خيز آرام پيك چهارم كرونا در هشت استان كشور

يك‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به‌ گفته‌ي مسئولان وزارت بهداشت، آمار مراجعه‌ي مبتلايان به كرونا به مراكز درماني طي يك هفته صعودي بوده است كه نشان از آغاز پيك جديد كرونا در كشور دارد.
تبليغات

جمعي از مسئولان وزارت بهداشت كشور خبر از شيب ملايم ابتلا به كرونا در كشور مي‌دهند. به ‌گفته‌ي مسئولان، هم آمار مراجعه‌ي سرپايي بيماران و هم بستري در بيمارستان در طول يك هفته صعودي بوده است.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا، در برنامه تلويزيوني گفتگوي ويژه شبكه خبر اظهار كرد كه طبق مطالعه‌ها، كوويد ۱۹ در تهران، خراسان جنوبي، همدان، اصفهان، فارس، كرمان، يزد و هرمزگان با شيب خفيفي در حال صعود است. به‌ گفته‌ي عليرضا رئيسي، افزايش تردد به‌ مقدار ۴۷ درصد و مسافرت‌هاي غير ضروري از جمله عوامل هشداردهنده محسوب مي‌شوند كه در شيوع بيماري نقش زيادي دارند. اما به‌ گفته‌ي رئيسي، اكنون شهر قرمز در كشور نداريم و ۱۹ شهر نارنجي و ۱۵۷ شهر در وضعيت زرد هستند.

به گزارش ايرنا، رئيسي اذعان كرد كه خروج از وضعيت قرمز به ‌معناي ضعيف شدن يا از بين رفتن ويروس نيست؛ بلكه بايد دقت كرد كه ويروس اكنون جهش پيدا كرده و قوي‌تر شده است؛ همين موضوع علاوه‌ بر قدرت سرايت بيماري، نرخ كشندگي آن را هم افزايش داده است. به‌ گفته‌ي سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا، اين هفته به‌منظور بازنگري در پروتكل‌ها و اعمال محدوديت‌ها جلساتي برگزار خواهد شد تا تغيير رنگ شهرها به افزايش تجمعات و ترددها منجر نشود. او در همين زمينه اضافه كرد: «به انديشه متخصصين مي‌رسد در برخي مناطق، ساده‌انگاري و عادي‌انگاري اتفاق مي‌افتد و اين خطرناك است. يادمان نرود در تير و مرداد چه وضعيتي پيدا كرديم؛ موج جديدي شكل گرفت و مرگ و مير افزايش يافت.»

به ‌گفته‌ي رئيسي، در هر موج جديد شيوع كرونا بيش از ۱۰ هزار مرگ رخ مي‌دهد و در موج سوم كرونا در ايران، تعداد ابتلاي روزانه به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر رسيد؛ اين روند اكنون به حدود ۶ هزار نفر رسيده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات