ويدئو جديد جان پراسر طراحي نهايي ايرتگ را نشان مي‌دهد

سه‌شنبه ۱۶ دي ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويدئويي جديد طراحي ردياب هوشمند اپل را هنگام جفت‌سازي با ساير دستگاه‌ها نشان مي‌دهد.
تبليغات

مدتي است كه اخبار زيادي درباره‌ي ردياب هوشمند اپل موسوم به ايرتگ منتشر مي‌شود. گفته مي‌شود ايرتگ شيوه‌ي مطمئني از رديابي مكان‌ را تا جايي ارائه مي‌دهد كه مي‌تواند به واقعيت نزديك و قطعي باشد. تاكنون، جزئيات بي‌شماري از زنجيره‌ي تأمين و تصاوير و حتي اطلاعاتي در كد منبع iOS فاش ‌شده كه همگي نشان‌دهنده‌ي عرضه‌ي ايرتگ (AirTags) در آينده‌اي نزديك است. حال وب‌سات اپل‌اينسايدر با استناد به ويدئو منتشرشده در كانال يوتيوب جان پراسر، گزارشي تدوين كرده است كه طراحي واقعي ردياب مذكور را هنگام جفت‌سازي با ساير دستگاه‌ها نشان مي‌دهد.

جان پراسر، افشاگر نام‌آشناي محصولات اپل، ويدئويي جديدي با محوريت ردياب موردانتظار ايرتگ به‌اشتراك گذاشته است. از زمان معرفي آيفون ۱۱ مجهز به تراشه‌ي U1 مبتني‌بر باند فوق‌عريض (UWB) شايعاتي درباره‌ي اين ردياب منتشر مي‌شود و هر بار با تأخير مواجه و عرضه‌‌اش به زمان ديگري موكول مي‌شود. ايرتگ قرار است با ظاهري دايره‌اي‌شكل طراحي و توليد شود و متخصصان مي‌توانند با قراردادن آن‌ در گجت‌هايشان از موقعيت مكاني آن‌ها باخبر شوند

ويدئو يادشده ايرتگ را به‌صورت ۳۶۰ درجه نشان مي‌دهد و دقيقا مشابه انيميشني است كه هنگام جفت‌شدن ايرپاد با موبايل‌هاي آيفون ديده مي‌شود. پيش‌ازاين، پراسر تصاوير ويدئويي مشابهي براساس اطلاعات افشاشده ارائه داده بود؛ اما اين اولين‌بار است كه طراحي نهايي آن هنگام جفت‌سازي نمايان مي‌شود. از قرار معلوم، غول دنياي فناوري ايرتگ را با بدنه‌اي سفيد و دايره‌اي‌شكل و آراسته‌شده با آرم اپل به‌شكل باتري‌هاي ساعت طراحي كرده است.

افزون‌براين، گفته مي‌شود ايرتگ از ساير دستگاه‌هاي اپل در شبكه‌اي خصوصي براي رديابي دستگاه گم‌شده استفاده خواهد كرد و به‌تبع آن، از حريم خصوصي و داده‌هاي متخصص محافظت مي‌شود. انتظار مي‌رود در بطن ردياب مذكور پردازنده‌ي U1 اپل جاي گيرد كه در دقت موقعيت‌يابي تأثير بسزايي خواهد گذاشت. دراين‌ميان، ويژگي‌هاي مكان‌يابي مبتني‌بر واقعيت افزوده (AR) نيز در نسخه‌هاي قبلي iOS كشف شده است و انتظار مي‌رود يكي از وجه‌تمايزهاي اين ردياب با ساير دستگاه‌هاي مشابه باشد.

براساس شايعات، ردياب‌ ايرتگ قابليت‌هاي بيشتري درمقايسه‌با نمونه‌هاي كنوني ارائه مي‌دهد و گفته مي‌شود برنامه‌ي بازنويسي‌شده Find My براي ايرتگ با استفاده از نماي واقعيت افزوده مي‌تواند موقعيت تقريبي ردياب را در نماي دوربين آيفون ارائه دهد و به‌جاي تعيين موقعيت خود و هدردادن باتري با استفاده از GPS، پينگ‌هاي متعددي ارسال مي‌كند كه مي‌تواند در موبايل آيفون متعلق به افراد ديگري دريافت شود كه از آنجا عبور مي‌كنند. اين پينگ‌ها همراه ‌با موقعيت مكاني ضبط و رمزگذاري مي‌شوند و سپس، به‌صورت ايمن به صاحب ايرتگ گزارش مي‌شوند.

به‌گفته‌ي پراسر، ردياب جديد كوپرتينويي‌ها مدتي آماده‌ي عرضه بوده؛ اما به‌دليل همه‌گيري ويروس كرونا، عرضه‌اش به زمان ديگري موكول شده است. شواهد نشان مي‌دهد اين غول دنياي فناوري منتظر زماني مناسب براي ارائه‌ي ردياب ايرتگ است؛ زيرا همان‌طوركه از نام دستگاه مشخص است، اهداف اصلي آن پيداكردن اشياي گم‌شده خواهد بود و در اوضاع‌واحوال كنوني باتوجه‌به محدوديت‌هاي ايجاده‌شده از ويروس كرونا و به‌تبع آن، تغيير شيوه‌ي زندگي و خانه‌نشيني مردم باعث مي‌شود دستگاه‌هاي كمتري گم شود و اين مي‌تواند بر بازاريابي محصول جديد تأثير بسيار منفي بگذارد.

تماشا در يوتيوب

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات