محدوديت‌هاي كرونايي در مركز ۲۵ استان به‌مدت ۱۰ روز اعمال مي‌شود

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با تصويب ستاد ملي مبارزه با كرونا، از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز، محدوديت‌هاي كرونايي در مراكز ۲۵ استان و به‌مدت يك هفته در ۸۹ شهرستان كشور اعمال مي‌شود.
تبليغات

بنا به دستور ستاد ملي مبارزه با كرونا، از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) تا جمعه (۲۴ آبان) محدوديت‌هاي شديد در ۸۹ شهرستان كشور اعمال مي‌شود. محدوديت‌هاي گروه مشاغل دو، سه و چهار در ۴۳ شهرستاني كه هفته‌ي پيش اعلام شده بود، به‌مدت يك هفته‌ي ديگر تمديد مي‌شود. اين شهرها شامل آذرشهر، جلفا، چاراويماق، عجب‌شير، مراغه و مرند از استان آذربايجان شرقي؛ شهرستان‌هاي پيرانشهر، ماكو و مهاباد از استان آذربايجان غربي؛ شهرستان‌هاي خوانسار، سميرم، شاهين‌شهر و ميمه، گلپايگان و نجف‌آباد از استان اصفهان؛ شهرستان‌هاي ايوان و دره‌شهر از استان ايلام؛ شهرستان‌هاي دماوند و ورامين از استان تهران؛ درگز از استان خراسان رضوي؛ مسجد سليمان از استان خوزستان؛ خرمدره از استان زنجان؛ شاهرود از استان سمنان؛ استهبان از استان فارس؛ بانه و بيجار از استان كردستان؛ بافت، بردسير، رفسنجان از استان كرمان؛ اسلام‌آباد غرب، پاوه و گيلان غرب از استان كرمانشاه؛ گچساران از استان كهگيلويه و بويراحمد؛ اليگودرز، پلدختر، دورود و كوهدشت از استان لرستان؛ دليجان از استان مركزي؛ تويسركان، رزن و نهاوند از استان همدان؛ ابركوه، خاتم و مهريز از استان يزد مي‌شوند.

شهرستان‌هاي جديدي كه مشمول اين محدوديت‌ها مي‌شوند شامل اهر، بناب، شبستر، ميانه در آذربايجان شرقي؛ اشنويه، بوكان، تكاب، خوي، سلماس، نقده در آذربايجان غربي؛ كاشان، شهرضا، مباركه در  استان اصفهان؛ مشكين‌شهر در اردبيل؛ انديشه متخصصينآباد در استان البرز؛ بيرجند، طبس، قائنات در خراسان جنوبي؛ تربت حيدريه، سبزوار، نيشابور، كاشمر، گناباد در استان خراسان رضوي؛ اسفراين در استان خراسان شمالي؛ دامغان، گرمسار در استان سمنان؛ ممسني در استان فارس؛ سقز، سنندج، كامياران، مريوان در استان كردستان؛ زرند و شهربابك در استان كرمان؛ جوان‌رود، سرپل ذهاب، كنگاور در كرمانشاه؛ دلفان در لرستان؛ رامسر در استان مازندران؛ خمين در استان مركزي؛ اسدآباد، كبودرآهنگ در همدان؛ بافق و ميبد در استان يزد هستند.

اكنون مراكز ۲۵ استان شامل البرز، خراسان رضوي، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، فارس، قم، مركزي، خوزستان، اصفهان، اردبيل، كرمانشاه، خراسان شمالي، ايلام، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، بوشهر، هرمزگان، يزد، ايلام، همدان، زنجان، تهران، كردستان، سمنان و كرمان هم مشمول محدوديت‌هاي گروه‌هاي شغلي سه و چهار مي‌شوند.

گروه شغلي يك

گروه شغلي دو

گروه شغلي سه

گروه شغلي چهار

مشاغل حياتي و ضروري مرتبط با زندگي روزمره‌ي مردم نظير مراكز امدادي و درماني، اورژانس‌ها، مراكز امنيتي، مراكز اداري و خدماتي، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، سوپرماركت‌ها و مراكز تأمين ارزاق و مايحتاج عمومي، نانوايي‌ها و داروخانه‌ها

مراكز خريد، پاساژها، فروشگاه‌هاي فروش مواد غير غذايي، مراكز شماره‌گذاري اتومبيل، مراكز تهيه و طبخ غذا با پذيرش مشتري، مراكز متبركه و زيارتگاه‌ها، مساجد و مصلي‌ها، مراكز تمرين و انجام مسابقات ورزشي، مراكز فروش لوازم خانگي، قنادي و شيريني فروشي‌ها، آب ميوه و بستني فروشي‌ها، آرايشگاه‌هاي مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موكت فروشي‌ها، خدمات چاپ ديجيتال، تزئينات داخلي ساختمان، كادويي فروشي‌ها، اسباب‌بازي فروشي‌ها، عمده‌فروشي و خرده‌فروشي پوشاك، پارچه فروشي‌ها، پرده‌سراها، مراكز فروش مبلمان، كيف و كفش، مراكز فروش لوازم‌التحرير، خياطي و خرازي، آتليه و عكاسي‌ها، مشاوران املاك، فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي و بهداشتي و مراكز فروش و عرضه خشكبار و آجيل

مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، يادگيريگاه‌هاي متخصص و حرفه‌اي، زبان‌سراها، يادگيريگاه‌ها و جزوه رايگانخانه‌ها، مهدهاي كودك، استخرهاي سرپوشيده، سينما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهاي پذيرايي، آرايشگاه‌هاي زنانه و سالن‌هاي زيبايي و كاهش فعاليت مترو و حمل‌و‌نقل عمومي درون شهري

همايش‌ها، برگزاري مراسم اجتماعي، فرهنگي و مذهبي، مدارس شبانه‌روزي، باشگاه‌هاي ورزشي مربوط به ورزش‌هاي پر برخورد از جمله كشتي، كاراته و جودو، كافه‌ها، چايخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخاني، باغ وحش‌ها، شهربازي‌ها و مراكز تفريحي آبي

به‌گفته‌ي سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا، به ‌دليل مراودات نزديك استان‌هاي تهران و البرز و الگوي مشابه بيماري در اين دو استان، مقرر شد از اين پس مصوبات كرونايي استان تهران شامل استان البرز هم بشود. 

تعطيلي مشاغل سطح سه و چهار در تهران كه از ۱۲ مهرماه آغاز شد، به مدت يك هفته‌ي ديگر تمديد مي‌شود. سخنگوي ستاد مقابله با كرونا همچنين از مراقبت الكترونيكي از افراد در قرنطينه با كمك وزارت ارتباطات خبر داد. بر اين اساس، مقرر شده است تمام مراكز درماني دولتي، خصوصي، عمومي، خيريه و... اطلاعات بيماران مبتلا يا مشكوك به كرونا را به وزارت بهداشت ارائه كنند.

بنا به اعلام وزارت وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸۲۰ بيمار جديد مبتلا به كوويد ۱۹ در كشور شناسايي شد و مجموع بيماران به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسيد. همچنين ۳۸۶ بيمار جان خود را در شبانه‌روز گذشته از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات