اپل صندوق ۲۰۰ ميليون دلاري براي مقابله با تغييرات آب و هوايي ايجاد كرد

جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل اخيرا صندوق سرمايه‌گذاري ۲۰۰ ميليون دلاري جديدي را ايجاد كرده است تا به حفظ محيط زيست كمك كند. اين صندوق به سرمايه‌گذاري در حوزه‌ي جنگل‌داري فعاليت مي‌كند.
تبليغات

اپل به‌تازگي صندوقي ۲۰۰ ميليون دلاري ايجاد كرده است تا در پروژه‌هاي حوزه‌ي جنگل‌داري سرمايه‌گذاري و به حذف شدن كربن از اتمسفر كمك كند. اين صندوق كه با نام Apple Restore Fund شناخته مي‌شود در جنگل‌هايي سرمايه‌گذاري مي‌كند كه در حال افزايش حذف كربن هستند و الوار توليد مي‌كنند. هدف اين صندوق سرمايه‌گذاري حذف سالانه يك ميليون متريك‌تن كربن دي‌اكسيد از اتمسفر است.

آن‌طور كه ورج گزارش مي‌دهد،‌ اپل سال گذشته‌ي ميلادي گفت مي‌خواهد مشاركتش در تغييرات آب و هوايي را از بين ببرد و تا سال ۲۰۳۰ به شركتي كربن خنثي تبديل شود. اپل مي‌گويد تا سال ۲۰۳۰ بالغ‌بر ۷۵ درصد انتشاز گاز گلخانه‌‌اي ناشي از فعاليت زنجيره‌ي تأمين و محصولاتش را مستقيما از بين مي‌برد و Restore Fund به ازبين‌بردن ۲۵ درصد باقي‌مانده كمك مي‌كند.

شركاي تجاري اپل در Restore Fund شامل شركت غيرانتفاعي Conservation International و گروه تجاري گلدمن ساكس هستند. گلدمن ساكس وظيفه‌ي مديريت صندوق سرمايه‌گذاري مورد اشاره را برعهده دارد. 

ليزا جكسون، قائم‌مقام واحد محيط زيست، سياست‌ها و اقدامات اجتماعي در اپل،‌ مي‌گويد: «ما از طريق بنيان‌گذاري صندوقي كه بازگشت سرمايه را ممكن مي‌كند و آثار واقعي و قابل‌اندازه‌گيري روي كربن مي‌گذارد، قصد داريم تحولات گسترده‌تري در آينده ايجاد و افراد و نهادها را به سرمايه‌گذاري براي حذف كربن در سراسر دنيا را ترغيب كنيم». جكسون در ادامه مي‌گويد اپل اميدوار است ديگر شركت‌ها اهداف مشابهي در پيش بگيرند و با استفاده از منابعي كه در اختيار دارند از اكوسيستم‌هاي حياتي محفاظت كنند.

اپل گفته است با هدف مشخص كردن پروژه‌هايي كه قصد سرمايه‌گذاري در آن‌ها را دارد، با سازمان‌هايي نظير Forest Stewardship Council و Verra همكاري مي‌كند. اپل هنوز نگفته كه بازگشت سرمايه‌ي ناشي از اين صندوق در چه مقدار اتفاق مي‌افتد، اما اعلام كرده Restore Fund براي كسب و كارها جذاب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد و همين موضوع پتانسيل چنين راهكاري را بالا مي‌برد. 

پيش‌تر برخي نهادها از جنگل به‌عنوان راهكاري براي جبران كردن گازهاي گلخانه‌اي منتشرشده به اتسمفر استفاده كرده‌اند و برخي جنجال‌ها در اين زمينه ايجاد شده. مجمع جهاني اقتصاد سال گذشته‌ي ميلادي پروژه‌ي جديدي را آغاز كرد تا يك تريليون درخت به‌منظور ازبين‌بردن انتشار گازهاي‌ گلخانه‌اي بكارد. بااين‌حال محققان بعدا متوجه شدند چنين اقدامي نمي‌تواند مطابق پيش‌بيني، اثر خيلي بزرگي روي انتشار گاز گلخانه‌اي بگذارد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات