انويديا درصدد گنجاندن پردازنده هاي گرافيكي خود در موبايل‌هاي مجهز به آرم است

پنج‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مديرعامل انويديا گفت كه علاقه‌مند است از ارتباطات گسترده آرم براي عرضه فناوري پردازنده‌هاي گرافيكي انويديا به صنعت موبايل‌هاي هوشمند، استفاده كند.
تبليغات

در كنفرانس صبح روز دوشنبه‌ انويديا، جنسن هوآنگ، مديرعامل اين شركت گفته است كه علاقه زيادي به وارد كردن فناوري‌هاي انويديا به‌خصوص پردازنده‌هاي گرافيكي به صنعت موبايل‌هاي هوشمند ازطريق دريچه ارتباطات گسترده شركت آرم دارد؛ او اذعان داشته است كه در ابتداي ورود به اين صنعت، قصد وارد كردن پردازنده‌هاي گرافيكي و معماري شتاب‌يافته را دارد. 

چند روز پيش اعلام شدسافت‌بانك كه صاحب اصلي شركت آرم است، با تيم سبز يعني انويديا براي فروش ۴۰ ميليارد دلاري آرم به توافق رسيده‌اند و بدين ترتيب انويديا كه قطعا يكي از طلايه‌داران صنعت توليد و طراحي كارت‌ گرافيك است، صاحب يكي از پيشروترين بازيگران صنعت توليد و طراحي پردازنده‌هاي مركزي و ميكروپردازنده شده است؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه تيم سبز علاوه‌بر پردازنده‌ها يك شبكه گسترده از ارتباطات شركت آرم را هم به‌دست مي‌آورد كه از همين ابتدا به‌طور علني اعلام كرده كه مي‌خواهد از آن استفاده كند.

هوآنگ در ادامه بيان كرده است كه دوست دارد فناوري انويديا را به تمام شركت‌هايي كه درحال‌حاضر با آرم كار مي‌كند، پيشنهاد بدهد و از آن‌ها مي‌خواهد كه براي نسل بعدي دستگاه‌هاي خود انويديا را به‌عنوان اصلي‌ترين گزينه براي توليد پردازنده‌هاي گرافيكي در انديشه متخصصين بگيرند. او اذعان كرد كه استفاده از تراشه‌هاي گرافيكي داخل پردازنده‌ها و تراشه‌هاي يكپارچه، هيچ‌گاه قدرت پردازنده‌هاي گرافيكي انويديا را نخواهند داشت و همچنين با انويديا در مصرف هزينه‌ها صرفه‌جويي بيشتري خواهد شد. 

هنوز معامله آرم و انويديا نهايي نشده و ممكن است كه تا يك سال به طول بينجامد و تا آن زمان باتوجه‌به قانون تعيين‌شده، دو شركت به‌صورت جداگانه و مستقل كار خواهند كرد. اما به‌انديشه متخصصين شما چقدر طول مي‌كشد تا پردازنده‌هاي گرافيكي انويديا را در موبايل‌هاي هوشمندمان ببينيم؟ انويديا در بازار كامپيوترهاي شخصي با رونمايي از كارت گرافيك‌هاي قدرتمندش قطعا سهم ‌چشم‌گيري از نسل جديد كارت گرافيك‌هاي موجود در بازار را متعلق به خود خواهد كرد؛ اما چقدر طول مي‌كشد تا انويديا بتواند سهم درخورتوجه بازار پردازنده‌هاي گرافيكي موبايل‌هاي هوشمند را هم نصيب خود كند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات