اپل از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه‌ي ايرپاد مكس بوده است

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق گفته‌هاي مهندس سابق اپل، روند توسعه‌ي ايرپاد مكس هم‌زمان با نسل نخست هدفون‌ بي‌سيم ايرپاد در سال ۲۰۱۶ شروع و بعد از ۴ سال به‌صورت نهايي رونمايي شده است.
تبليغات

اپل به ساخت و توسعه‌ي طولاني‌مدت محصولاتش شهرت دارد. اين شركت از چند سال پيش در حال توسعه‌ي عينك‌ واقعيت افزوده و خودروي خودران بوده است؛ اما تاكنون هيچ‌كدام از آن‌ها به بازار عرضه نشده‌ و كماكان اپل به آزمون‌و‌خطا روي اين محصولات در سطح آزمايشگاهي بسنده كرده است. حال طبق گفته‌هاي دينش ديو (Dinesh Dave)، يكي از مهندسان سابق اپل، ساخت ايرپاد مكس در حقيقت از ۴ سال پيش شروع شده است.

اوايل سال ۲۰۱۸ مينگ-چي كو با انتشار يادداشتي از احتمال معرفي هدفون جديد اپل خبر داد و اولين شايعات و گمانه‌زني‌ها در مورد بر هدفون‌ دورموبايل اپل از همان زمان شكل گرفت؛ اما با توجه به توييت‌هاي‌ دينش ديو، به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد جدول زماني توسعه ايرپاد مكس بسيار بيشتر از آن چيزي است كه تصور مي‌شد.

متأسفانه اين توييت‌ها بعد از مدتي حذف شدند؛ اما رايان جونز، توسعه‌دهنده‌ي برنامه‌ي Weather Line، اسكرين‌شات توييت‌ها را به اشتراك گذاشته است. ديو در توييت‌هاي يادشده با ارجاع به اعلاميه‌ي ايرپاد مكس، ادعا مي‌كند هدفون جديد اپل آخرين قرارداد عدم افشا (NDA) او قبل از خارج شدن از اپل بود و تقريبا ۴ سال از آن مي‌گذرد. NDA همان‌طور كه از نامش مشخص است، يك قرارداد حقوقي يا توافق‌نامه رسمي محسوب مي‌شود كه بين شركت‌ها يا افراد حقيقي به‌ منظور حفاظت از اطلاعات محرمانه منعقد مي‌شود.

اپل نسل نخست هدفون‌ بي‌سيم ايرپاد را چهار سال پيش در رويداد معرفي خانواده‌ي آيفون ۷ رونمايي و در دسامبر ۲۰۱۶ به بازار عرضه كرد. اين هدفون‌ پس از مدتي به محبوبيت بسياري دست يافت؛ به‌طوري كه در حال حاضر پرفروش‌ترين برند هدفون‌ بي‌سيم بازار را در اختيار دارد. اعتقاد بر اين است كه يكي از دلايل عرضه‌ي هدفون دورموبايل ايرپاد مكس، بازاريابي و محبوبيت فوق‌العاده اين برند بين متخصصان باشد.

مارك گورمن، تحليل‌گر بلومبرگ، قبلا گزارش داده بود كه اپل حداقل دو نسخه هدفون دورموبايل را آزمايش كرده است و انتظار مي‌رفت كوپرتينويي‌ها دو نسخه ايرپاد مكس براي عرضه در انديشه متخصصين گرفته باشند؛ بنابراين ازآنجاكه تنها مدل رده‌بالا معرفي شد، ممكن است سال آينده‌ي ميلادي اپل هدفون‌ يادشده و مباحثه‌برانگيز را حداقل با ارزشي معقول‌تر معرفي كند.

براي اطلاع از مشخصات متخصص و ارزش هدفون در فروشگاه‌هاي اينترنتي معتبر و همچنين مقايسه آن‌ با ساير هدفون‌هاي موجود در بازار، مي‌توانيد از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات