سلطه اپل بر بازار هدفون‌هاي كاملا بي‌سيم در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰

يك‌شنبه ۲۸ دي ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به‌گفته‌ي كانترپوينت، اپل در سه‌ماهه‌ي سوم ۲۰۲۰ توانسته سلطه‌اش بر بازار جهاني هدفون‌هاي كاملاً بي‌سيم را حفظ و بيش از يك‌چهارم كل محموله‌ها را ازآنِ خود كند.
تبليغات

خبرگزاري MacRumors با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از جامعه‌ي آماري كانترپوينت، گزارش جديدي را مبني‌بر فروش گجت‌هاي پوشيدني در سه‌ماهه‌ي سوم ۲۰۲۰ تدوين كرده است. براساس اين گزارش، محصولات اپل بيش از ۲۹ درصد از محموله‌هاي هدفون‌هاي كاملاً بي‌سيم (TWS) را تشكيل داده‌اند. دراين‌ميان، ساعت هوشمند كوپرتينويي‌ها موسوم به اپل واچ نيز توانسته ۲۸ درصد از كل سهم بازار ساعت‌هاي هوشمند را كسب كند.

كانترپوينت بازار پوشيدني را به پنج بخش تقسيم كرده است كه در بين آن‌ها، لباس‌ها و مچ‌بندهاي هوشمند بيشترين تعداد فروش را ثبت كرده‌اند؛ اما با وجود ارزش گران‌تر محصولات اپل در‌مقايسه‌با ساير رقبا، غول دنياي فناوري پيوسته رشد فروش خود را حفظ كرده و عملكردش چشمگير است.

برخي از صاحب‌انديشه متخصصينان صنعت بر اين باورند اكوسيستم قدرتمند iOS كه معمولاً از مصرف‌كنندگان داراي درآمد زياد تشكيل مي‌شود، عامل اصلي رشد فروش محصولات پوشيدني اپل بوده است. افزون‌براين، گفته مي‌شود كسب‌وكار پوشيدني‌هاي سامسونگ نيز رشد زيادي تجربه كرده است.

در گزارش مذكور، آمده است جدا از اپل، تمايل مصرف‌كنندگان به خريد محصولات مقرون‌به‌صرفه و اقتصادي معطوف بوده است؛ به‌طوري‌كه نيمي از دَه برند پرفروش محصولاتي در بازه‌ي ارزشي ۲۰ تا ۵۰ دلار عرضه كرده‌اند و شيائومي، يكي از برندهاي خوش‌ارزش‌، با كسب ۱۳ درصد از سهام بازار، در رتبه‌ي دوم فهرست كانترپوينت قرار گرفته است. جامعه‌ي آماري يادشده انتظار دارد صنعت هدفون بي‌سيم در سال جاري ميلادي با ۸۸ درصد رشد به ۲۳۸ ميليون دستگاه برسد. از قرار معلوم، بخشي از اين امر به‌دليل نبود جك ۳٫۵ ميلي‌متري هدفون و حذف هدفون‌هاي سيمي از جعبه‌ي موبايل‌هاي هوشمند است. ليز لي، تحليلگر ارشد كانترپوينت، در‌اين‌باره مي‌گويد:

روند حذف جك و هدفون از دستگاه‌ها در حال تبديل به محركه‌ي بزرگي براي رشد بخش TWS (هدفون‌هاي كاملاً بي‌سيم) است. همچنين، اين امر به رشد استفاده از رسانه‌ها در موبايل‌هاي هوشمند كمك مي‌كند و TWS به‌عنوان يكي ديگر از لوازم جانبي ضروري در انديشه متخصصين گرفته خواهد شد.

افزون‌براين، كانترپوينت معتقد است همه‌گيري ويروس كرونا و به‌تبع آن بحران بهداشت جهاني، به افزايش علاقه‌ي مصرف‌كنندگان به سلامتي و تناسب‌اندام كمك كرده است و احتمالاً به رشد بيشتر ساعت‌هاي هوشمند نيز كمك خواهد كرد. اين شركت تخمين مي‌زند بازار ساعت‌هاي هوشمند در ميان‌مدت رشد متوسط ​​دو‌رقمي تجربه خواهد كرد و با كاهش ارزشي نسبي محصولات، اين رشد با سرعت بيشتري ادامه يابد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات