آيا اكسينوس 1000 سامسونگ از اسنپدراگون 875 سريع‌تر است؟

يك‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اكسينوس ۱۰۰۰ توانسته در آزمايش تك‌هسته‌اي و چندهسته‌اي بنچمارك گيك‌بنچ عملكرد بهتري از خود نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ نشان دهد.
تبليغات

با وجود اينكه هنوز موبايل هوشمندي مجهز به تراشه اكسينوس ۱۰۰۰ به بازار عرضه نشده است؛ اما شايعاتي وجود دارد كه تراشه ساخت سامسونگ ممكن است نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ عملكرد بهتري داشته باشد. طبيعتا براي سنجش صحت چنين موضوعي حداقل تا ماه فوريه سال ۲۰۲۱ بايد صبر كرده و نتايج موبايل‌هاي هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ و اكسينوس ۱۰۰۰ را در بنچمارك‌هاي مختلف مشاهده كنيم. بااين‌حال درانديشه متخصصين گرفتن اينكه هردو تراشه توسط سامسونگ به توليد انبوه مي‌رسد كمي رنگ‌و‌بوي واقعيت به چنين شايعه‌اي بخشيده است.

چنين اطلاعاتي از انجمني كره‌اي به بيرون درز كرده است كه امتيازات بنچمارك گيك‌بنچ محصولات مختلف را منتشر مي‌كنند. در اين انجمن دو بنچمارك متعلق به نسخه‌هاي مختلف گلكسي اس ۲۱ سامسونگ قرار گرفته است كه مدل اول از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ كوالكام و مدل ديگر نيز از تراشه اكسينوس ۱۰۰۰ سامسونگ استفاده مي‌كند. در اين بين بنچماركي نيز از موبايل هوشمند شيائومي مي ۱۱ نيز در انجمن قرار گرفته كه از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ قدرت مي‌گيرد.

متاسفانه تصويري از بنچمارك‌ها وجود ندارد و متخصصان تنها به انتشار اعداد به‌دست‌آمده از آزمايش‌ها اكتفا كرده‌اند. بااين‌حال، نتايج نشان مي‌دهند كه اكسينوس ۱۰۰۰ در هر دو حالت آزمايش تك‌هسته‌اي و چندهسته‌اي توانسته امتيازات بيشتري از اسنپدراگون ۸۷۵ به دست آورد. با وجود اينكه امتيازها تفاوت چنداني با يكديگر ندارند؛ اما در صورت صحت چنين موضوعي مي‌توانند اتفاقات جالبي را رقم بزنند. امتيازهاي به‌دست‌آمده به شرح زير است:

بنچمارك گيك‌بنچ سامسونگ گلكسي اس ۲۱

  • آزمايش تك‌هسته‌اي اكسينوس ۱۰۰۰: امتياز ۱،۳۰۲
  • آزمايش چندهسته‌اي اكسينوس ۱۰۰۰: امتياز ۴،۲۵۰
  • آزمايش تك‌هسته‌اي اسنپدراگون ۸۷۵: امتياز ۱،۱۵۹
  • آزمايش چندهسته‌اي اسنپدراگون ۸۷۵: امتياز ۴،۰۹۰

بنچمارك گيك‌بنچ شيائومي مي ۱۱

  • آزمايش تك‌هسته‌اي اسنپدراگون ۸۷۵: امتياز ۱،۱۰۲
  • آزمايش چندهسته‌اي اسنپدراگون ۸۷۵: امتياز ۴،۱۱۳

منبع خبر ادامه مي‌دهد كه هسته‌هاي تازه‌معرفي‌شده‌ي كرتكس X1 شركت ARM با اشكالاتي دست‌وپنجه نرم مي‌كنند و به همين علت سامسونگ مجبورشده هسته X1 موجود در اكسينوس ۱۰۰۰ را روي فركانس بالاتري تنظيم كند. با اين حساب، علاوه‌بر امكان وجود تفاوت در عملكرد دو تراشه تأييد مي‌شود؛ بلكه مشخص شده كه هردو تراشه مجهز به هسته كرتكس X1 هستند.

بايد در انديشه متخصصين داشت كه محصولات آزمايش‌شده در مراحل طراحي و توسعه قرار دارند و ممكن است محصول نهايي از عملكرد متفاوتي برخوردار باشد. بايد در انديشه متخصصين داشت كه هردو تراشه از معماري مشابهي برخوردار هستند و با استفاده از فرايند توليد ۵ نانومتري سامسونگ به توليد انبوه مي‌رسند. به همين علت دور از ذهن نيست كه محصولات نهايي از انديشه متخصصين عملكرد تقريبا مشابه به يكديگر باشند و اختلافي ميان اكسينوس ۱۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ مشاهده نشود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات