هشدار وزارت بهداشت نسبت‌به بحراني‌شدن شيوع كرونا در كشور

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
معاون درمان وزارت بهداشت درمورد بحراني‌شدن وضعيت شيوع در كشور به‌دليل تشخيص ديرهنگام بيماري در مبتلايان هشدار داد.
تبليغات

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و يادگيري پزشكي وضعيت شيوع كرونا در كشور را به‌دليل تشخيص و مراجعه‌ي ديرهنگام به مراكز درماني خطرناك توصيف كرد. به‌گفته‌ي قاسم جان‌بابايي، تشخيص به‌موقع و مراقبت‌هاي پزشكي اكنون تنها راه درمان كوويد ۱۹ است و هيچ دارو و واكسني مورد تأييد قرار ندارد.

به گزارش ايرنا، جان‌بابايي خبر داده كه ويروس كرونا در طول ۱۰ ماه گذشته نه‌تنها قدرت سرايت بيشتري يافته، بلكه ميزان كشندگي آن نيز بيشتر شده است. معاون وزير بهداشت مي‌گويد پنج درصد از مبتلايان كشوري به كوويد ۱۹ را كودكان تشكيل مي‌دهند و اين موضوع به‌دليل درگيري عاطفي كودكان با سالمندان، ميزان ابتلا و جان‌باختگان سالمندان را افزايش داده است.

جان‌بابايي همچنين خبر داد كه ريزش و سرايت كرونا از ناحيه‌ي دستگاه گوارش رخ مي‌دهد و به همين علت، سرويس‌هاي بهداشتي جزو مكان‌هاي خطرناك درخصوص چرخش ويروس محسوب مي‌شوند.

فرمانده عمليات مقابله با كرونا در تهران ديروز از آغاز موج سوم كرونا در كشور خبر داد كه در تهران شيب بسيار تندتري دارد. اين درحالي است كه پس از چند هفته كاهش نسبي در آمار مبتلايان و جان‌باختگان كرونا در كشور، طي روزهاي اخير آمار صعودي شده است. سخنگوي وزارت بهداشت امروز از فوت ۱۷۹ شهروند ايراني براثر ابتلا به كرونا خبر داد. به‌گفته‌ي سيما لاري، تا امروز ظهر ابتلاي ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ ايراني به كوويد ۱۹ قطعي اعلام شده و ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر نيز براثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

باتوجه‌به روند صعودي شيوع كرونا كه قابل‌انتظار بود و آغاز فصل پاييز كه شيوع آنفولانزا را نيز دامن مي‌زند و همچنين بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها، هرچند به‌صورت اختياري، وقوع بزرگ‌ترين موج شيوع كرونا در ايران كاملا محتمل است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات