Nothing از Concept 1 براي نمايش فلسفه طراحي هدفونش پرده‌برداري كرد

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
Nothing، استارتاپ كارل پي، هم‌بنيان‌گذار وان پلاس، طراحي مفهومي جديدي با عنوان Concept 1 را معرفي كرده است كه قرار نيست به محصول تبديل شود؛ بلكه تلاش مي‌كند فلسفه‌ي طراحي اين شركت را به‌نمايش بگذارد.
تبليغات

ناثينگ (Nothing) شركت جديد حوزه‌ي فناوري محسوب مي‌شود كه مدتي پيش، كارل پي، يكي از بنيان‌گذاران وان پلاس، آن را بنيان‌گذاري كرده است. ساعاتي پيش، اين شركت طرحي مفهومي با عنوان كانسپت وان (Concept 1) را به‌نمايش گذاشت. براساس گزارش خبرگزاري ورج، Nothing رندري را به‌نمايش گذاشته است كه در آن، مشخصه‌هاي طراحي به‌كاررفته در هدفون‌هاي تمام‌بي‌سيم (True Wireless) اين شركت ديده مي‌شود. نخستين هدفون تمام‌بي‌سيم اين برند تابستان امسال از راه مي‌رسد.

ظاهراً كانسپت وان را تام هاوارد، مدير بخش طراحي شركت ناثينگ طراحي كرده است كه در نقش قائم‌مقام بخش طراحي يكي از شركاري تجاري ناثينگ با نام Teenage Engineering نيز فعاليت مي‌كند‌. اين نكته را در انديشه متخصصين بگيريد كانسپت وان چيزي نيست كه ناثينگ بخواهد توليد و به بازار عرضه كند. حتي فعلا نمي‌دانيم كانسپت وان به‌عنوان محصولي واقعي در‌دسترس قرار دارد يا همه‌چيز صرفاً به طراحي مفهومي خلاصه مي‌شود.

فردي‌ به‌نمايندگي از شركت ناثينگ رايانامهي براي رسانه‌ي ورج فرستاده و در آن گفته است اين مشخصه‌هاي طراحي دنبال خواهند شد و شباهت‌هايي با كانسپت وان ديده خواهد شد؛ اما محصول نهايي ظاهر متفاوتي خواهد داشت. ناثينگ در بيانيه‌ي مطبوعاتي‌اش روشي مشابه اپل در پيش گرفته است. اپل معمولاً براي توصيف برنامه‌هاي آينده‌اش از عباراتي اغراق‌آميز استفاده مي‌كند كه حاوي اطلاعات زيادي نيستند.

به‌نوشته‌ي تك‌كرانچ، طراحي كانسپت وان نيمه‌شفاف و بخشي از رويكردي كلي است كه ناثينگ آن را اين‌گونه توصيف مي‌كند: «نه صفحه‌نمايشي در كار است، نه دستگاهي مستقل؛ صرفاً فناوري‌ِ تقريباً ناديدني كه به ما قدرت مي‌دهد تا انسان‌تر باشيم.» اگر ناثينگ واقعا به‌دنبال استفاده از صفحه‌نمايش نباشد، قرار نيست در آينده‌ي نزديك موبايل هوشمند اين شركت روانه‌ي بازار شود. مدتي پيش به‌دنبال فروش IP برند Essential برخي از تحليلگران گفتند ناثينگ قصد دارد موبايل بسازد.

براي مشاهده در وضوح اصلي (۵٬۳۳۳×۸٬۰۰۰) روي تصوير بالا كليك كنيد

به‌گفته‌ي ناثينگ‌، كانسپت وان سه مؤلفه‌ي تشكيل‌دهنده‌ي فلسفه‌اي اين شركت را به‌تصوير مي‌كشد‌: سبك‌وزن‌بودن و بي‌دردسر‌بودن و بي‌انتهابودن. ناثينگ اصطلاحاتي به‌كار برده است كه اطلاعات خاصي درباره‌ي محصول نهايي به ما نمي‌دهند و عملا بي‌معني به‌انديشه متخصصين مي‌رسند. روش ناثينگ براي معرفي محصولش عجيب است؛ چرا شركتي بايد طراحي مفهومي مرتبط به هدفوني بي‌سيم را به‌نمايش بگذارد كه چند ماه ديگر عرضه مي‌شود؟

ناثينگ معتقد است در رندر منتشرشده سرنخ‌هايي به‌هم‌پيوسته درباره‌ي طراحي نهايي هندزفري بي‌سيم اين شركت ديده مي‌شود. اين سرنخ‌ها نكاتي مثل نبود «نام تجاري غيرضروري» و استفاده از مواد اوليه‌ي شفاف را شامل مي‌شود. شكل‌و‌شمايل كانسپت وان از چيزهاي زيادي الهام گرفته كه يكي از آن‌ها «پيپ تنباكوي مادربزرگ» بوده است. كانسپت وان مي‌كوشد به‌جاي نمايش محصولي خاص، فلسفه‌ي طراحي ناثينگ را نمايان كند. آنچه ناثينگ به‌نمايش گذاشته، تا حدي شبيه به فلسفه‌ي طراحي محصولات Teenage Engineering است.

ناثينگ مي‌گويد: «اين‌ها اصولي هستند كه در چند ماه اخير تيم طراحي محصولمان را هدايت كرده‌اند. مشتاقيم در تابستان سال جاري ميلادي با نخستين محصولمان به شما نشان دهيم كه اين اصول چگونه رنگ واقعيت به خود مي‌گيرند.». در چند ماه گذشته، كارل پي Nothing را به يكي از شركت‌هاي سخت‌افزاري خبرساز تبديل كرده است. اين اتفاق جالبي است؛ خصوصا براي شركتي كه تقريباً اطلاعاتي درباره‌ي محصولات آينده‌اش در‌دسترس قرار نداده. Nothing تاكنون موفق شده است ۲۲ ميليون دلار سرمايه جذب كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات