سامسونگ پردرآمدترين سه‌ماهه‌ي مالي تاريخ خود را به‌ثبت رساند

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سامسونگ امروز نتايج مالي خود را براي سه‌ماهه سوم سال مالي، در بازه‌ي زماني جولاي تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ اعلام كرد.
تبليغات

سامسونگ با عملكرد فراتر از انتظار خود، در بخش موبايل‌هاي هوشمند و لوازم خانگي درآمد هنگفتي را به‌ دست آورده است. سامسونگ به‌ لطف تقاضاي شديد مصرف‌كننده و مديريت خوب در زنجيره تأمين، توانسته‌ است در طول سه‌ماهه گذشته، درآمد كلي، ۶۶٫۹۶ تريليون وون ( ۵۹٫۲ ميليارد دلار)، را ثبت كند و سود عملياتي سه‌ماهه‌ي آن نيز با ۵۲ درصد جهش نسبت به سه‌ماهه دوم به ۱۲٫۳۵ تريليون وون (۱۰٫۸۹ ميليارد دلار)، رسيده است كه ناشي از رشد فروش تلفن‌هاي هوشمند و محصولات الكترونيكي مصرفي است.

سود عملياتي سامسونگ بيش از ۵۲ درصد افزايش داشته است 

با افزايش تقاضاي بازار، در سه‌ماهه سوم، فروش موبايل‌هاي هوشمند سامسونگ، به‌ لطف فروش خوب گلكسي نوت 20 و گلكسي زد فولد، ۵۰ درصد افزايش را به خود ديده است و يكي از دلايل مهم آن نيز عملكرد خوب سامسونگ، در بازار هند بيان مي‌شود. بااين‌حال، سامسونگ پيش‌بيني مي‌كند كه سود آن‌ها در سه‌ماهه چهارم كاهش يابد، دليل اصلي اين امر كاهش تقاضاي تراشه‌هاي حافظه و رقابت شديد در تلفن‌هاي هوشمند و لوازم الكترونيكي مصرفي است؛ اما سامسونگ قصد دارد با راه اندازي موبايل‌هاي تاشو و موبايل‌هاي ارزان‌ارزش 5G، آن‌را جبران كند و فروش خود را در سال آينده افزايش دهد.

ناگفته‌ نماند همان‌طور كه تقاضا براي تلفن‌هاي هوشمند در سه‌ماهه‌سوم، به‌طور قابل توجهي افزايش يافت، به واسطه‌ي آن، واحدهاي حافظه، تراشه و واحدهاي الكترونيكي مصرفي سامسونگ مانند بخش تلويزيون‌ها و لوازم‌خانگي نيز رشد چشمگيري را تجربه كرده‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات