پروژه‌ي مينرال به كمك صنعت كشاورزي مي‌آيد

يك‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت آلفابت در حال كار روي روشي است كه با استفاده از آن، جهش بزرگي در صنعت كشاورزي ايجاد مي‌شود.
تبليغات

روزبه‌روز به جمعيت مردم افزوده مي‌شود و يكي از مهم‌ترين موارد براي ادامه حيات بشر، غذا است. همان‌طور كه اكنون براي اضافه شدن به ميزان محصولات غذايي از تكنيك‌هاي كشاورزي صنعتي استفاده مي‌شود، در آينده براي تغذيه مردم جهان نياز به پيدا كردن روش‌هاي جديدي است كه توليدات را چند برابر مي‌كنند.

يكي از بخش‌هايي كه گوگل پيش‌تر از آن براي انجام پروژه‌هاي بلند پروازانه و آينده‌نگرانه استفاده مي‌كرد، اكنون در حال كار روي يك بخش جديد است كه مي‌تواند آينده كشاورزي را تغيير دهد. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، آزمايشگاه X شركت آلفابت (Alphabet) پروژه‌اي به‌نام مينرال (Mineral) در دست دارد كه براي بهبود شرايط كشاورزي صنعتي است.

پروژه‌ي مينرال سعي دارد با كار روي توسعه و آزمايش طيف زيادي از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مختلف، روي توليد غذا و كشاورزي در ابعاد وسيع تمركز كند. اين موارد شامل زمينه‌هاي مختلفي مي‌شوند كه از آن‌ها مي‌توان هوش مصنوعي، شبيه‌سازي، ‌حسگرها، رباتيك و موارد ديگر را نام برد.

مرجع متخصصين ايران صنعت كشاورزي Alphabet X

اخيرا پستي در فضاي مجازي منتشر شده است كه چشم‌انداز اين پروژه را تشريح مي‌كند. طبق متن منتشرشده، هدف اصلي اين پروژه حل مسائل پايداري تغذيه انسان‌ها در آينده است. اين موارد شامل تغذيه جمعيت در حال رشد زمين و توليد محصولات با كارايي بيشتر با درك چرخه‌ي رشد و الگوهاي آب‌ و‌ هوايي است. مسئولان اين پروژه همچنين اميدوار هستند كه بتوانند زندگي زمين و گياهان را مديريت كنند؛ زيرا اثرات تغيير اقليمي به مرور زمان اكوسيستم‌ها را پيچيده مي‌كند و اين مسئله ممكن است به اين سياره آسيب برساند.

در سايت پروژه‌‌ي مينرال نوشته شده است:

براي تغذيه جمعيت در حال رشد جهان، صنعت كشاورزي بايد بتواند در ۵۰ سال آينده بيشتر از آن‌چه در ۱۰ هزار سال گذشته توليد كرده است، مواد غذايي ارائه دهد. اين در حالي است كه تغييرات آب و هوايي باعث مي‌شود محصولات ما كمتر توليد شوند.

اليوت گرنت، سرپرست پروژه‌ي مذكور، توضيح داد:

همان‌طور كه ميكروسكوپ منجر به تحولي در نحوه كشف و مديريت بيماري‌ها شد، ما اميدواريم كه ابزارهاي بهتر بتوانند صنعت كشاورزي را قادر سازند تا نحوه رشد مواد غذايي را متحول كند. طي چند سال گذشته من و تيمم در حال توسعه ابزارهايي هستيم كه آن را كشاورزي محاسباتي مي‌ناميم. با استفاده از آن‌ها كشاورزان، پرورش دهندگان، گياه‌شناسان و دانشمندان به انواع جديدي از سخت‌افزار، نرم‌افزار و سنسورها براي جمع‌آوري و تحليل اطلاعات مربوط به پيچيدگي جهان گياهان دست پيدا مي‌كنند.

دستگاه Plant ‌‌Buggy و كارايي آن

دستگاه Plant Buggy مي‌تواند همه‌ي داده‌هاي يك گياه را مورد مطالعه قرار دهد

يكي از اولين دستگاه‌هاي ساخته‌شده، يك نمونه اوليه از ماشين چهارچرخي است كه آن را Plant ‌‌Buggy ناميده‌اند. اين وسيله مي‌تواند محصولات، خاك و ساير عوامل محيطي را با استفاده از دوربين، حسگر و باقي تجهيزات پردازش خود مورد مطالعه قرار دهد. Plant ‌‌Buggy اطلاعات جمع‌آوري‌شده را با تصاوير ماهواره‌اي و داده‌هاي آب‌وهوا تركيب مي‌كند. حاصل اين عمليات، توليد مدل‌هاي پيش‌بيني كننده‌ي وضعيت رشد گياه در آينده است كه با استفاده از يادگيري ماشيني و تكنيك‌هاي يادگيري هوش مصنوعي ايجاد مي‌شود. تيم مينرال مي‌گويد در حال ‌حاضر از نمونه‌هاي اوليه براي مطالعه سويا در ايلينوي و توت فرنگي در كاليفرنيا استفاده مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران plant buggy

در سايت مينرال درباره‌ي اين دستگاه نوشته شده است:

طي چند سال گذشته، Plant ‌‌Buggy در مزارع توت فرنگي كاليفرنيا و مزارع سويا ايلينوي حركت كرده و تصاوير باكيفيتي از گياهان به وسيله آن جمع‌آوري شده است. هر كدام از توت‌ها و لوبيا‌ها توسط اين ماشين شمرده و طبقه‌بندي شده است. تا به امروز تيم مينرال طيف وسيعي از محصولات مختلف مانند خربزه، توت، كاهو، دانه‌هاي روغني و جو را از كاشت تا برداشت مورد تجزيه و تحليل قرار داده است.

گرنت در بخشي از توضيحات خود گفته است اين تيم با كشاورزان، پرورش‌دهندگان گياهان و ساير متخصص كارشناسان در اين زمينه براي رسيدن به راه ‌حل‌هايي كه مي‌توانند براي آينده‌ي جهان مفيد باشد، همكاري مي‌كند. اما نبايد اين مسئله را فراموش كنيم كه مينرال يك پروژه‌ي بلندپروازانه و سابقه‌ي آلفابت در اين زمينه بسيار خوب است. اين شركت پيش‌تر روي پروژه‌ي ديگري به‌نام Waymo كار مي‌كرد. اين پروژه كه به اتومبيل‌هاي خودران مربوط مي‌شد، اكنون به يك شركت پيشرو در اين زمينه تبديل شده است؛ درنتيجه مي‌توان به آينده مينرال اميدوار بود.

مرجع متخصصين ايران دستگاه plant buggy

سرپرست تيم درباره‌ي هدف نهايي پروژه‌ي مينرال گفت:

اگر بتوان تك‌تك گياهان را مورد مطالعه قرار داد و دقيقا تغذيه مورد نيازشان را به آن‌ها ارائه كرد، چه مي‌شود؟ اگر ما بتوانيم راز محرك‌هاي ژنتيكي و محيطي عملكرد گياهان را متوجه شويم چطور؟ اگر بتوان روش‌هاي ظريف ارتباط يك گياه با محيط اطرافش را اندازه‌گيري كرد يا بتوان براي ماندگاري بالاتر يك محصول آن را با يك قطعه زمين مطابقت داد چه مي‌شود؟ ما مي‌دانستيم كه نمي‌توانيم اين سؤال‌ها را از خود گياهان بپرسيم و به لطف همكارانمان اصلا نيازي به اين كار نبود. اكنون ما با همكاري كشاورزان، پرورش‌دهندگان گياه و متخصصان سراسر جهان در حال يافتن راه‌هايي جديد براي درك بهتر دنياي گياهان هستيم.

پروژه‌ي آلفابت مي‌تواند آينده‌ي بشر را تغيير دهد و زندگي آيندگان را بهتر كند. اگر بتوان از كشاورزي محاسباتي استفاده كرد، ديگر لازم نيست نگران نبود مواد غذايي در آينده شويم. انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي آينده كشاورزي جهان چيست؟ آيا مي‌توانيم بدون آسيب زدن به طبيعت و زمين، محصولات بيشتري براي جمعيت زياد انسان‌ها توليد كنيم؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات