اوپرا شركت سازنده‌ي موتور بازي‌سازي GameMaker را خريد

يك‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اوپرا اعلام كرد كه شركت YoYo Games، خالق موتور بازي‌سازي GameMaker را خريداري كرده است.
تبليغات

اينكه شركتي فعال در حوزه مرورگر اينترنتي يك شركت بازي‌سازي را بخرد، رايج نيست؛ اما اين كاري است كه دقيقا اپرا با خريد YoYo Games انجام داد. اين شركت بازي‌سازي را بيشتر به ‌واسطه‌ي ساخت موتور بازي‌سازي GameMaker Studio 2 مي‌شناسيم.

Game Maker Studio 2 بيشتر در بين بازي‌سازان تازه‌كار محبوب است كه از دانش برنامه‌نويسي كمي برخوردار هستند. اين موتور بازي‌سازي به‌خوبي با آيتم‌هاي دوبعدي كار مي‌كند و رابط متخصصي آن Drag and Drop است. حتي زبان برنامه‌نويسي خاصي براي Game Maker Studio 2 در انديشه متخصصين گرفته شده كه مي‌توان با آن بازي‌هاي كمي پيشرفته توليد كرد.

موتور بازي‌سازي گيم ميكر استوديو ۲ از بيشتر پلتفرم‌هاي رايج مانند كامپيوتر شخصي، موبايل‌ هوشمند و حتي نينتندو سوييچ همراهي مي‌كند. يك سري از بازي‌هاي مستقل معروف با اين موتور ساخته شده‌اند كه از بين آن‌ها مي‌توان به Spelunky و Hotline Miami اشاره كرد.

به گزارش Engadget، اوپرا اين شركت را به يك دليل خريده است و آن هم چيزي نيست به جز Opera GX. اوپرا جي‌ايكس يك مرورگر مخصوص بازي است كه در سال ۲۰۱۹ معرفي شد. اين مرورگر ابزار ويژه‌اي كه دارد كه مي‌توان به‌واسطه آن مصرف پهناي باند را مشخص كرد و حتي تشخيص داد كدام تب از منابع CPU و RAM بيشتر استفاده مي‌كند. اوپرا بخش جديد به نام اوپرا گيمينگ تأسيس كرده است كه با اوپرا جي‌ايكس و تيم گيم ميگر تركيب مي‌شود.

اوپرا اعلام كرده است كه همچنان به توسعه اوپرا جي‌ايكس و گيم‌ ميكر ادامه مي‌دهد تا بتواند اين سرويس‌ها را راحت‌تر در اختيار متخصصان تازه‌كار قرار بدهد و همچنين قصد دارد گيم ميكر را به يك موتور بازي‌سازي قدرتمند در حوزه ساخت بازي‌ 2D تبديل كند كه بتوان از آن استفاده‌ تجاري بيشتري كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات