تصاوير افشاشده طراحي نسل سوم ايرپاد را نشان مي‌دهند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود اپل قصد دارد نسل سوم ايرپاد را با طراحي جديد در رويداد ماه مارس رونمايي كند. تصاوير افشاشده مي‌تواند اطلاعات زيادي از طراحي آن به‌دست دهد.
تبليغات

تاكنون، شايعات متعددي از معرفي نسل بعدي هدفون‌هاي بي‌سيم اپل در سه‌ماهه‌ي نخست سال جاري ميلادي منتشر شده است و گمان مي‌رود غول دنياي فناوري در رويداد مارس ۲۰۲۱ (فروردين ۱۴۰۰)، دركنار محصولاتي همچون ردياب ايرتگ و آيپد پرو، سومين نسل ايرپاد را نيز معرفي كند. حال افشاگري در توييتر تصاويري از اين محصول را به‌اشتراك گذاشته است كه از قرار معلوم، مؤلفه‌هاي طراحي آن شباهت بسياري به ايرپاد پرو كنوني دارد.

به‌گزارش MacRumors، اين تصاوير از يكي از تأمين‌كنندگان دريافت شده و شواهد حاكي از آن است كه اپل قصد دارد مدل استاندارد را در كالبد و قابليت‌هاي به‌روز كند. گفته مي‌شود طراحي ايرپاد نسل سوم مشابه ايرپاد پرو فعلي، ساقه‌ي كوتاه‌تر و پدهاي سيليكوني تعويض‌شدني خواهد داشد؛ اما براي كاهش ارزش از ويژگي‌هاي پيشرفته‌اي مانند حذف نويز فعال بي‌بهره خواهد بود. براي يادآوري، خط‌توليد فعلي شامل ايرپاد استاندارد مجهز به محفظه‌ي شارژ سيمي با ارزش ۱۵۹ دلار يا محفظه‌ي شارژ بي‌سيم با ارزش ۱۹۹ دلار و ايرپاد پرو با محفظه‌ي شارژ بي‌سيم با ارزش ۲۴۹ دلار است.

مرجع متخصصين ايران تصوير مفهومي از ايرپاد ۳

تصاوير مذكور را حساب توييتري Duanrui1205 به‌اشتراك گذاشته و ظاهر با گزارش‌هاي بلومبرگ و شايعات اخير هم‌سو است. در گذشته، اين افشاگر اطلاعات دقيقي منتشر كرده است و همين امر به اعتبار تصاوير مي‌افزايد. بااين‌حال، تا زمان انتشار اخبار موثق يا معرفي محصول، بايد به اين تصاوير به ديد شايعه اتكا كرد.

طبق گزارش‌هاي قبلي و با استناد به منابع نزديك به زنجيره‌ي تأمين، ادعا مي‌شود اهالي كوپرتينو مدتي است كه سفارش توليد قطعات ايرپاد را به تأمين‌كنندگان داده‌اند و احتمالا حافظه‌ي فلش NOR موردنياز هدفون‌هاي بي‌سيم را به‌صورت انحصاري شركت Winbond تأمين مي‌كند. منابع مذكور خاطرنشان مي‌كنند توليدكننده‌ي مستقر در تايوان خطوط توليد فلش NOR را در بازه‌ي زماني شش‌ماهه كاملا به تأمين نيازهاي اپل اختصاص داده است.

هفته‌ي گذشته، افشاگري چيني گزارش داد اپل در حال برنامه‌ريزي است تا نخستين رويداد سال جديد را ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (۳ فروردين ۱۴۰۰) برگزار كند. انتظار مي‌رود در اين رويداد محصولاتي، ازجمله ايرتگ و آيپد پرو و احتمالا نسل سوم ايرپاد معرفي شود. همچنين، اپل مشغول كار روي نسل دوم ايرپاد پرو است كه گفته مي‌شود با ازبين‌بردن ساقه، ايرپاد پرو بعدي مي‌تواند طراحي گِرد داشته باشد كه آن را بيشتر به هدفون‌هاي بي‌سيم شركت‌هايي مانند گوگل و سامسونگ شبيه خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات