تكميل بيمارستان مخصوص بيماران دچار عفونت ويروس كرونا در چين

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دولت چين كه متعهد شده بود در ۱۰ روز بيمارستاني هزارتخت‌خوابي براي بيماران دچار عفونت ويروس كرونا بسازد، اكنون به هدف خود نزديك شده است.
تبليغات

به‌گزارش رسانه‌هاي خبري، اگر نيروي سادهان ساختماني در چين با همين سرعت براي تكميل بيمارستان مخصوص بيماران دچار عفونت ويروس كرونا تلاش كنند، اين بيمارستان هزارتخت‌خوابي به‌زودي پذيراي بيماران خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران محل ساخت بيمارستان

محل ساخت بيمارستان جديد در ووهان (۲۴ ژانويه)

مرجع متخصصين ايران بيمارستان ووهان

ميزان پيشرفت در ساخت بيمارستان در روز يكشنبه

مردمِ نااميد از درمان به‌سوي بيمارستان جديدي روانه شده‌اند كه براي كمك به مقابله‌ با شيوع كروناويروس جديد و در مدت فقط ۱۰ روز ساخته شده است. نيروي سادهان ساختماني در كلاه‌هاي محكم و كاركنان پزشكي در لباس‌هاي محافظ و نيز افراد ارتشي دست‌اندركار ساخت بيمارستان، با خستگي زياد از ميان ماشين‌آلات ساخت‌و‌ساز به اين سو و آن سو مي‌روند. نيروي سادهان هنوز در تلاش براي تكميل بيمارستان هستند؛ ولي بيمارستان آماده‌ي پذيرش نخستين گروه از بيماران شده است.

ژو يينگ، يكي از ساكنان ووهان، به اميد دريافت كمك براي يكي از خويشاوندان نزديك خود به اين بيمارستان آمده است؛ اما مقام‌هاي مسئول گفته‌اند بيمارستان افراد بدون نوبت را پذيرش نخواهد كرد. اين بيمارستان، تنها بيماراني را پذيرش مي‌كند كه ابتلاي آن‌ها به عفونت‌ ويروس كرونا تأييد شده و از مراكز ديگر به اين بيمارستان منتقل شوند.

مرجع متخصصين ايران تصوير هوايي بيمارستان

گروه ساخت‌و‌ساز متشكل از هفت‌هزار نيروي ساده با لشكري از كاميون‌ها و ماشين‌آلات حفر زمين با عجله در حال تكميل پروژه هستند. دولت در تلاش است كه به‌ياد همه‌گيري سارس در سال ۲۰۰۳ و زماني‌كه در يك هفته بيمارستاني در پكن ساخت، شاهكار ديگري انجام دهد. براي پكن، اين تأسيسات همچنين به‌عنوان نمادي از توانايي و رغبت دولت براي انجام كارهايي است كه بايد انجام شود.

مرجع متخصصين ايران ساخت بيمارستان
مرجع متخصصين ايران ساخت بيمارستان

دولت براي رفع كمبود مداوم تخت‌خواب و تجهيزات پزشكي به ساخت سريع بيمارستاني با استفاده از اجزاي پيش‌ساخته مشغول شده است. مسئولان متعهد شده‌اند مجموعه‌اي هزارتخت‌خوابي را در ۱۰ روز بسازند و بيمارستان ۱۶۰۰ تخت‌خوابي ديگري نيز تا ۵ فوريه آماده كنند.

ووهان شهري ۱۱ ميليون نفري است كه از زمان قرنطينه‌شدن، خروج ساكنان شهر ممنوع و حمل‌ونقل عمومي و شخصي با محدوديت زيادي مواجه و به‌طور دلهره‌آوري ساكت شده است؛ اما جاده‌هاي اطراف مكان ساخت بيمارستان مملو از ميكسرهاي سيمان و كاميون‌ها و ديگر وسايل نقليه ساختماني است.

مرجع متخصصين ايران بيمارستان ووهان
مرجع متخصصين ايران ساخت بيمارستان

شمار زيادي از نيروي سادهان مهاجر و تأمين‌كنندگان مواد براي ساخت اين مجموعه به‌كار گرفته شده‌اند. در اين گروه از افراد، اقدامات احتياطي ايمني نظير مطالعه مداوم دماي بدن براي تشخيص علائم عفونت ناشي‌ از ويروس كرونا

مرجع متخصصين ايران بيمارستان
مرجع متخصصين ايران غربالگري حرارتي كاركنان

در مراسم روز يكشنبه، ژو ژيان وانگ، شهردار شهر ووهان، رسما بيمارستان جديد را تحويل ارتش داد كه مسئول اين عمليات خواهد بود. همچنين، جعبه‌هاي حاوي دستگاه‌هاي تهويه‌ي مطبوع و تجهيزات پزشكي روز دوشنبه تحويل داده شدند. بسياري از بيماران و اعضاي خانواده‌ي آن‌ها مشتاقانه منتظر افتتاح بيمارستان جديد بوده‌اند؛ اما روز دوشنبه برخي از آن‌ها نااميد شدند.

مرجع متخصصين ايران ساخت بيمارستان
مرجع متخصصين ايران ساخت بيمارستان

به‌گفته‌ي ژو، يكي از ساكنان شهر ووهان كه به بيمارستان مراجعه كرده بود، مادرش به‌تازگي دراثر عاملي از دنيا رفته است كه بيمارستان آن را ذات‌الريه ويروسي ناميد. درحالي‌كه بيمار اصلا آزمايش نشد، او بر اين باور است كه مادرش دچار عفونت ويروس كرونا شده بود. دو تن از خويشاوندان ديگر او نيز در بيمارستان هستند. او گفت:

تحمل از‌دست‌دادن كس ديگري از خويشاوندانم را ندارم.

عصر روز دوشنبه، رسانه‌هاي دولتي چين اعلام كردند آمبولانس‌ها انتقال بيماران به بيمارستان جديد را آغاز كرده‌اند.

مرجع متخصصين ايران بيمارستان جديد ووهان
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات