اپل احتمالا از تراشه‌ي U1 در ايرپاد مكس استفاده نكرده است

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اطلاعات منتشرشده، اپل از تراشه‌ي U1 براي موقعيت‌يابي در هدفون دورموبايل ايرپاد مكس استفاده نكرده است.
تبليغات

اپل روز گذشته سرانجام اولين هدفون دورموبايل برند ايرپاد مكس (Airpod Max) را با انتشار بيانيه‌اي مطبوعاتي رونمايي كرد تا به انبوهي از شايعات در مورد اين هدفون خاتمه دهد. اين هدفون بي‌سيم با ارزش ۵۴۹ دلار، دو تراشه H1 را براي پردازش صداي محاسباتي و انعطاف‌پذيري بيشتر در محتواي صوتي در بطن خود جاي داده است و در مجموع از ۹ ميكروفون براي لغو نويز فعال و شفافيت محتواي صوتي بهره مي‌گيرد. از مشخصات ديگر اين هدفون مي‌توان به درايورهاي ديناميكي ۴۰ ميلي‌متري، بالشتك‌هاي مغناطيسي و قابل تعويض و ۲۰ ساعت شارژدهي اشاره كرد؛ اما ظاهراً برخي از شايعات قبلي، از جمله استفاده از تراشه‌ي U1 به واقعيت تبديل نشده و احتمالا اپل از استفاده از اين تراشه براي موقعيت‌يابي صرف‌انديشه متخصصين كرده است.

همان‌طور كه گفته شد، اين هدفون پيشرفته با وجود استفاده از تعداد زيادي حسگر، طبق مشخصات ارائه‌شده در صفحه‌ي رسمي وب‌سايت اپل، ظاهراً از تراشه‌ي Ultra Wideband (به اختصار U1) براي موقعيت‌يابي استفاده نمي‌كند. اپل در مشخصات متخصص به اين نكته اشاره كرده است كه هر اِيركاپ داراي يك حسگر اپتيكال، حسگر موقعيت، حسگر تشخيص كيس، شتاب‌سنج، ژيروسكوپ و ميكروفون است و از آن‌ها براي قابليت‌هاي پيشرفته‌اي چون Spatial Audio و تشخيص هدست روي سر بهره مي‌گيرد؛ اما متأسفانه اپل نوع حسگرهاي استفاده‌شده در آن را مشخص نكرده است.

مرجع متخصصين ايران تصويري از تراشه‌ي U1 اپل

اعتقاد بر اين است كه اگر اپل از تراشه‌ي U1 استفاده مي‌كرد، اين قابليت را به‌عنوان «سيستم موقعيت‌يابي U1» در مشخصات متخصص ذكر مي‌كرد؛ زيرا ديگر محصولات اپل كه از اين قابليت بهره مي‌گيرند، در مشخصات متخصص آن‌ها همراهي از تراشه‌ي U1 ذكر شده است. گزارش وب‌سايت Macrumors در روز گذشته دال بر عدم استفاده از تراشه‌ي U1، مُهر تأييد ديگري بر اين ماجرا است و احتمالا در هفته‌هاي آينده اخبار رسمي درباره‌ي اين موضوع منتشر خواهد شد.

با توجه به شايعات قبلي، استفاده از فناوري Ultra Wideband به ايرپاد مكس اجازه مي‌دهد نحوه‌ي استفاده متخصص از هدفون را تشخيص دهد و در نهايت، نياز به درايورهاي اختصاصي چپ و راست را ازبين ببرد. علاوه بر اين گفته مي‌شد U1 با ادغام با برنامه‌ي Find My و ردياب‌هاي احتمالي «ايرتگ» فرايند موقعيت‌يابي محصول را تسهيل مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات