تماشاي پخش زنده فينال ليگ قهرمانان آسيا در اينستاگرام با كامپيوتر يا تلويزيون

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر مي‌خواهيد لايو اينستاگرام فينال جام باشگاه‌هاي آسيا با گزارش عادل فردوسي‌پور را در مانيتور يا تلويزيون تجربه كنيد، با ما همراه باشيد.
تبليغات

سرانجام بعد از انتظار طولاني، فينال جام باشگاه‌هاي آسيا فرارسيد و پيج اينستاگرام AFC فارسي در خبري هيجان‌انگيز اعلام كرد كه اين فينال را عادل فردوسي‌پور گزارش خواهد كرد. اگر مي‌خواهيد اين لايو اينستاگرامي را روي مانيتور يا تلويزيون خود تجربه كنيد، با اين مقاله همراه باشيد.

استقبال از گزارش عادل فردوسي‌پور به قدري زياد بود كه در كمتر از دو روز، نزديك به يك ميليون و پانصد هزار دنبال‌كننده جديد به پيج فارسي AFC در اينستاگرام اضافه شد؛ فالوورهايي كه بدون شك تعداد زيادي از آن‌ها قصد تماشاي فينال از طريق لايو اين پيج دارند. اگر شما هم جزو اين افراد هستيد، به كمك توضيحات اين پست مي‌توانيد اين لايو اينستاگرامي را در صفحه‌ي مانتيور لپ‌تاپ و دسكتاپ يا تلويزيون تماشا كنيد. براي اين كار تنها به يك نرم‌افزار شبيه‌ساز اندرويد و يك كابل HDMI نياز داريد.

تماشا در كامپيوتر به كمك شبيه‌ساز اندرويد

تماشاي لايو در نسخه‌ي تحت ‌وب اينستاگرام و بدون نياز به نرم‌افزار كمكي ممكن است؛ اما نكته‌اي كه باعث مي‌شود تماشاي پخش‌زنده‌ي فينال امروز بدون شبيه‌ساز اندرويد شدني نباشد، پرتره بودن پخش لايو در نسخه‌ي تحت ‌وب و نبود قابليتي براي چرخش ۹۰ درجه تصوير است كه به دليل نسبت تصوير افقي مسابقه‌ي فوتبال، عملا تماشا كردن آن را نشدني مي‌كند.

كاربران موبايل موبايل در اين مواقع مي‌توانند به‌سادگي موبايل خود را بچرخانند اما در كامپيوتر چنين امري شدني نيست؛ از همين رو، به يك شبيه‌ساز اندرويد نياز خواهيم داشت تا بتوانيم صفحه اينستاگرام را ۹۰ درجه بچرخانيم و لايو را به‌صورت تمام‌صفحه تماشا كنيم.

مي‌توانيد از هر نوع شبيه‌ساز اندرويد كه قابليت Screen Rotate داشته باشد استفاده كنيد. ما در اين مقاله، از نرم‌افزار NoxPlayer استفاده كرده‌ايم كه علاوه بر حجم نسبتا مناسب ۳۷۰ مگابايتي، اجراي سبك و رواني دارد. كافي است با مراجعه به سايت رسمي شبيه‌ساز ناكس يا جستجوي «دانلود شبيه‌ساز اندرويد Nox» در گوگل، اين برنامه را (ترجيحا نسخه ۶.۶.۱.۵) دريافت و نصب كنيد.

حال نوبت به نصب اپليكيشن اينستاگرام روي شبيه‌ساز است كه براي اين مرحله بعد از انتخاب App Center، اينستاگرام را پيدا و نصب كنيد. البته قبل از آغاز عمليات نصب، براي فعال‌سازي پلي‌استور بايد جيميل خود را وارد كنيد. همچنين امكان دانلود جداگانه فايل Apk اينستاگرام و نصب دستي آن نيز وجود دارد. پس از نصب و ورود به برنامه، به پيج AFC فارسي مراجعه و روي لايو كليك كنيد تا شروع به پخش كند.

حالا به‌عنوان قدم اصلي و آخر، روي گزينه‌ي Rotate در منوي كناري كليك يا از كليدهاي تركيبي Ctrl+F11 استفاده كنيد تا صفحه‌ي اينستاگرام در شبيه‌ساز، به‌صورت ۹۰ درجه بچرخد و مناسب پخش لايو فوتبال به‌صورت تمام‌صفحه در مانيتور شود.

تماشا در كامپيوتر به‌كمك افزونه كروم و تنظيمات ويندوز

براي پخش تمام‌صفحه لايوهاي اينستاگرام در كامپيوتر، مي‌توان از افزونه‌ها و تنظيمات ويندوز نيز كمك گرفت. براي مثال افزونه‌ي Layoutify براي مرورگر گوگل كروم گزينه‌هاي پلي/پاز، تنظيم صدا و پخش تمام‌صفحه (البته در حالت عمودي) را به قسمت پايين پلير ويدئو در اينستاگرام اضافه مي‌كند. همچنين اپ يونيورسال اينستاگرام در مايكروسافت استور نيز داراي چنين قابليتي براي تمام‌صفحه كردن لايو در حالت عمودي است. پس از اتمام اين مرحله، حالا بايد تنظيمات نمايشگر را در ويندوز تغيير دهيم تا زاويه نمايش تغيير كرده و ويديوي عمودي، به‌صورت افقي نمايش داده شود.

براي اين كار كافي است در باكس جستجوي ويندوز ۱۰ (يا منوي استارت يا ستينگ) عبارت Rotate را جست‌وجو كنيد و روي گزينه‌ي Change orientation of the display كليك كنيد. (همچنين مي‌توانيد با كليك روي آيكون System در منوي اصلي تنظيمات ويندوز ۱۰، به اين منو دسترسي پيدا كنيد). سپس در قسمت پاييني صفحه، گزينه‌ي Screen orientation را از حالت Landscape به Portrait تغيير دهيد.

ازآنجا كه پس از تغيير وضعيت نمايش ويندوز از حالت لندسكيپ به پرتره، كار با موس مقداري سخت مي‌شود، بهتر است ابتدا تمام پيش‌نيازهاي تماشاي لايو را فراهم و سپس اين گزينه را در آخرين مرحله فعال كنيد.

تماشا در تلويزيون

براي تماشاي لايو در تلويزيون دو راه در پيش داريد.

۱. در روش اول و ساده‌تر، اگر تلويزيون و موبايل موبايل شما از امكان اتصال بي‌سيم به يكديگر (Screen Mirror) همراهي مي‌كنند، كافي است نمايشگر موبايل يا تبلت خود را روي تلويزيون به اشتراك بگذاريد و مستقيم به اينستاگرام مراجعه و لايو را پخش كنيد. به همين سادگي لايو فينال روي تلويزيون شما به‌صورت تمام‌صفحه پخش خواهد شد.

۲. اگر تلويزيون يا موبايل شما داراي چنين امكاني نيست، مي‌توانيد با كمك لپ‌تاپ يا دسكتاپ، اين لايو را در تلويزيون تماشا كنيد. براي اينكار كافي است بعد از مهيا كردن شرايط براي پخش تمام‌صفحه (كه در بالا يادگيري داده شد)، كيس دسكتاپ يا لپ‌تاپ خود را با كابل HDMI به تلويزيون متصل كنيد تا به همين سادگي، هر آنچه در مانيتور خود مشاهده مي‌كرديد در تلويزيون ببينيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات