دولت ترامپ محدوديت‌ بيشتري براي هواوي ايجاد كرد

دوشنبه ۲۹ دي ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تنها چند روز به پايان دوران رياست ‌جمهوري دونالد ترامپ باقي‌ مانده است و باز هم شاهد ايجاد محدوديت‌ بيشتر براي هواوي هستيم.
تبليغات

به گزارش MSPoweuser، دونالد ترامپ محدوديت‌ بيشتري براي هواوي ايجاد كرده و به‌طور خاص، به شركت اينتل اشاره شده كه حق ندارد محصولات خود از جمله تراشه‌هاي جديد را به هواوي بفروشد. دولت ترامپ  ماه مي سال ۲۰۱۹ فهرستي منتشر كرد كه در آن نام شركت‌هايي مشمول تحريم قرار گرفته بود. شركت‌هاي آمريكايي براي تجارت با شركت‌هايي كه در اين ليست قرار دارند، بايد اجازه رسمي دريافت كنند.

اينتل از جمله شركت‌هايي است كه براي تجارت با هواوي نياز به مجوز دارد. محدوديت‌هاي پيش‌آمده براي هواوي باعث شد اين شركت برند آنر را بفروشد و جايگاه خود به‌عنوان دومين توليدكننده موبايل در دنيا را از دست بدهد. اكنون اين جايگاه در اختيار سامسونگ قرار دارد.

اين اقدام دولت ترامپ به ‌احتمال زياد آخرين تلاش در مسير ايجاد محدوديت براي شركت‌هاي چيني از جمله هواوي است. دولت ترامپ همكاري با بسياري از شركت‌هاي چيني را تهديد امنيت ملي مي‌داند.

رويترز براساس رايانامهي از Semiconductor Industry Association، مي‌گويد اين محدوديت‌ جديد براي كاهش در خواست مجوز همكاري با هواوي بوده است و حتي برخي از درخواست‌هاي قبلي فسخ شده‌اند.

براساس اطلاعات منتشرشده، هشت در خواست مجوز از سوي چهار شركت كه قصد همكاري با هواوي داشته‌اند، باطل شده است. يكي از اين درخواست‌ها براي تأمين حافظه فلش براي هواوي بوده كه ارزش آن ۲۸۰ ميليون دلار اعلام شده است.

هنوز نمي‌دانيم اين محدوديت‌ها تا چه زماني ادامه خواهد داشت و آيا دولت جديد آمريكا آن‌ها را لغو مي‌كند يا خير.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات