اجراي Flappy Bird در مركز اعلان سيستم ‌عامل مك Big Sur

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سازنده نسخه‌ي‌ اصلي Flappy Bird، آن را در مركز اعلان‌ سيستم‌ عامل مك نسخه Big Sur اجرا كرده است؛ البته اين بازي در اختيار عموم قرار نخواهد گرفت.
تبليغات

فلپي برد نزديك به هفت سال پيش از اپ استور حذف شد؛ اما هنوز از آن به‌عنوان يكي از بهترين بازي‌هاي آيفون ياد مي‌شود. به‌تازگي نيل سردساي، سازنده فلپي برد، در توييتر نسخه‌اي از آن را نشان داده است كه به شكل مستقيم در قسمت مركز اعلان‌ سيستم‌عامل مك Big Sur اجرا مي‌شود.

سردساي ويدئويي در توييتر منتشر كرده است كه نشان مي‌دهد با استفاده از فريم‌ورك UserNotificationsUI، توانسته است بازي كامل فلپي برد را در قسمت اعلان‌ سيستم‌عامل Big Sur اجرا كند.

بازي فلپي برد اولين ‌بار براي آيفون منتشر شد و به گفته‌ي 9to5mac، نسخه‌هاي كلون آن براي وب و سيستم‌عامل مك هم منتشر شدند. سردساي توانسته است با كمك يكي از همين نسخه‌هاي كلون‌شده، فلپي برد را در قسمت مركز اعلان مك اجرا كند. عمل لمس كردن صفحه‌نمايش در بازي با كليك‌ ماوس شبيه‌سازي مي‌شود و هدف اين است كه همچنان به موانع برخورد نكنيد.

فلپي برد يكي از بازي‌هايي بود كه به‌سرعت سروصدا به‌راه انداخت و به يكي از عناوين محبوب و جنجالي آيفون در سال ۲۰۱۴ تبديل شد. بر اساس شايعات آن زمان، فلپي برد روزانه ۵۰ هزار دلار درآمد داشت.؛ اما جنجال‌هايي كه اين بازي به راه انداخت باعث شد Dong Nguyen كه آن را توسعه مي‌داد، بازي را از اپ استور حذف كند.

سازندگان بازي در آن سال اعلام كردند كه فلپي برد بسيار موفق است؛ اما روي زندگي آن‌ها تأثير منفي گذاشته و همين موضوع باعث شد بازي را از دسترس خارج كنند. سردساي نسخه مخصوص بازي فلپي برد كه روي مركز اعلان سيستم‌عامل مك Big Sur اجرا مي‌شود، به‌صورت عمومي منتشر نكرده و ويدئوي منتشرشده تنها چيزي است كه از اين بازي ديده شده است. بااين‌حال مي‌توانيد نسخه كلون‌شده اين بازي را در وب‌سايت Canvas تجربه كنيد. 

در ادامه مي‌توانيد ويديوي منتشرشده را مشاهده كنيد:

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات