مدير كراكن: چرخه‌ي عظيم مي‌تواند ارزش بيت كوين را تا يك ميليون دلار بالا ببرد

دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مدير توسعه‌ي صرافي كراكن، دن هلد، باور دارد كه با وجود چرخه‌ي بازار فعلي، ارزش بيت كوين مي‌تواند به يك ميليون دلار برسد.
تبليغات

به گزارش كوين‌تلگراف به نقل از دن هلد، مدير توسعه‌ي كراكن، بيت كوين در حال حاضر «چرخه‌ي عظيمي» را تجربه مي‌كند كه مي‌تواند ارزش آن را تا يك ميليون دلار بالا ببرد.

از انديشه متخصصين هلد، اين چرخه‌ي بازار اساسا با چرخه‌هاي قبلي متفاوت است. او مي‌گويد: «اين يكي از آن لحظه‌هايي است كه هر صد سال يك بار اتفاق مي‌افتد.» هلد با اشاره به پاندمي ويروس كرونا، مي‌گويد بي‌اعتمادي به مؤسسات مالي و بانك‌هاي مركزي چاپ‌كننده‌ي پول محركي براي بازار گاوي فعلي ارز ديجيتال هستند:

مردم ديگر آن را براي ارزش ريسكي‌اش نمي‌خرند؛ مردم آن را مي‌خرند چون ارزش بيت‌كوين را درك كرده‌اند.

هلد معتقد است كه وقتي بيت كوين به‌عنوان طلاي ديجيتال به پتانسيل كامل خود برسد، انحصار پولي حكومت‌ها را به چالش خواهد كشيد:

بيت كوين كل قدرت و حاكميت آن‌ها را به وسيله‌ي حذف پول از تملك آن‌ها سست خواهد كرد.

در آن مقطع حكومت‌ها رمزارز را به‌عنوان تهديد نگاه خواهند كرد و در رويدادي كه هلد آن را «انقراض جمعي رمزارزها» خوانده است، در مورد آن‌ها سخت‌گيري خواهند كرد. طبق گفته‌ي هلد، آلت‌كوين‌ها تاب چنين حمله‌هايي را نخواهند داشت؛ زيرا اكثر آن‌ها «با كاهش مقاومت در مقابل سانسور و ويژگي‌هاي نامتمركز به افزايش توان عملياتي مي‌پردازند.» اما بيت كوين مخصوصا براي مقابله با چنين سانسورهايي طراحي شده است.

هلد مي‌گويد: «ساتوشي بلاك‌چين را ساخت تا بيت كوين را بسازد؛ و او آن را طوري ساخت كه ابزاري به‌غايت مقاوم در برابر حكومت‌ها باشد.»

اين مقاله حاوي توصيه يا پيشنهاد اقتصادي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيست. خطر از ‌‌دست ‌‌دادن سرمايه در هر سرمايه‌گذاري وجود دارد و سرمايه‌گذار بايد پس از مطالعه و تحقيق، تصميم نهايي را خود اتخاذ كند و مسئوليت تبعات آن را بر ‌عهده بگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات