رشد ۲۵ درصدي ارزش بازار كامپيوتر شخصي در سال ۲۰۲۰

شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰، ارزش بازار كامپيوتر شخصي در مقايسه با مقطع مشابه در سال ۲۰۱۹ نزديك به ۲۵ درصد افزايش پيدا كرده است.
تبليغات

به گزارش GSMArena و براساس اطلاعات منتشرشده توسط سازمان Canalys، بازار جهاني كامپيوتر شخصي در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ براي سومين سه‌ماهه متوالي شاهد رشد بود. براساس برآورد Canalys، ارزش اين بازار در بازه‌‌ي مذكور، در مقايسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نزديك به ۱۳ درصد و در مقايسه با سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ نزديك به ۲۵ درصد افزايش داشته است.

بازار كامپيوتر شخصي در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با افت مواجه شد؛ اما در ماه‌هاي بعد شاهد رشد بود. عرضه محصولات مربوط به كامپيوتر شخصي در سال ۲۰۲۰ نزديك به ۱۱ درصد افزايش پيدا كرد و به ۲۹۷ ميليون دستگاه از جمله كامپيوتر قابل‌ حمل و روميزي رسيد. البته عرضه دسكتاپ در مقايسه با سال ۲۰۱۹ نزديك به ۲۲ درصد كاهش پيدا كرد.

مرجع متخصصين ايران ارزش  بازار كامپيوترهاي شخصي در سال ۲۰۲۰

لنوو همچنان پرچم‌دار اين حوزه است و در مقايسه با سال گذشته ۲۹ درصد افزايش فروش داشته است. اين شركت در سال ۲۰۲۰ نزديك به ۷۲٫۶ ميليون دستگاه كامپيوتر راهي بازار كرد و ۲۴ درصد اين بازار را در اختيار دارد.

مرجع متخصصين ايران ارزش بازار كامپيوتر در سال ۲۰۲۰

HP در جايگاه دوم قرار دارد و نزديك به ۶۷٫۶ ميليون دستگاه كامپيوتر فروخته است كه در مقايسه با سال گذشته،  افزايش ۷ درصدي نشان مي‌دهد. دل در جايگاه سوم قرار دارد؛ اين شركت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ توانست ۱۵ ميليون دستگاه كامپيوتر بفروشد و فروش كل سال را به ۵۰٫۳ ميليون دستگاه برساند.  در جايگاه چهارم و پنجم، اپل و ايسر قرار گرفته‌اند؛ اين دو شركت به ترتيب ۲۲٫۶ و ۲۰ ميليون دستگاه فروش داشته‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات