اپل ايرپاد پرو لايت را احتمالا نيمه‌ي نخست ۲۰۲۱ رونمايي خواهد كرد

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل در نيمه‌ي نخست سال آينده‌ي ميلادي، ايرپاد پرو لايت را به ارزش ۱۹۹ دلار رونمايي خواهد كرد.
تبليغات

اپل چندي پيش سرانجام اولين هدفون دورموبايل ايرپاد مكس (Airpod Max) را با انتشار يك بيانيه‌ي مطبوعاتي رونمايي كرد تا به انبوهي از شايعات در مورد اين هدفون خاتمه دهد. حال به ‌دنبال ادعا و شايعات قبلي درباره‌ي عضو ديگري از اين خانواده موسوم به ايرپاد پرو لايت (AirPods Pro Lite)، بار ديگر اخبار جديدي مبني بر ارزش و زمان عرضه‌ي آن‌ها منتشر شده است كه در حقيقت نسخه‌اي مقرون‌به‌صرفه از ايرپاد پرو كنوني محسوب مي‌شود.

به نقل از منابعي در زنجيره‌ي تأمين اپل، ايرپاد پرو ارزان‌ارزش قرار است قبل از پايان سال ۲۰۲۰  مورد مطالعه‌ كيفي قرار بگيرد و احتمالا در بازه‌ي زماني ژانويه تا ژوئن ۲۰۲۱ رونمايي و به بازار عرضه شود. به ‌گفته‌ي وب‌سايت TheElec، در حال حاضر يك تأمين‌كننده مستقر در كره جنوبي توسعه‌ي system-in-packageا(SiP) براي استفاده در ايرپادهاي جديد را شروع كرده است و گفته مي‌شود SiP يادشده همانند مدل پرو كنوني از تراشه‌ي H1 براي بهبودهاي صوتي بهره مي‌برد.

اين نشريه با استناد به شخصي ناشناس و آشنا به برنامه‌هاي اپل، مي‌گويد ارزش ايرپاد پرو لايت ۲۰ درصد كمتر از ايرپاد پرو خواهد بود و مدل لايت ابتدا براي عرضه در سال ۲۰۱۹ در انديشه متخصصين گرفته شده بود؛ اما با توجه به فروش فراتر از انتظار ايرپاد پرو، اپل عرضه‌ي آن را به تأخير انداخت و معرفي آن را به زمان ديگري موكول كرد. اين هدفون با درانديشه متخصصينگرفتن ايرپاد مكس، درواقع پنجمين نسخه از هدفون‌ بسيار محبوب ايرپاد محسوب مي‌شود.

ادعاي كاهش ۲۰ درصدي ارزش در مقايسه با ايرپاد پرو كنوني حاكي از آن است كه ايرپاد پرو لايت در حدود ۱۹۹ دلار ارزش خواهد داشت كه دقيقا همان ارزشي است كه نسل دوم ايرپاد با يك قاب شارژ بي‌سيم عرضه مي‌شود و ايرپاد معمولي مجهز به قاب غير بي‌سيم با ارزش ۱۵۹ دلار در دسترس است؛ از اين‌رو اين احتمال مي‌رود ايرپاد لايت، نسل سوم ايرپاد باشد.

بر اساس شايعات قبلي، طراحي ايرپاد نسل سوم مشابه ايرپاد پرو فعلي، داراي ساقه‌ي كوتاه‌تر و پدهاي سيليكوني قابل تعويض است؛ اما براي كاهش ارزش از ويژگي‌هاي پيشرفته‌اي مانند حذف نويز فعال برخوردار نخواهد بود. علاوه بر اين، اپل احتمالا در حال كار روي نسخه‌ي به‌روزشده‌ي ايرپاد پرو با ابعادي كوچك‌تر و طراحي گِرد است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات