مايكروسافت چند بار براي بازخريد بانجي تلاش كرده است

سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آن‌طور كه يكي از افراد باسابقه‌ي صنعت بازي مي‌گويد، مايكروسافت تلاش كرده استوديوي بازي‌سازي بانجي را پس از سال‌ها، مجددا به زيرمجموعه‌ي خود بازگردانَد، اما در اين مسير به درِ بسته خورده است.
تبليغات

جدايي مايكروسافت از استوديوي توسعه‌دهنده‌ي بازي‌هاي سري هيلو يعني بانجي (Bungie) سال‌ها پيش سروصداي زيادي به‌پا كرد و حواشي متعددي در پي داشت؛ بااين‌حال آن‌طور به‌انديشه متخصصين مي‌رسد مايكروسافت در تلاش است تا رابطه‌ي تجاري خود را با بانجي ترميم كند. اطلاعات مربوط به تلاش مايكروسافت در راستاي بهبود ارتباط با بانجي، نخستين بار توسط جف گراب منتشر شد؛ جف گراب يكي از افراد با سابقه‌ي صنعت بازي است كه سابقه‌ي افشاي تاريخ برگزاري Xbox Games Showcase را دارد. جف گراب اطلاعات يادشده را در قسمت جديد پادكست‌هاي سري GamesBeat Decides اعلام كرد.

جف گراب به‌هنگام صحبت درباره‌ي مذاكرات بين تيم ايكس‌ باكس و بانجي، گفت: «شنيده‌ام كه مذاكراتِ انجام‌شده به‌دفعات به بن‌بست رسيده است. به‌علاوه درحال‌حاضر ارزشِ پيشنهادي بسيار بالا است و بر اساس آن‌چه كه شنيده‌ام، اين مذاكرات متوقف شده‌اند».

بانجي در سال ۲۰۰۷ از مايكروسافت جدا شد تا بازي‌هايي بسازد كه در خارج از مجموعه‌ي محبوب هيلو جاي مي‌گيرند؛ بااين‌حال اين استوديوي بازي‌سازي قرار بود تا سال ۲۰۱۱ و انتشار بازي Halo Reach، روي اين مجموعه كار كند. مدتي نگذشته بود كه بانجي به اكتيويژن ملحق شد. پس از اينكه ارتباط بين بانجي و اكتيويژن به‌هم خورد و اين دو رسما به ارتباطات خود پايان دادند، يكي از اعضاي پيشين استوديوي بانجي با نام مارتي اُدانِل اعلام كرد كه بانجي از امضاي قرارداد تجاري با اكتيويژن پشيمان شده.

البته مايكروسافت و بانجي طي سال‌هاي اخير سابقه‌ي همكاري با يكديگر را دارند. اين دو شركت با همكاري يكديگر بازي Destiny 2 و تمامي محتواهاي اضافي قابل‌دانلود (DLC) آن را به سرويس ايكس‌باكس گيم پس اضافه كردند. بااين‌حال فعلا مشخص نيست كه مايكروسافت و بانجي قصد همكاري مجدد روي پروژه‌هاي ديگر را هم دارند يا خير. توسعه‌دهنده‌ي بازي دستني ۲ درحال‌حاضر مشغول كار روي پروژه‌اي جديد است. گرچه فعلا اطلاعات زيادي درباره‌ي بازي موردمباحثه نمي‌دانيم، اما گفته مي‌شود كه قرار است با يك بازي جديد در سبك RPG و متكي‌بر سيستم لوت (Loot) طرف باشيم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات