همكاري مايكروسافت براي تسريع فرايند واكسيناسيون ويروس كرونا

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براساس جديدترين خبر منتشرشده، دانشگاه مايكروسافت در واشنگتن به سايت واكسيناسيون COVID-19 تبديل خواهد شد.
تبليغات

ويروس كرونا به سراسر جهان سفر كرده است و افراد زيادي به اين بيماري دچار شده‎اند. از همان روزهاي ابتدايي شيوع اين بيماري، دانشمندان و پزشكان به‌دنبال كشف دارو و واكسن آن بودند تا اينكه سرانجام چندين كشور موفق شدند اين كار را انجام بدهند. اكنون واكسيناسيون از مرحله‌ي آزمايشي گذر كرده و حتي در بعضي از كشورها آغاز شده است. مي‌توان اميدوار بود كه در آينده‌اي نه‌چندان دور، بشر بر ويروس كرونا نيز پيروز شود و به مسير خود ادامه بدهد. به‌تازگي گزارشي درباره‌ي واكسيناسيون در واشنگتن منتشر شده است كه اخبار تازه‌اي به ما مي‌دهد.

به گزارش CNet، برد اسميت (مديرعامل مايكروسافت) روز دوشنبه اعلام كرد كه اين شركت در حال همكاري با بيمارستان‌هاي ايالتي واشينگتن است تا در ماه فوريه ساختماني در محوطه دانشگاه خود را به سايت واكسيناسيون COVID-19 تبديل كند. با توجه به اينكه بسياري از متخصصان مايكروسافت به دليل همه‌گيري ويروس كرونا در خانه كار مي‌كنند، برخي از ساختمان‌هاي اين شركت به‌طور موقت خالي است و مي‌توان از آن‌ها به‌عنوان مكاني براي انجام امور پزشكي استفاده كرد.

اسميت در كنفرانس پخش زنده با فرماندار جي اينسلي، گفت:

اين مكان قرار نيست تنها براي متخصصان مايكروسافت باشد؛ بلكه سايتي براي افراد جامعه خواهد بود.

مايكروسافت يكي از چندين شركتي است كه با وزارت بهداشت ايالت متحده آمريكا همكاري مي‌كند. اين شركت همچنين از تيم‌هاي واكسيناسيون همراهي متخصص مي‌كند. اين در حالي است كه استارباكس  هم تخصص خود را در زمينه بهره‌وري عملياتي ارائه مي‌دهد. علاوه ‌بر اين دو، شركت مراقبت‌هاي بهداشتي Kaiser Permanente به برنامه‌ريزي و شركت Costco در ارائه واكسن كمك خواهد كرد. اين شركت‌ها دست به دست يكديگر داده‌اند تا فرايند واكسيناسيون ويروس كرونا هرچه سريع‌تر انجام شود.

مقامات اين ايالت كه حدود ۷ ميليون نفر جمعيت دارد، اميدوار هستند كه روزانه ۴۵ هزار نفر را از طريق اين سيستم واكسينه كنند. اينسلي در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت:

ما بيشترين مانع را براي واكسيناسيون واشنگتن برطرف مي‌كنيم. ما مي‌خواهيم هر دوز مصرفي را در ايالت خود ارائه بدهيم.

مايكروسافت هنوز اطلاعات بيشتري در اين زمينه ارائه نكرده است؛ اما مي‌توان اميدوار بود با همكاري آن و ديگر شركت‌هاي بزرگ، فرايند واكسيناسيون هرچه سريع‌تر انجام شود.

انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي همكاري اين شركت‌ها با بخش بهداشت و سلامت ايالات متحده آمريكا چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات