برخي ويژگي‌هاي اصلي رابط متخصصي پلي استيشن 5 در پتنت جديد سوني فاش شدند

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پتنتي جديد، به برخورداري رابط متخصصي پلي استيشن 5 از تصاويري پويا با جلوه‌هاي مختلف گرافيكي اشاره مي‌شود.
تبليغات

چندي پيش، مقام‌هاي سوني اعلام كردند كه رابط متخصصي پلي استيشن 5 تحولي بزرگ در‌مقايسه‌با پلي استيشن ۴ به‌همراه خواهد داشت. بااين‌حال با وجود ارائه‌ي تمامي اطلاعات مربوط ‌به مشخصات متخصص و... پلتفرم نسل‌نهمي پلي ‌استيشن، هنوز ايده‌اي از رابط متخصصي PS5 نداريم. انتظار مي‌رود به‌زودي اين جنبه‌ از مشخصات پلي استيشن ۵ نيز براي علاقه‌مندان مشخص شود و در آستانه‌ي آغاز عرضه‌ي رسمي اين كنسول بازي، اطلاعات كامل‌تري به‌دست آوريم. باوجوداين، حال قبل از وقوع چنين اتفاقي انديشه متخصصين شما را به پتنت جديدي جلب مي‌كنيم كه اولين‌بار در ماه مارس ثبت شد.

طرح اوليه‌ي سوني كه نخستين‌بار يكي از متخصصان ResetEra آن را ديد، به شماري از ويژگي‌هاي احتمالي رابط متخصصي نرم‌افزار پلي‌ استيشن ۵ اشاره مي‌كند. اول از همه بايد به پنل مركزي اين صفحه اشاره كنيم كه گزينه‌هايي مانند شروع مجدد بازي و ويرايش گروه و انتقال به بخش خاصي از مراحل و قسمت‌هاي بازي را دراختيار متخصص قرار مي‌دهد. رابط متخصصي پويا كه امكان دسترسي سريع به قسمت‌هاي دلخواهي از جريان بازي را فراهم مي‌كند، همان چيزي است كه قبلا هم در ميان گزارش‌ها منتشر‌شده به آن اشاره شده بود. 

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي پلي استيشن 5

علاوه‌براين، پتنت‌هايي كه چندي پيش در اينترنت منتشر شده بود، به يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين UI نيز اشاره شد كه در اين طرح مي‌توان آن را مشاهده كرد؛ ازجمله امكان نمايش ميزان تكميل جريان يك مرحله و فعاليت‌هاي دوستان و ارائه‌ي راهنمايي براي عبور از چالش‌هاي خاصي از بازي. از ديگر مواضوعاتي كه مي‌توان به آن اشاره كرد، نشانگر ميزان پيشروي در جريان بازي است كه به‌نوعي مجموع ساعات بازي شما را نشان مي‌دهند. اين مورد نيز در گزارش‌هاي متعدد اخير حضور داشته است.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي پلي استيشن 5

پس‌زمينه رابط متخصصي PS5 نيز احتمالا به تصاوير پويا با جلوه‌هاي مختلف گرافيكي مزين شده كه به‌صورت زنده فعاليت دوستان و هم‌تيمي‌هاي شما در بازي‌هاي مختلف را نمايش مي‌دهد.

مقاله‌هاي مرتبط:

    در هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته، پتنت‌هاي مختلفي درزمينه‌ي ويژگي‌هاي پلي استيشن ۵ مشاهده كرديم كه بسياري از آن‌ها به قابليت‌هاي رابط متخصصي اين كنسول اشاره مي‌كردند. ازجمله‌ي اين پنيت‌ها مي‌توان نمايش مولتي‌اسكرين يا چند‌صفحه‌اي بازي‌ها و بخش جديد اخبار و محتوا را نام برد.

    جيم رايان، مديرعامل پلي‌استيشن در شركت سوني، اخيرا اعلام كرده است كه به‌زودي رابط متخصصي PS5 رونمايي خواهد شد. با در‌انديشه متخصصينگرفتن اين نكته كه كمتر از دو ماه ديگر تا عرضه‌ي اين كنسول به بازار زمان باقي مانده است، مي‌توان انتظار داشت كه به‌زودي اين رونمايي را شاهد باشيم.

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات