E3 2021 با شيوه‌اي متفاوت برگزار مي‌شود

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به انديشه متخصصين مي‌رسد با اينكه كرونا همچنان خطرآفرين محسوب است؛ مسئولان برگزاري E3 2021 در انديشه متخصصين دارند تحت هر شرايطي اين نمايشگاه را برگزار كنند.
تبليغات

نمايشگاه E3 يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي سال صنعت بازي‌هاي ويدئويي محسوب مي‌شود؛ رويدادي كه البته طي دو سال اخير اهميت خود را تا حدودي از دست ‌داده است. در سال ۲۰۱۹ نمايشگاه E3 با شور بسيار كمتري نسبت به سال‌هاي قبل برگزار شد و سال ۲۰۲۰ به دليل شيوع كرونا امكان برگزاري آن وجود نداشت.

اما به انديشه متخصصين مي‌رسد مسئولان برگزاري اين رويداد در تلاش هستند كه سال ۲۰۲۱ را از دست ندهند و تحت هر شرايطي نمايشگاه E3 2021 برگزار شود. VGC گزارش مي‌دهد كه اگر در سال ۲۰۲۱ شاهد برگزاري جدي و قابل ‌توجه نمايشگاه E3 نباشيم، در سال ۲۰۲۲ نه گيمرها و نه استوديوهاي بازي‌سازي و شركت‌هاي ناشر اهميتي به شركت در آن نخواهند داد. اين در حالي است كه از اواخر سال ۲۰۱۸، بسياري از تحليل‌گرها مي‌گفتند اگر نمايشگاه E3 متناسب با زمانه تغيير نكند، سرنوشت خوبي در انتظار آن نخواهد بود.

ESA به‌تازگي برنامهٔ برگزاري الكترونيك E3 2021  را براي توليدكنندگان بزرگ بازي‌ ويدئويي فرستاده است

 اتحاديهٔ سرگرمي‌هاي نرم‌افزاري (ESA) مي‌خواهد در اواخر بهار پيش رو با قرار دادن دموي بازي‌هاي مورد انتظار در دسترس بازيكنان و برگزاري كنفرانس‌ الكترونيك، E3 2021 را به‌صورت كاملا ديجيتال برگزار كند؛ اما برگزاركنندگان مي‌گويند براي تبديل شدن اين نمايشگاه به يك رويداد موفق، نيازمند حضور شركت‌هاي بزرگ ويديوگيم هستند و فعلاً مايكروسافت، سوني و نينتندو اعلام نكرده‌اند كه قطعاً قصد شركت در E3 2021 دارند يا با برنامه‌هاي مستقل خود جلو مي‌روند.

دو مورد از شركت‌هاي نام‌برده در سال ۲۰۲۱ با رويدادهاي الكترونيك اختصاصي همچون State of Play و Inside Xbox و بدون نياز به نمايشگاه E3 كنسول‌هاي خود را معرفي كردند. آيا اكنون براي نمايش بازي‌ها مايل به همكاري كامل با برنامه‌هاي جديد ESA هستند؟ آن هم درحالي‌كه پلي استيشن در نمايشگاه E3 2019 شركت نكرد.

مرجع متخصصين ايران برگزاري نمايشگاه E3 2021

شركت‌هاي كه حتي نمي‌دانستند ESA قصد برگزاري E3 2021 را دارد، آيا برنامه‌هاي خود براي نمايش بازي‌هاي مورد انتظار را تغيير مي‌دهند؟

مطابق اين برنامه كه البته هنوز براي نهايي شدن بايد رأي مثبت اكثر اعضا را دريافت كند، رويداد اصلي E3 در تاريخ ۱۵ تا ۱۷ ژوئن (۲۵ تا ۲۷ خرداد) برگزار مي‌شود؛ البته با ذكر اين نكته كه شب قبل از آغاز مراسم اصلي، گيمرها مي‌توانند افتتاحيه الكترونيك E3 2021 را تماشا كنند. فرايند تجربهٔ الكترونيك دموها به اين شكل است كه گيمر بايد سر ساعت برگزاري رويداد الكترونيك مرتبط با بازي، پاي پلتفرم مقصد نشسته باشد و با اينترنت مشغول تجربهٔ دمو شود؛ مثل زماني‌كه مردم قدم به نمايشگاه E3 مي‌گذارند و به‌صورت زنده به تجربهٔ دموهاي بسياري از بازي‌هاي مورد انتظار مي‌پردازند.

جف كيلي از نمايشگاه E3 جدا شده است و فقط به برگزاري دو رويداد جشنواره تابستاني بازي و گيم اواردز مي‌پردازد كه هر دو آمار فوق‌العاده‌اي در جلب‌ توجه گيمرها دارند. از آن سو، الكترونيك آرتز و يوبيسافت هم از برگزاري رويدادهاي خود به‌صورت مستقل كاملا راضي بوده‌اند. پس بايد صبر كرد و ديد كه واقعاً نمايشگاه E3 سال ۲۰۲۱ به چه شكل و با حضور چند شركت ويديوگيم و بازي ويدئويي مهم برگزار مي‌شود.

مقاله‌هاي مرتبط:

    Video Games Chronicle اطمينان دارد حداقل يكي از شركت‌هاي بزرگ صنعت بازي‌ ويدئويي به‌ هيچ ‌عنوان در نمايشگاه E3 سال ۲۰۲۱ شركت نمي‌كند؛ اما اتحاديهٔ سرگرمي‌هاي نرم‌افزاري در بيانيهٔ خود مي‌نويسد كه گفت‌وگوهاي بسيار خوبي با چند شركت كليدي داشته است و به‌زودي برنامهٔ دقيق برگزاري نمايشگاه E3 2021 و فهرست افراد، شركت‌ها و بازي‌هاي بزرگ حاضر در آن را اعلام خواهد كرد. ESA خطاب به شركت‌هايي كه از موفقيت برنامه‌هاي ويدئويي مستقل خود راضي هستند، گفته است كه حضور در يك رويداد جمعي فشرده‌ در سه روز كه كل گيمرها آن را دنبال مي‌كنند، به‌مراتب تأثيرگذارتر از برگزاري يك رويداد الكترونيك ظاهر مي‌شود.

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات