هديه طعنه‌آميز اپيك گيمز به اينفلوئنسرها براي انتقاد از سياست‌هاي اپل

سه‌شنبه ۲ دي ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پي جدال ميان اپل و اپيك گيمز، سازنده‌ي بازي فورتنايت بار‌ديگر براي انتقاد از حذف بازي‌اش در اپ استور، هديه‌اي با مضمون آزادي فورتنايت براي اينفلوئنسرها فرستاده است.
تبليغات

اگر اخبار را دنبال كرده باشيد، قطعا مي‌دانيد مدتي است روابط ميان اپل و اپيك گيمز (Epic Games)، سازنده‌ي بازي فورتنايت، شكرآب شده است و هر دو به‌نوعي قصد دارند يكديگر را به انحصارطلبي و رفتار غيرقانوني متهم كنند. ازآنجاكه بازي فورتنايت آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) از فروشگاه اپ استور حذف شد، اپيك گيمز قصد دارد ازطريق مسابقات و كمپين‌هاي ويژه‌اي، از رفتارهاي اپل انتقاد كند. حال اپيك گيمز در آخرين اقدامش، به برخي از اينفلوئنسرها كاپشني با گل‌دوزي نقش‌برجسته‌ي Free Fortnite و يك دستگاه تبلت گلكسي تب اس ۷ هديه داده است تا بارديگر انتقاد خود را از حذف بازي فورتنايت رسانه‌اي كند.

هديه‌ي اپيك گيمز به اينفلوئنسرها درحقيقت كاپشن ۱۶۰ دلاري Alpha Industries MA-1 است كه در جلو و عقب آن لوگويي با آرم لاما به‌شكل رنگين‌كمان (برداشتي از آرم اصلي و قديمي اپل) و متن Free Fortnite به‌معناي «آزادشدن بازي فورتنايت در اپ استور» به‌چشم مي‌خورد. افزون‌براين، هديه‌ي يادشده در جعبه‌اي سفيد بسته‌بندي شده است كه شباهت بسياري به جعبه‌هاي محصولات اپل دارد. متن اپيك گيمز براي اينفوئلنسرها به‌شرح زير است:

بازي فورتنايت به‌عنوان بهترين بازي گلكسي استور سامسونگ در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. در اين جشن، ما با سامسونگ همكاري كرديم تا هديه‌اي خاص با محوريت كمپين FreeFortnite برايتان ارسال كنيم. گرچه ممكن است فورتنايت درحال‌حاضر در اپ استور يا گوگل پلي استور دردسترس نباشد، همچنان مي‌توانيد آخرين به‌روزرساني‌هاي فورتنايت را مستقيما از برنامه‌ي اپيك گيمز در گلكسي استور دريافت و آن را اجرا كنيد.

چندي پيش، اپيك گيمز در تلاش ديگري براي انتقاد و تحريم اپل، دستگاه‌هاي اندرويدي و كامپيوتر‌هاي شخصي ويندوزي را به‌عنوان جايزه به بازيكنان فورتنايت هديه مي‌داد. گفتني است پس از اتهام‌هاي اپيك گيمز به اپل براي حذف بازي محبوب فورتنايت از فروشگاه اپ استور، در‌حال‌حاضر، اين دو شركت درگير اختلافات حقوقي در ايالات متحده‌ي آمريكا هستند و انتظار مي‌رود اولين دادگاه در جولاي ۲۰۲۱ (تير ۲۰۲۱) برگزار شود. پيش‌بيني مي‌شود قاضي با استدلال‌هاي گيمز قانع نشود؛ اما به‌تازگي مشخص شده است كه مديرعامل اپل، تيم كوك و معاون رئيس مهندسي نرم‌افزار اين شركت، كريگ فدريگي، بايد به‌منظور توضيح درباره‌ي قوانين اپ استور در دادگاه حاضر شوند و شهادت دهند.

آگوست (مرداد) سال ‌جاري، اپيك گيمز بعد از حذف فورتنايت از اپ استور در اقدامي به‌انديشه متخصصين از‌قبل‌برنامه‌ريزي‌شده با طرح دادخواست و كمپين مطبوعاتي عليه اپل، اين شركت را به رفتارهاي ضد‌رقابتي متهم و اعلام كرد غول فناوري كوپرتينو اپ استور را با شيوه‌هاي انحصاري اداره مي‌كند؛ زيرا توسعه‌دهندگان را مجبور مي‌كند براي هر فروش انجام‌شده در اپ استور و سيستم‌هاي خريد درون‌برنامه‌اي آن، كميسون پرداخت كنند. درنهايت اكتبر (مهر)، قاضي منطقه‌اي ايالات متحده‌ي آمريكا از بازگرداندن فورتنايت به فروشگاه اپ‌استور خودداري و با صدور حكمي، از اقدام اپل عليه موتور بازي‌سازي Unreal Engine جلوگيري كرد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي هديه‌ي اپيك گيمز به اينفلوئنسرها و جدال با اپل چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات