انويديا ويديويي از مقايسه تجربه بازي دوم اترنال روي RTX 3080 و 2080Ti در حالت 4K منتشر كرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در ويديوي منتشرشده مي‌توان تجربه بازي دوم اترنال با هردو كارت گرافيك GeForce RTX 3080 و RTX 2080 Ti را در حالت 4K مشاهده كرد.
تبليغات

طي روزهاي گذشته، شركت انويديا از كارت گرافيك GeForce RTX 3080 رونمايي كرد؛ پردازنده گرافيكي توانمند كه انقلابي در اجراي بازي‌ها روي فرمت 4K به وجود خواهد آورد. حال، غول سخت‌افزاري ويديويي نيز منتشر كرده تا علاقه‌مندان به بازي‌هاي ويديويي را از آغاز اين انقلاب باخبر سازد.

در ويدئو، بازي محبوب دوم اترنال روي دو سيستم يكسان اجرا مي‌شود؛ اما سيستم اول از كارت گرافيك RTX 2080 Ti استفاده مي‌كند و براي سيستم ديگر نيز از كارت گرافيكي RTX3080 استفاده شده است. بازي دوم اترنال در بالاترين سطح تنظيمات قرار گرفته و خروجي نيز روي فرمت 4K منتشر مي‌شود.

آماري كه در ويدئو منتشر مي‌شود به‌صورت لحظه‌اي بوده و در ميانگين شاهد برتري ۴۱ درصدي RTX3080 نسبت به RTX 2080 Ti در ارائه فريم‌ريت هستيم. كارت گرافيك انويديا RTX3080 توانست بازي را در حالت 4K و با ميانگين ۱۲۰ فريم‌بر‌ثانيه اجرا كند. اين موضوع در حالي است كه در تنظيماتي مشابه، كارت گرافيك RTX 2080 Ti بازي را روي ميانگين ۷۰ فريم‌بر‌ثانيه اجرا مي‌كرد.

شركت انويديا در خلال رونمايي از كارت گرافيك RTX3080 اعلام كرد كه محصول جديد اين شركت از بهبود عملكرد ۵۰ درصدي نسبت به RTX 2080 Ti برخوردار شده است و بايد گفت كه ويديوي منتشرشده نيز گفته‌هاي انويديا را تأييد مي‌كند. كارت گرافيك RTX 2080 Ti توانست تجربه اجراي بازي در حالت 4K را متحول سازد و حال كارت گرافيك RTX3080 وارد ميدان شده تا انقلاب ديگري در تجربه بازي‌هاي بزرگ به‌وجود آورد.

جالب است بدانيد انويديا كارت گرافيك RTX 2080 Ti را با برچسب ارزش ۱،۱۹۹ دلاري روانه بازار كرد؛ اما كارت گرافيك RTX3080 با ارزشي بالغ بر ۶۹۹ دلار در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهريور) به ويترين فروشگاه‌ها راه مي‌يابد.

براي شرح ويژگي‌هاي سخت‌افزاري كارت گرافيك RTX3080 بايد گفت كه انويديا در ساخت اين محصول از ۸،۷۰۴ هسته CUDA استفاده مي‌كند كه البته قادر به افزايش فركانس تا حد ۱،۷۱ گيگاهرتز خواهد بود. تواني كه استفاده از كارت گرافيكي RTX3080 به رايانه شخصي مي‌كند معادل ۳۰ ترافلاپس است؛ رقمي ۳ برابر نسبت به توان گرافيكي پلي استيشن 5 يا ۲ برابر نسبت به ايكس باكس سري ايكس.

در حالي ويدئو در فرمتي 4K منتشر شده است؛ اما امكان تماشاي آن با چنين فرمتي از سايت آپارات وجود ندارد. به همين علت براي تماشاي ويدئو در بالاترين كيفيت ممكن مي‌توانيد ازطريق اين لينك به يوتيوب رفته و از تماشاي ويدئو لذت ببريد.

دانلود ويدئو

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات