اپل دوباره ساخت ايرپاور را متوقف كرد

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس گزارش‌هاي جديد، اپل بار ديگر روند ساخت ايرپاور را متوقف كرده است و اين شركت هيچ‌وقت ساخت آن را ادامه نخواهد نداد.
تبليغات

اگر پيگير اخبار اپل باشيد، حتما مي‌دانيد اين شركت در سال ۲۰۱۷ قصد داشت شارژر بي‌سيمي به‌نام ايرپاور را دركنار آيفون ۱۰ عرضه كند. ايرپاور مي‌توانست چند دستگاه مختلف از جمله آيفون، ايرپادز و اپل واچ را با هم شارژ كند. اپرپاور شبيه به پدي بود كه بايد محصولات مختلف را روي آن قرار مي‌داديد تا شارژ شوند. اين محصول هيچ‌وقت راهي بازار نشد و اپل پس از مدتي اعلام كرد روند ساخت ايرپاور را متوقف كرده است كه دليل اين اقدام، توليد گرماي بيش از اندازه در زمان شارژ دستگاه‌هاي مختلف بود.

كمي پس از اينكه اپل اعلام كرد روند ساخت ايرپاور را متوقف كرده است، يك فاش‌كننده اطلاعات معروف با نام Jon Prosser به اين موضوع اشاره كرد كه اپل بار ديگر روند ساخت ايرپاور را شروع كرده و حتي توانسته است با اين پد شارژ اپل واچ را شارژ كند. قبلا اعلام شده بود اين پد توانايي شارژ اپل واچ را ندارد و با اشكال مواجه مي‌شود؛ اما همين فاش‌كننده اطلاعات امروز اعلام كرد اپل دوباره روند ساخت ايرپاور را متوقف كرده و بعيد است دوباره ساخت آن را شروع كند. به‌ احتمال زياد اپل از اين پس توسعه شارژر بي‌سيم مگ‌سيف را ادامه خواهد داشت. شارژرهاي بي‌سيم مگ‌سيف توانسته‌اند اكوسيستم جديد براي آيفون و لوازم جانبي آن ايجاد كنند. به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد توليد شارژر بي‌سيم مگ‌سيف ريسك كمتري دارد. از طرف ديگر شركت‌هاي مختلف با استفاده از همين تكنولوژي محصولات مختلفي راهي بازار كرده‌اند كه گرماي زيادي توليد نمي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران شارژ بي سيم سه كاره اپل

بااين‌حال ايده ايرپاور در محصول ديگري كه توسط شركت بلكين (Belkin) ساخته شده است ديده مي‌شود. بلكين توانسته است با استفاده از مگ‌سيف محصولي توليد كند كه سه دستگاه اپل از جمله آيفون، ايرپادز و اپل واچ را با هم شارژ مي‌كند. اين محصول با ارزش ۱۵۰ دلار به ‌فروش مي‌رسد و سرعت شارژ بي‌سيم آن ۱۵ وات اعلام شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات