راهكار پاناسونيك براي برداشتن ايرباد از روي ريل قطار

يك‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پاناسونيك با همكاري يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي راه‌آهن ژاپن، دستگاهي براي برداشتن ايربادهاي افتاده روي ريل قطار توليد كرده است.
تبليغات

مدتي است كه هدست‌ بي‌سيم به يكي از بهترين گجت‌هاي موجود در دنياي فناوري تبديل شده است و با داشتن آن، ديگر نيازي نيست كه نگران اشكالات سيم باشيد. ايرباد نسل جديدي از لوازم گوش دادن به موسيقي است كه ظرف مدت‌زمان كوتاهي به يكي از پرطرفدارترين‌ها تبديل شده؛ به همين دليل شركت‌هاي مختلف مدل‌هاي زيادي از آن با طرح‌ و رنگ‌ متنوع توليد مي‌كنند.

بعضي از هدست‌هاي‌ بي‌سيم مانند سري ايرپاد اپل يا ايرباد سامسونگ پس از مدت كوتاهي بازار را تصرف كرده‌اند. اما اين گجت‌هاي كوچك، سبك و جذاب هميشه متخصصان خود را راضي نگه نمي‌دارند. يكي از اشكالاتي كه سر راه متخصصان ايرباد وجود دارد، افتادن آن‌ است. هدست‌هاي بي‌سيم داراي اندازه بسيار كوچكي هستند و افتادن آن‌ها از گوش متخصص اصلا مسئله دور از ذهني نيست. گفته مي‌شود سالانه تعداد بسيار زيادي ايرباد در راه‌آهن ژاپن از گوش صاحبان آن‌ها روي ريل‌ قطار مي‌افتند؛ به همين دليل يكي از شركت‌هاي معروف دنياي فناوري تصميم گرفته است براي برداشتن آن‌ها كار تازه‌اي انجام دهد.

مرجع متخصصين ايران ايرپاد اپل

بر اساس جديدترين اخبار منتشرشده در دنياي فناوري، پاناسونيك براي حل اشكال مذكور كه در سال‌هاي اخير بيشتر شده است، با يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي راه‌آهن ژاپن همكاري مي‌كند. اين دو شركت قصد دارند به‌ دنبال هدست‌هاي بي‌سيمي باشند كه از گوش صاحبان آن‌ها روي ريل‌ قطار مي‌افتند.

طبق گزارش خبرگزاري‌ ژاپني JR East كه بخشي از گروه راه‌آهن خصوصي ژاپن است و مناطق توكيو و توهوكو را پوشش مي‌دهد، در سه‌ماهه جولاي تا سپتامبر ۹۵۰ حادثه در ۷۸ ايستگاه قطار توكيو رخ داده كه با ايرباد مرتبط است؛ ظاهرا اين آمار تنها يك‌چهارم تعداد اصلي ايربادهاي افتاده را تشكيل مي‌دهد.

گفته مي‌شود كاركنان ايستگاه قطار به‌طور معمول از يك بازوي مكانيكي براي برداشتن وسايل بزرگ‌تر مانند كلاه يا موبايل هوشمند از كنار ريل‌هاي قطار استفاده مي‌كنند. اما سنگ‌هاي موجود بين ريل‌ها باعث مي‌شود اشيا كوچك‌تر سخت‌تر از ديگر وسايل برداشته شوند. فرض كنيد موبايل سمت چپ ايرپاد پرو به درون ريل قطار سقوط كند، در اين صورت حتي ممكن است كاركنان مجبور شوند تا آخر وقت صبر كنند كه حركت تمام قطارها متوقف شود و بتوانند اين وسيله را بيرون بكشند.

مرجع متخصصين ايران ايرپاد افتاده در ريل قطار

براي مقابله با اين موضوع، پاناسونيك با همكاري JR East دستگاهي شبيه به جاروبرقي ساخته است كه گفته مي‌شود براي برداشتن هدست‌ بي‌سيم بسيار مناسب‌تر از بازوي مكانيكي است. با استفاده از اين دستگاه مي‌توان به‌راحتي اشيا كوچك را از لابه‌لاي ريل‌هاي قطار بيرون كشيد و ديگر نيازي به صبر كردن تا آخر وقت نيست.

دستگاه مذكور در ايستگاه ايكبوكورو (يكي از مراكز اصلي راه‌آهن در شمال توكيو) در حال آزمايش است و نتايج اوليه آمار بسيار خوبي از عملكرد آن نشان مي‌دهند. در آزمايش‌هاي اوليه مشخص شد اين دستگاه جديد بسيار سريع‌تر از نسخه‌هاي سنتي است و مي‌توان به آن براي برداشتن وسايل كوچك و سبك مانند ايرباد اعتماد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات