وزير يادگيري‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختياري است

سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وزير يادگيري و پرورش اعلام كرد دانش‌آموزان براي حضور در مدارس حق انتخاب دارند و الزامي براي حضور فيزيكي آن‌ها در كلاس‌ها وجود ندارد.
تبليغات

محسن حاجي ميرزايي، وزير يادگيري و پرورش اعلام كرد به‌دليل افزايش تقويت يادگيري ذهني و رواني دانش‌آموزان، تأكيد يادگيري و پرورش همچنان بر يادگيري حضوري است؛ بااين‌حال، هيچ يك از مدارس دولتي و غيردولتي حق الزام دانش‌آموزان براي حضور در كلاس را ندارند.

وزير يادگيري و پرورش تصريح كرد كه تدابير لازم براي يادگيري تلويزيوني و يادگيري ازطريق سامانه‌ي شاد فراهم شده است و در اين شرايط دانش‌آموزان مي‌توانند به اختيار خود يكي از دو روش حضوري يا مجازي را انتخاب و به مدرسه اعلام كنند. به گفته‌ي حاجي ميرزايي، گزارشي از ابتلاي دانش‌آموزان به كرونا در چند روز نخست سال تحصيلي جديد مشاهده نشده؛ بااين‌حال براي احترام به نگراني خانواده‌ها حضور دانش‌آموزان در مدارس اختياري شده است.

محسن حاجي ميرزايي اذعان داشت كه طبق آمارهاي تدريجي تا چند روز گذشته بيش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان يادگيري حضوري را انتخاب كردند و باقي آن‌ها يادگيري مجازي و تلويزيوني را ترجيح دادند.

وي در همين راستا اعلام كرد كه تمام خدمات شبكه‌ي يادگيري دانش‌آموزي شاد تا دو روز آينده و پس از به‌روزرساني، دردسترس همگان خواهد بود. به گفته‌ي وزير يادگيري و پرورش، گزارش‌هاي روز قبل حاكي از برقراري حدود ۵۰۰ هزار ارتباط زنده در شبكه شاد است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات