همراهي از حافظه جانبي USB به پلي‌استيشن ۵ اضافه شد

چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اولين به‌روزرساني بزرگي كه براي پلي‌استيشن ۵ عرضه شده است، بازيكنان مي‌توانند بازي‌هاي اين كنسول را به حافظه‌ي USB منتقل كنند.
تبليغات

سوني اولين به‌روزرساني بزرگ پلي‌استيشن ۵ را منتشر كرد. اين به‌روزرساني يك سري ويژگي‌ جديد به اين كنسول اضافه مي‌كند كه يكي از آن‌ها، همراهي از حافظه‌ي جانبي USB براي ذخيره بازي‌ است.

با اين ويژگي متخصصان مي‌توانند بازي‌هايي پلي‌استيشن ۵ را به حافظه USB متصل‌شده به كنسول منتقل كنند. البته بازيكنان امكان اجراي بازي‌هاي PS5 از روي حافظه USB را نخواهند داشت و تنها مي‌توانند بازي خود را براي خالي‌ كردن حافظه داخلي كنسول، به حافظه خارجي منتقل كنند. اين امكان باعث مي‌شود متخصصان براي تجربه دوباره‌ي بازي‌ها نيازي به دانلود دوباره نداشته باشند و خيلي سريع از همان نسخه‌اي كه دانلود كرده‌اند، استفاده كنند.

مرجع متخصصين ايران انتقال بازيهاي پلي استيشن ۵ به هارد

اين ويژگي قبلا به پلي‌استيشن ۴ اضافه شده است و متخصصان آن مي‌توانند حتي بازي را از روي حافظه خارجي اجرا كنند. در كنسول پلي ‌استيشن ۵ هم مي‌توان بازي‌هاي پلي ‌استيشن ۴ را از حافظه USB خارجي اجرا كرد. تنها بازي‌هاي پلي‌استيشن ۵ براي اجرا بايد روي حافظه اصلي نصب شوند. دليل آن اين است كه حافظه SSD پلي‌استيشن ۵ سرعت بيشتري از حافظه‌ي USB خارجي دارد.

يكي ديگر از ويژگي‌‌هايي كه در اين به‌روزرساني به پلي‌استيشن ۵ اضافه مي‌شود، امكان Share Play بين نسل‌هاي مختلف است. به گفته‌ي وب‌سايت پلي‌استيشن، اكنون متخصصان پلي‌استيشن ۵ مي‌توانند متخصصان پلي‌استيشن ۴ را به بازي دعوت كنند.

Share Play باعث مي‌شود بازيكنان پلي‌استيشن ۴ از طريق Cloud بتوانند بازي‌هاي جديد را تجربه و همچنين دوستان خود را براي تجربه co-op به بازي‌ها دعوت كنند. اين امكان هم وجود دارد كه بتوان صفحه‌نمايش را با دوستان به اشتراك گذاشت. دو ويژگي اول نياز به سرويس پلي‌استيشن پلاس دارند و گزينه سوم رايگان است.

مرجع متخصصين ايران به اشتراك گذاشته صفحه نمايش در پلي استيشن ۵

قسمت مربوط به دعوت دوستان ‌اكنون روي كنسول‌هاي پلي‌استيشن ۴ و پلي‌استيشن ۵ ديده مي‌شود تا متخصصان راحت‌تر بتوانند از اين امكانات استفاده كنند.

از ديگر تغييراتي كه در اين به‌روزرساني به پلي‌استيشن ۵ اضافه مي‌شود، مي‌توان به ويژگي Game Base اشاره كرد كه باعث مي‌شود گيمرها راحت‌تر بتوانند بين دوستان و پارتي چت‌هاي مختلف در گردش باشند و خيلي سريع چت داخل بازي را غيرفعال كنند يا صداي چت افراد مختلف را تغيير بدهند. گيمرها حتي مي‌توانند بازي‌ها را آپديت كنند كه البته اين امكان بايد توسط توسعه‌دهندگان فعال شده باشد. امكان اخبار تخصصي كردن روي صفحه، محدود كردن اسكرين‌شات‌ خودكار و ضبط ويدئوي خودكار در زمان دريافت تروفي هم در اختيار متخصصان قرار گرفته است.

مرجع متخصصين ايران

سوني تغييراتي هم بر اپليكيشن پلي‌استيشن اندرويد و iOS اعمال كرده است كه تا چند هفته آينده در اختيار متخصصان قرار مي‌گيرد. اين تغييرات شامل ملحق شدن به بازي‌هاي چندنفره پلي‌استيشن ۵ از داخل اپليكيشن مي‌شود. همچنين متخصصان مي‌توانند به‌واسطه اپليكيشن، حافظه داخلي پلي‌استيشن ۵ را مديريت كنند و به مقايسه تروفي‌هاي خود با ديگران بپردازند. با اپليكيشن مي‌توان بازي‌هاي فروشگاه پلي‌استيشن را فيلتر و دسته‌بندي كرد.

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن موبايل پلي استيشن
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات