شيائومي در واكنش به تحريم آمريكا، وابستگي به ارتش چين را تكذيب كرد

شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شيائومي گفته‌هاي آمريكا را رد كرده است و مي‌گويد هيچ ارتباطي به ارتش چين ندارد و در دسته‌ي «شركت‌هاي نظامي چين كمونيست» جاي نمي‌گيرد.
تبليغات

روز گذشته رويترز اعلام كرد به اسنادي دست يافته است كه نشان مي‌دهند دولت ايالات متحده‌ي آمريكا شيائومي و هشت شركت چيني ديگر را وارد فهرست سياهي كرده است كه به شركت‌هاي وابسته ‌به ارتش چين مربوط مي‌شود. آمريكا مي‌گويد شيائومي در دسته‌ي «شركت‌هاي نظامي چين كمونيست» جاي مي‌گيرد.

تحريم شيائومي تفاوت‌هايي محسوس با تحريم هواوي دارد و بدين صورت است كه افراد و نهادهاي آمريكايي اجازه‌ي سرمايه‌گذاري در اين شركت ندارند و بايد تا پايان سال جاري ميلادي، سرمايه‌هاي خود را از شيائومي و ديگر شركت‌هاي تحريم‌شده بيرون بكشند. 

تحريم هواوي، اشكالات عظيمي براي واحد موبايل اين شركت ايجاد كرد و باعث شد نتواند به فناوري‌هاي آمريكايي دسترسي پيدا كند. تحريم هواوي بسيار گسترده است و براساس آن، نه‌تنها نمي‌تواند با شركت‌هاي آمريكايي تجارت كند، بلكه اجازه‌ي همكاري با شركت‌هاي خارجي كه مشغول استفاده از فناوري‌هاي آمريكايي هستند ندارد. 

در پي انتشار گزارش رويترز، شيائومي بيانيه‌اي منتشر كرد. براساس گزارش GSMArena،‌ شيائومي در اين بيانيه مي‌گويد همواره مطيع قوانين بوده و فعاليت‌هايي انجام داده است كه همگي مطابق قوانين حوزه‌اي هستند كه شيائومي مشغول تجارت در آن است.

شيائومي تأكيد مي‌كند كه محصولات و سرويس‌هاي خود را براي استفاده‌هاي غير نظامي و تجاري در دسترس قرار مي‌دهد و تحت مالكيت ارتش چين نيست، توسط ارتش چين كنترل نمي‌شود و به‌طور كلي وابستگي به ارتش چين ندارد و برخلاف ادعاي ايالات متحده، در دسته‌ي شركت‌هاي نظامي چين كمونيست جاي نمي‌گيرد.

شيائومي قصد دارد به ‌منظور محافظت از منافع خود و سهام‌دارانش، اقدامات وسيعي انجام بدهد. اين شركت در حال مطالعه عواقب احتمالي تحريم جديد آمريكا است تا بتواند درك كامل‌تري از آثار آن روي تجارت خود به ‌دست بياورد. شيائومي در زمان مناسب و درصورت نياز، بيانيه‌‌هاي ديگري در اين زمينه منتشر خواهد كرد.

دونالد ترامپ روزهاي پاياني رياست ‌جمهوري خود را مي‌گذراند و تا چند روز ديگر مراسم تحليف جو بايدن به‌صورت رسمي فعلا نمي‌دانيم بايدن چه رويكردي در مورد شركت‌هاي چيني دارد و آيا تحريم‌هاي هواوي و شيائومي ادامه پيدا مي‌كند يا خير. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات