ستاد مقابله با كرونا: در نوروز بيش از ۱۵ هزار فرد مبتلا به كرونا سفر رفتند

پنج‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سخن‌گوي ستاد ملي مقابله با كرونا مي‌گويد در ايام نوروز ۱۴۰۰، بيش از ۱۵ هزار بيمار مبتلا به كرونا به مسافرت رفته‌اند.
تبليغات

سخن‌گوي ستاد ملي مقابله با كرونا از مسافرت بيش از ۱۵ هزار فرد دچار كرونا در ايام نوروز در كشور خبر داد. وي گفت: «اين افراد با آنكه مي‌دانستند بيمارند، به مسافرت رفتند و قطعا بيماري را به سراسر كشور منتشر كردند.» خبرگزاري صداوسيما به‌نقل از علي‌رضا رئيسي نوشت:

كد ملي همه‌ي اين افراد را داريم و رهگيري مي‌كنيم و متناسب با اقدامشان كه تضييع حقوق ديگران است، با آن‌ها برخورد مي‌كنيم.

سخن‌گوي ستاد كرونا سفرهاي نوروزي را عامل شيوع شديدتر كرونا و افزايش تعداد شهرهاي قرمز و نارنجي دانست. به‌گفته‌ رئيسي، در روزهاي آتي بايد منتظر آمار شديدتر ابتلا به كوويد ۱۹ باشيم. طبق آخرين اعلام وزارت بهداشت، اكنون ۳۳ شهرستان در وضعيت قرمز، ۸۵ شهرستان در وضعيت نارنجي، ۲۷۷ شهرستان در وضعيت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

سخن‌گوي نيروي انتظامي ۱۰ فروردين از ثبت ۱۸۴ ميليون تردد در محورهاي كشور در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. به‌گزارش خبرگزاري پليس، اين حجم تردد درمقايسه‌با مدت مشابه سال گذشته افزايش ۸۹ درصدي را نشان مي‌دهد. نوروز سال گذشته با‌توجه‌به اعمال محدوديت‌هايي براي سفر جاده‌اي به سيزده استان و نگراني مردم بابت ابتلا به كرونا، سفرهاي هوايي و جاده‌اي و ريلي به‌ترتيب كاهش ۷۰ و ۷۵ و ۹۴ درصدي را تجريه كردند و بيشتر بليت‌هاي رزروشده براي مسافرت در نوروز نيز لغو شدند.

با‌توجه‌به در پيش بودن روز طبيعت، همچنان نگراني زيادي درباره‌ي شيوع بيشتر ويروس كرونا در كشور وجود دارد. بر‌همين‌اساس، ستاد كرونا هرگونه دورهمي و تجمع در روز طبيعت را در شهر‌هاي قرمز و نارنجي ممنوع اعلام كرد. روز گذشته، پس از چهار ماه بار‌ديگر تعداد ابتلاي روزانه در ايران به بيش از ۱۰ هزار نفر رسيد و امروز، ۱۲ فروردين، وزارت بهداشت از شناسايي ۱۱ هزار و ۷۵۰ بيمار جديد مبتلا به كرونا خبر داد.

طبق آمار رسمي وزارت بهداشت، مجموع بيماران كوويد ۱۹ در كشور به ۱ ميليون و ۸۹۷ هزار و ۳۱۴ نفر رسيده است كه از اين تعداد، ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر جان باخته‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات