خريداران مك ميني مجهز به پردازنده‌ M1، از اشكالات مربوط به بلوتوث شكايت دارند

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اخبار منتشرشده، برخي از خريداران كامپيوترهاي جديد مك، با اشكالاتي مرتبط با متصل‌شدن به دستگاه‌هاي بي‌سيم ازطريق بلوتوث مواجه شده‌اند.
تبليغات

اپل به‌تازگي از كامپيوترهاي جديد مك مجهز به پردازند‌ه‌‌ي M1 رونمايي كرده است. ويژگي اصلي اين كامپيوترها اين است كه اپل بعد از ۱۵ سال، استفاده از پردازنده‌هاي اينتل x86 را كنار گذاشته و پردازنده‌ي اختصاصي خود مبتني‌بر معماري ARM64، موسوم به M1 را جايگزين كرده است. اين پردازنده در آزمون‌هاي اوليه عملكردي كم‌نظير را به نمايش گذاشت و به نوعي جايگزين شايسته‌اي براي پردازنده‌هاي اينتل محسوب مي‌شود. حال بعد از دو هفته از عرضه‌ي كامپيوترهاي جديد مك، تعدادي از خريداران، از برخي اشكالات متصل‌شدن به دستگاه‌هاي بي‌سيم ازطريق بلوتوث شكايت دارند.

برخي از خريداران مك‌بوك اير و مك بوك پرو و مك ميني مجهز به پردازنده‌ي اختصاصي M1، از قطع اتصال متناوب دستگاه‌هاي بي‌سيم و متصل نشدن به لوازم جانبي شخص ثالث مانند ماوس‌هاي بي‌سيم، صفحه‌كليد، هدفون و حتي محصولات خود اپل ازجمله مجيك كيبورد، ايرپاد و مجيك ماوس خبر مي‌دهند.

مرجع متخصصين ايران لوگو بلوتوث / Bluetooth

براساس پيام‌هاي ارسال شده در انجمن همراهي اپل و تلار گفت‌و‌گوي رديت، اين اشكالات اغلب براي دارندگان مك ميني رخ داده است و متخصصان بيشترين آسيب و اشكالات را در اين محصول مشاهده كرده‌اند. همان‌طور كه گفته‌شد، اشكالات بيشتر به ناسازگاري بلوتوث با برخي از گجت‌ها مربوط مي‌شود و بسياري از افراد براي تعامل با كامپيوتر خود و متصل‌شدن به تجهيزات جانبي بي‌سيم به اشكال خورده‌اند. افزون‌براين يكي از متخصصان پس از تعويض و دريافت مك ميني جايگزين، اشكالات يكساني را گزارش داده است و متخصص ديگري با استفاده از دانگل بلوتوث Unified Receiver، با موفقيت توانسته لوازم جانبي برند لاجيتك خود را به مك ميني متصل كند. بااين‌حال، هنوز مشخص نيست كه اشكال پيش آمده مربوط به نرم‌افزار است يا اشكال عميق‌تري را شامل مي‌شود.

اين اشكال را پاتريك توماسو (خالق يوتيوب) نيز مشاهده كرده است و به اين نكته اشاره مي‌كند كه اشكالات يادشده، از قطع ارتباط پراكنده در ارتباط با وسايل جانبي تا عدم اتصال كامل را شامل مي‌شود. او همچنين در توييتي اشكالات گسترده‌ي اتصال با مك ميني خود را تشريح كرده است و به اشكالات مشابه خريدارن در انجمن رديت اشاره مي‌كند. تاماسو در ادامه مي‌گويد:

دارم ديوانه مي‌شوم و سعي مي‌كنم اشكالات بلوتوث اين دستگاه را كشف كنم. من فكر كردم كه ممكن است تنها من و چند نفر ديگر اين اشكال را داشته باشيم؛ اما [اين اشكال] اكنون در انجمن‌ رديت و كلا در همه‌جا ديده مي‌شود.

بايد به اين نكته اشاره كرد كه محصولات جديد تنها دستگاه‌هايي نيستند كه اشكالات مرتبط با بلوتوث را تجربه مي‌كنند. در گذشته، بسياري از محصولات اپل با اشكالات مشابهي مواجه شده‌اند؛ به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۴، متخصصان پس از به‌روزرساني كامپيوترهاي خود به سيستم‌عامل macOS Yosemite، از عملكرد كند و نامناسب مجيك ترك‌پد، مجيك ماوس و صفحه‌كليد بي‌سيم اپل و لوازم جانبي بي‌سيم شخص ثالث شكايت داشتند.

درحال‌حاضر مشخص نيست كه اين اشكالات تا چه اندازه گسترده‌اند؛ اما آن‌طور كه مشخص است، اشكالات مرتبط با بلوتوث در كامپيوترهاي جديد مك انكارناپذير است و عده‌اي كه اين مك‌ها را تهيه كرده‌اند، با اشكالات متعددي در اين زمينه مواجه شده‌اند. اپل هنوز به اين مسائل پاسخ نداده است؛ اما انتظار مي‌رود كه اشكال يادشده را مطالعه و به‌زودي اقدامات لازم از جمله به‌روزرساني جديدي براي اين محصولات ارائه دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات