مونتاژ كننده‌هاي چيني ايرپاد مكس را در خاك ويتنام توليد مي‌كنند

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل به‌منظور كاهش وابستكي به كشور چين، توليد ايرپاد مكس را به ويتنام منتقل كرده است؛ اما هنوز شركت‌هاي چيني آن را مونتاژ مي‌كنند.
تبليغات

اپل سه شنبه‌ي گذشته سرانجام اولين هدفون دورموبايل برند ايرپاد مكس (Airpod Max) را با انتشار بيانيه‌اي مطبوعاتي رونمايي كرد تا به انبوهي از شايعات در مورد اين هدفون خاتمه دهد. حال گفته مي‌شود كه اپل به‌منظور كاهش وابستگي به چين هدفون جديدش را به‌صورت كامل در كشور ويتنام توليد مي‌كند.

با ادامه پيدا كردن تنش‌ تجاري ايالات متحده و چين، تعداد زيادي از شركت‌ها از جمله اپل قصد دارند خطوط توليد خود را از چين به كشورهايي ديگر منتقل كنند و اكنون اپل با توليد ايرپاد مكس در ويتنام قصد دارد اين روند را ادامه دهد؛ اما بايد به اين نكته اشاره كرد ايرپاد هنوز به وسيله‌ي شركت‌هاي چيني در ويتام توليد مي‌شود.

به گفته‌ي خبرگزاري ديجي‌تايمز و منابع زنجيره تأمين، هدفون‌هاي ياد شده را شركت‌هاي چيني Luxshare Precision Industry و Goertek مونتاژ مي‌كنند. منابع ناشناس اذعان دارند كه اين دو شركت با وجود همكاري با شركت تايواني Inventec، رقباي تايواني را در مونتاژ ايرپاد مكس شكست داده و عمده توليد ايرپاد را برعهده گرفته‌اند. در ادامه ديجي‌تايمز ادعا مي‌كند كه توليد ايرپاد مكس در ويتنام حاكي از انتقال توليدكنندگان اپل به كشورهاي ديگر است و گفته مي‌شود كه توليد آيفون در هند در حال افزايش است.

بااين‌حال چين هنوز يكي از مهم‌ترين كشورهاي توليدي براي اپل و ساير شركت‌ها محسوب مي‌شود و به‌تازگي مشخص شده است كه اپل پس از لغو محدوديت‌هاي ويروس كرونا، به كاركناني كه توليد و كار خود در چين را از سر مي‌گيرند پاداش پرداخت خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات