي فايل

هنگام انتخاب بهترين نرم‌افزار براي فشرده‌سازي فايل، بايد نكاتي مثل فرمت‌هاي تحت همراهي، سيستم عامل و نسبت فشرده‌سازي را در انديشه متخصصين بگيريد. علاوه بر ابزارهاي فشرده‌سازي يادشده، تعداد زيادي ابزار الكترونيك براي فشرده‌سازي يا خارج كردن فايل‌ها و پوشه‌ها از حالت فشرده وجود دارد؛ اما ممكن است اين ابزارها براي داده‌هاي حساس مناسب نباشند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات